kapubanner for mobile
Megjelent: 11 éve

Nyáron is mehet dolgozni telekocsival

Egyetlen év alatt több mint háromszorosára nőtt a közösségi autózást választók száma az Oszkár TeleKocsi adatai szerint. Nem is meglepő, hiszen így utazni akár feleannyiba is kerülhet, mint busszal vagy vonattal. De nem csak munkába menet, hanem nyaraláskor is kihasználható a rendszer.

Egyetlen év alatt háromszorosára nőtt a telekocsival utazók száma, és ez a szám idén még tovább növekszik – derült ki egy nemrég készített kutatásból, amelyet az egyik legnagyobb magyar szolgáltató, az Oszkár TeleKocsi végzett.

„Míg 2012. június-augusztusában 8784, addig tavaly ugyanebben az időszakban már 26377 fuvar volt, idén júniusban pedig már annyian utaztak telekocsival, mint tavaly nyáron összességében” – mondta Gyürüs Máté, az Oszkár Telekocsi egyik alapítója.

Noha egyre többen hallanak a telekocsizásról, még mindig nem mindenki ismeri ezt az utazási formát. Ennek lényege, hogy az internet segítségével a sofőrök és az utasok egymásra találnak. Ha például valaki utazik Szombathelyre, meghirdeti a fuvart, és mások, akik szintén oda tartanak, társulhatnak hozzá. Ezért cserébe a legtöbbször a vezető hozzájárulást kér a benzinpénzhez.


Miért éri meg mindez?



Mert jóval olcsóbban lehet így utazni, mint busszal vagy vonattal. „Átlagosan 11-13 forintos költséggel lehet számolni kilométerenként. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy Oszkárral egy Budapest – Debrecen út 2500-, egy Budapest – Szeged utazás 2000 forintba kerül. Ez felnőtt, teljesárú jegyekkel számolva nagyjából a felét jelenti a vonatos utazásnak” – mondta Gyürüs Máté.

Ezek után nem is meglepő, hogy főleg azok választják ezt az utazási formát, akik számára a tanulói kedvezmények már nem elérhetők. Ahogy az alapító fogalmazott: „noha az átlagéletkor nem magas – 31 év az utasok, 36 a sofőrök átlaga – az látszik, hogy a telekocsizás nem csak a fiatalok hóbortja, hanem társadalmi érték.”

A legkedveltebb úticéloknál azonban már érhet meglepetés minket. Bár az Oszkár adatai szerint nyáron megugranak az olyan klasszikus úticélok, mint a Balaton-parti települések, mégsem ezek az igazán kedvelt célok. Gyürüs Máté szerint ilyenkor ugyanis a külföldi – Németországba, Horvátországba, Erdélybe tett – túrák száma nő meg igazán. Az alapító hozzátette: noha ilyenkor nőnek a költségek, például az autópálya díjak miatt, ám még így is jobban járhatnak a telekocsizók. Ráadásul sok esetben a kényelem is itt nagyobb, hiszen a legnépszerűbb autók az Opel Astra, a Ford Focus, Skoda Octavia, de ki lehet fogni Audit és BMW-t is” – mondta Gyürüs.

Persze sokan aggódhatnak attól is, hogy rossz, megbízhatatlan sofőrt vagy autót fognak ki. Félni azonban úgy tűnik ettől sem kell, hiszen Gyürüs szerint a sofőrök kevesebb, mint 1%-ára van panasz. Ráadásul az értékelési rendszernek köszönhetően a „renitens” sofőröket hamar kivet magából az utazni vágyó közönség.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Még vizsgálják a Bakonyi Erőműben történt baleset körülményeit

Még tart az ajkai erőműben szombaton történt baleset vizsgálata - tájékoztatta a Veolia Energia Magyarország Zrt. hétfőn az MTI-t. Teljes cikk

8 őrülten jól fizető állás, amiről nem hittük volna, hogy létezik

A munka világa 2025-ben már nem a klasszikus irodai hierarchiáról szól: ma már fizetnek azért, ha valaki ölel, alszik vagy épp AI-személyiségeket... Teljes cikk

Súlyos üzemi baleset történt az ajkai erőműben

Üzemi baleset történt az ajkai erőműben, a helyszínről egy férfit súlyos sérülésekkel, életveszélyes állapotban, míg két másik férfit... Teljes cikk