Nem lett kevesebb taxi
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerint nem lett kevesebb taxi a fővárosban a taxizás szabályainak megszigorítása miatt.
Az első hónapok tapasztalatai alapján az új fővárosi szabályozás ellenére nem csökkent a taxisok száma Budapesten - közölte Komáromi Endre, a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) divízióvezetője a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara közlekedési- és logisztikai kollégiumának taxi és személygépkocsis személyszállítási tagozatának szegedi kihelyezett ülésén szerdán.
A szeptember 1-jétől hatályos fővárosi rendelet, amely 2015 közepétől vonatkozik teljesen minden szolgáltatóra, többek között egy középkategóriás autónak megfelelő műszaki követelményeket és kényelmi szolgáltatásokat ír elő a taxiknál.
A jogszabály elfogadása után sokan azt feltételezték, hogy elsősorban azok, akik csak kiegészítő pénzkereseti lehetőségként taxiznak, nem hajtják végre a szükséges beruházásokat, de a várt létszámcsökkenés egyelőre nem érzékelhető - mondta a divízióvezető.
A fix tarifa bevezetése jelentős, legalább 20 százalékos áremelést jelentett, de akadnak olyan fuvarszervezők, akiknél a drágulás az 50 százalékot is elérte. A számítások szerint ez a 280 forintos kilométerenkénti viteldíj már az önköltségi szint fölött van - mondta Komáromi Endre.
A jelenleg hatályos jogszabályok alapján a fővárosi kerületek maguk döntenek a taxiállomások létesítéséről, több kerület tervezi, hogy pénzt kér a közterület használatáért. Ha ez bekövetkezik duplájára kellene emelni a jelenlegi 40 ezer forintos taxiállomás használati díjat - tette hozzá.
A BKK a rendelet előírásainak betartatása érdekében 24 fős ellenőrző csoport hozott létre. Az első két hónapban végzett 1720 próbautazás során a taxisok 45 százaléka nem adott nyugtát vagy számlát, és hetvennégy olyan eset volt, amikor a sofőr nem a fix tarifát használta és megkárosították az utast vagy éppen a taxamétert kikapcsolva az előírtnál kevesebbért vitte el az ügyfelet - közölte Komáromi Endre. Hozzátette: a legkirívóbb szabálytalanságot az a taxis követte el, aki 57 kilométernyi utat számlázott a repülőtér és a Petőfi-híd közötti fuvarért.
Az ellenőrzések folytatódnak, az elképzelések szerint jövőre a BKK Zrt. 50 millió forintot fordít ilyen próbautazásokra.
A szeptember 1-jétől hatályos fővárosi rendelet, amely 2015 közepétől vonatkozik teljesen minden szolgáltatóra, többek között egy középkategóriás autónak megfelelő műszaki követelményeket és kényelmi szolgáltatásokat ír elő a taxiknál.
A jogszabály elfogadása után sokan azt feltételezték, hogy elsősorban azok, akik csak kiegészítő pénzkereseti lehetőségként taxiznak, nem hajtják végre a szükséges beruházásokat, de a várt létszámcsökkenés egyelőre nem érzékelhető - mondta a divízióvezető.
A fix tarifa bevezetése jelentős, legalább 20 százalékos áremelést jelentett, de akadnak olyan fuvarszervezők, akiknél a drágulás az 50 százalékot is elérte. A számítások szerint ez a 280 forintos kilométerenkénti viteldíj már az önköltségi szint fölött van - mondta Komáromi Endre.
A jelenleg hatályos jogszabályok alapján a fővárosi kerületek maguk döntenek a taxiállomások létesítéséről, több kerület tervezi, hogy pénzt kér a közterület használatáért. Ha ez bekövetkezik duplájára kellene emelni a jelenlegi 40 ezer forintos taxiállomás használati díjat - tette hozzá.
A BKK a rendelet előírásainak betartatása érdekében 24 fős ellenőrző csoport hozott létre. Az első két hónapban végzett 1720 próbautazás során a taxisok 45 százaléka nem adott nyugtát vagy számlát, és hetvennégy olyan eset volt, amikor a sofőr nem a fix tarifát használta és megkárosították az utast vagy éppen a taxamétert kikapcsolva az előírtnál kevesebbért vitte el az ügyfelet - közölte Komáromi Endre. Hozzátette: a legkirívóbb szabálytalanságot az a taxis követte el, aki 57 kilométernyi utat számlázott a repülőtér és a Petőfi-híd közötti fuvarért.
Az ellenőrzések folytatódnak, az elképzelések szerint jövőre a BKK Zrt. 50 millió forintot fordít ilyen próbautazásokra.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
További cikkek
Nem hívtak időben mentőt munkatársukhoz, elítélték őket
Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk
Már parlamenti vitán a 14. havi nyugdíjról szóló törvényjavaslat
A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a... Teljes cikk
NAV: eddig kell bevallani és befizetni a globális minimumadó előlegét
A multinacionális vállalatcsoport vagy a nagyméretű belföldi vállalatcsoport belföldi csoporttagjaira vonatkozó, elismert belföldi kiegészítő adó... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Taxissztrájk jön a fővárosban 11 hónapja
- Európai Sokszínűségi Díj 2024 - rangos elismerést nyert el egy magyar HR vezető 13 hónapja
- Több százezres jutalmat is kaphatnak az Uber új sofőrjei 1 éve
- Magyarországról erősít a Publicis Groupe CEE HR csapata 1 éve
- Komáromi akkumulátorgyár: nem volt veszélyes anyag, nem tudják, miért fájt a fejük a kórházba került dolgozóknak 2 éve
- Leállt a 30 ezer embert foglalkoztató fuvarozó cég, mindenkit elküldenek 2 éve
- A sofőrök számára fontos, hogy a maguk urai lehetnek - interjú dr. Sabjányi Lászlóval, a BOLT új ügyvezető igazgatójával 2 éve
- A fuvarozók üdvözlik a napidíjemelést 3 éve
- Sofőrállás 3 éve
- Áremelésről tárgyalnak a taxisok is 3 éve
- Itt az új szabályozás! Teljesen megváltozik a taxisok élete 3 éve

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?