Megjelent: 3 hónapja

Többet foglalkozunk saját kollégáinkkal, mint a vásárlóinkkal

A napi.hu utánajárt mi történt a Frei Cafénál egy évvel azután, hogy Frei Tamás bejelentette küzdeni fognak a munkaerőhiány ellen: ingyen lakhatást biztosítanak dolgozóiknak, ingyenes képzést a baristáknak.

images

Főként a belvárosban, de a XX. kerületben is, illetve a kávézólánc számára kiemelt területeken (Aréna Pláza, ferihegyi reptér) kibérelt lakásokba helyeztek el több baristát, de nem hozta meg a várt eredményt. "Azt vártuk, hogy majd sorban állás lesz a betölthető helyekért, de kiderült, hogy a munkát keresők számára ez sem elég vonzó ajánlat" - mondta a napi.hu oldalnak Langár Tamás, a Cafe Frei vezérigazgatója. A kibérelt ingatlanokat nagyjából 70 százalékban használják a dolgozók.

Próbáltak idősebb munkavállalókat is alkalmazni a kávézókban, de már a 40 feletti korosztálynál is azt tapasztalták, hogy nagyjából fél év után kiégtek, nem bírták a napi terhelést.

A Y és Z generációnál azt tapasztalták, hogy nem érdekli őket a lakhatás, nem ez alapján vállalnak munkát, hanem az előrejutás érdekli őket. Vannak akik a hálózaton belül lépnének tovább, de sokan csak ugródeszkának használják a Cafe Freit. Ezzel az a legnagyobb probléma, hogy a baristák képzése 3 hónapig tart, ha ezután nem sokkal elmennek az ingyenesen kiképzett munkavállalók az komoly terhet jelent a cégnek.

"Ahhoz, hogy tudjuk, ki mit és miért tart fontosnak, folyamatos képzésre és rendszeres, analizálható visszacsatolásokra van szükségünk" - magyarázta a vezérigazgató. Átalakították a vállalati és a szervezeti struktúrát; előbbi a corporate szemléletre váltást, utóbbi leginkább a fontosabbá emelt és célirányosabbá tett hr-t jelenti, mely már az oktatást is, az előre lépési lehetőségek menedzselését is magába foglalja. "Már-már többet foglalkozunk a saját kollégáinkkal, mint a vásárlóinkkal" - magyarázta Langár Tamás.

Fotó: Pixabay
napi.hu
  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter