kapubanner for mobile
Megjelent: 15 éve

Minimum másfél millióba kerül, ha valaki pilóta akar lenni

Minimum egy-másfél millió forinttal kell számolnia annak, aki repülőgépet szeretne vezetni. Évente néhány százan szerzik meg a megfelelő jogosítást, a folyamat legalább fél évet igényel - cikkezik a Népszabadság.

A lap cikkébőlkiderül: jogosítványt már egymillió, míg repülőgép vezetésére jogosító engedélyt mintegy 1,7 millió forintért lehet szerezni.

Az országban körülbelül tíz iskola foglalkozik oktatással, száz és kétszáz közé tehető évente az "újonc" pilóták száma a magyar légtérben. Az ár és a minőség azonban komoly szórásban van, a hazai repülősök mindenkinek azt ajánlják, hogy olcsó iskolával semmiképp se kezdjen.

A legtöbben Cessna 150 típuson tanulnak, nem feltétlenül azért, mert később is ezzel akarnak repülni: lehet, hogy valaki gyorsabb vagy nagyobb gépre vágyik. A C150 viszont a legolcsóbb és a legelterjedtebb kiképzőgép, s néhány órás átképzést vesz igénybe, ha valaki más típuson szeretne repülni.

A gyakorlat előtt egy sor feltételt kell teljesítenie a növendéknek. Motoros magánpilóta-szakszolgálati engedélyt (PPL) az kaphat, aki elmúlt 17 éves, megfelelt az orvosi vizsgálaton, van erkölcsi bizonyítványa és elvégzi a megfelelő képzéseket.

A Magyarországon megszerzett jogosítás ugyanakkor - mivel a légügyi hatóság még nem EU-kompatibilis - nem használható korlátozás nélkül az EU-országokban. A privát engedély viszonylag kis adminisztráció mellett elfogadtatható más országokban is, a kereskedelmi jogosítás esetében ez szinte lehetetlen: ahhoz, hogy egy pilóta dolgozhasson is magyar vizsgája mellett, külön tanfolyamot kell elvégeznie az adott országban - olvasható a Népszabadságban.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Még vizsgálják a Bakonyi Erőműben történt baleset körülményeit

Még tart az ajkai erőműben szombaton történt baleset vizsgálata - tájékoztatta a Veolia Energia Magyarország Zrt. hétfőn az MTI-t. Teljes cikk

8 őrülten jól fizető állás, amiről nem hittük volna, hogy létezik

A munka világa 2025-ben már nem a klasszikus irodai hierarchiáról szól: ma már fizetnek azért, ha valaki ölel, alszik vagy épp AI-személyiségeket... Teljes cikk

Súlyos üzemi baleset történt az ajkai erőműben

Üzemi baleset történt az ajkai erőműben, a helyszínről egy férfit súlyos sérülésekkel, életveszélyes állapotban, míg két másik férfit... Teljes cikk