kapubanner for mobile
Megjelent: 5 éve

Mobiltelefon és irodai etikett - hogyan illik használni?

A mobil- és okostelefonok új helyzetet teremtettek az üzleti világban. Hogyan illik kezelni ezeket az eszközöket? A Daily Telegraph tippjei, hogy telefonálásunk továbbra se legyen konfliktusforrás az irodában és az üzleti életben.

A mobil- és okostelefonok új helyzetet teremtettek az üzleti világban. Hogyan illik kezelni ezeket az eszközöket? A Daily Telegraph tippjei, hogy telefonálásunk továbbra se legyen konfliktusforrás az irodában és az üzleti életben.

Kövesd híreinket, állásainkat és szólj hozzá facebook-oldalunkon

Óvatosan az egyedi csengőhangokkkal. Ahogyan a "stílus maga az ember", ugyanez a megállapítás a csengőhangokra is igaz. Ha került már telefonjának bizarr vagy különc csengőhangja miatt kellemetlenül perzselő tekintetek és értetlenkedő pillantások kereszttüzébe - irodában, hivatalokban, konferenciákon vagy tömegközlekedési eszközökön - akkor célszerűbb helyette inkább másik, kevésbé figyelemfelkeltő csengőhangot választani. A legjobb azonban, ha az "önmegvalósítást" inkább nem is terjesztjük ki az okos, - és a mobiltelefonok világára és inkább néma vagy rezgő üzemmódot választunk csengőhangként. Ez az irodai-szakmai környezetre fokozottan érvényes.

Ne legyen extrém hangerő. Ugyanez a helyzet a csengőhang hangerejével: ha harsog és mindenki felkapja rá a fejét, állítsuk elfogadhatóbbra! Ez a saját beszédhangra is érvényes. Ne zavarjuk hangos beszéddel a környezetünket. Amennyiben a rossz térerő vagy vétel miatt akadozik a beszélgetés és üvöltözni kellene a telefonba, magyarázzuk el a hívó/hívott félnek a technikai problémát és inkább halasszuk későbbre a beszélgetést. A vonal megszakadása esetén mindig a hívó félnek kell újból kezdeményeznie a hívást. Zajos helyről inkább ne hívjunk. Érdemes átgondolni a beszélgetések helyszínét is: a zajos, visszhangos, túlságosan forgalmas vagy zsúfolt helyszínek épp a fentiek miatt nem kedveznek a mobilozásnak. Vonuljunk félre, ha privát hívást bonyolítunk. Mindig győződjünk meg róla, hogy beszélgetésünkkel nem zavarunk másokat. Ráadásul a szigorúan magánjellegű telefonok amúgy sem tartoznak a környezetünkre-sem az irodában, sem pedig az irodán kívül. Tartsuk tiszteletben mind saját privát életterünket, mind másokét! Ez még baráti körben és társaságban is igaz: az ő jelenlétükben sem igazán udvarias húzás hosszadalmas telefonbeszélgetésekbe bocsátkozni egy harmadik féllel. Ne eresszük bő lére. Az idő pénz. Tartózkodjunk a túlzottan bő lére eresztett beszélgetésektől, hacsak a téma nem kívánja meg az extra terjedelmet. Ne szakítsunk meg egy hosszú, személyes beszélgetést. A hús-vér emberek természetszerűleg több figyelmet érdemelnek, mint a készülékek és a rajtuk folytatott beszélgetések. Nem illik tehát egy váratlan telefonhívásra reagálással hirtelen megszakítani a beszélgetéseket az épp a környezetünkben tartózkodókkal.

Meetingen ne vegyük fel. Nem illik telefonálni meeting, hivatali ügyintézés vagy vásárlás közben sem - ha mégis valamilyen halaszthatatlan ügyben várunk hívást valakitől, közöljük a tényt a jelenlévőkkel és kérjünk már jó előre elnézést az alkalmatlan pillanatban érkező telefonhívás miatt! Ha a bennünket váratlanul érő telefonhívás nem olyan sürgős, kérjünk inkább visszahívást a hívó féltől! Szex, pénz, egészségi probléma: csak diszkréten. Ha valamilyen rendkívüli helyzetben mégis elkerülhetetlenné válik, hogy mások előtt tárgyaljunk meg bizonyos helyzeteket telefonon, lehetőleg ügyeljünk a témaválasztásra! Szexről, pénzről, egészségügyi problémákról nem illik nyilvánosan beszélni - éppúgy, ahogy közönséges stílusban sem.

Üzleti ebéd alatt ne babráljuk. Bármennyire is jól esik a technika szerelmeseinek időről-időre gyönyörködni a legújabb okos telefonjukban, alaposan áttárgyalni a paramétereit, a funkcióit és akár még az ebédlő asztalánál ülve is vetni rá néhány futó pillantást, mégis jobb, ha ebédidőben inkább nem "kerül a fogások közé." Ilyenkor inkább ne tegyük ki a mobilt az asztalra, ne babráljuk vagy tisztogassuk szórakozottan! Főleg ne egy hosszabbra nyúlt beszélgetés kellős közepén.

Takács Gabriella

Az üzenetküldés etikettje a Telefongurun is megtalálható.

 

  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Diákmunka tanulás mellett Dániában

Mrsán Zoltán egy évvel ezelőtt költözött ki Dániába. Multimédia szakon tanul Kolpingban és részmunkaidőben dolgozik. Hogyan jutott ki? Mennyi... Teljes cikk

Álláslehetőségek Dániában

Dánia május elsejétől megnyitja álláspiacát a 2004-ben csatlakozott uniós tagországok - köztük Magyarország - munkavállalói előtt. Ez azt... Teljes cikk

Munkajogi kisokos (új) dolgozóknak

Pályakezdők körében nagyobb, ám még több éves munkatapasztalattal rendelkező körében is megfigyelhető bizonytalanság, mit tehet meg a főnök a... Teljes cikk