kapubanner for mobile

13 cikk a(z) Szende Csaba címkével - 1. oldal

Online épített fel üzleti szolgáltatóközpontot a Covid alatt

3 éve Amikor munkába állt tavaly nyár elején, már itt volt a koronavírus. Néhány hónap alatt hozott létre csapatával Budapesten egy üzleti szolgáltatóközpontot Szende Csaba. Méghozzá úgy, hogy a munkatársak 90 százalékával csak nemrég találkozott személyesen. A Trivium Packaging európai business services centerének (BSC) ügyvezetőjét a virtuális BSC kiépítéséről és az iparág trendjeiről is kérdeztük. Úgy látja, Közép-Európa, mint célpont a Covid alatt felértékelődött.    Teljes cikk...


Így telik az Eaton HR-igazgatójának egy napja

7 éve Két-három hétre előre teljesen tele van Szende Csaba, az Eaton HR-igazgatójának naptárja. Két megbeszélés között riportokat néz át és az emailjei számát igyekszik minimalizálni. Munka után sport vagy üzleti vacsora következik, a hétvége azonban a családé. HR-vezetők 1 napját bemutató sorozatunk következő része. Teljes cikk...


Szende Csaba, az Eaton EMEA Üzleti Szolgáltató Központ HR igazgatója

8 éve Szende Csaba több, mint tíz éve dolgozik multinacionális cégeknek különböző HR-szakértői és HR-vezetői pozíciókban. Egyik fő mottója a Life Long Learning, melynek jegyében a humánpolitikai MSc diploma "kiegészítéseként" Munkajogi Szakokleveles Tanácsadó képesítést szerzett a Pécsi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karán. Teljes cikk...


Startup 100 éves múlttal

8 éve A címben szereplő paradoxon nem tévedés. Ugyanis ha egy adott szektorban évtizedek óta jelen lévő cég új területekre lép, nulláról épít fel egy új üzletágat, akkor azt talán nevezhetjük startupnak. Ráadásul hiába a világszerte több mint 100 ezer alkalmazott, az új területen itthon egyelőre 40-en dolgoznak – és ha nem is garázsból, de egy apró irodából indultak idén nyáron. Szende Csabával, az Eaton EMEA Business Service Centerének HR-igazgatóval beszélgettem új irodájukban. Teljes cikk...


De ki is az az office assistant? - munkakörök szépen becsomagolva

8 éve Egynyomvonalú kézi erőgép-kezelő technikus, termékpozíció optimalizálásért felelős logisztikai menedzser – vajon mit jelenthetnek ezek a bonyolult munkakörnek hangzó pozíciók? Mennyivel jobban hangzik, ha a mi a foglalkozása kérdésre valaki ezt válaszolja, minthogy talicskás segédmunkás vagy raktáros. De van-e bármi értelme annak, ha valaki jobb színben tünteti fel magát? Két HR-szakembert kérdeztünk a pozíció megnevezésekről. Teljes cikk...


A HR 80 százaléka virtuális lesz - de az ember kell hozzá továbbra is

9 éve A technológia rohamos fejlődésével megváltozik az életünk, amely kihatással van természetes módon a munkánkra is. Megfigyelhető, hogy a HR szakemberek az emberi erőforrások területén is egyre inkább használják a technológiai vívmányait. Ez a folyamat szépen lassan átalakítja a HR területét és az operációs modelljét. Teljes cikk...


Személyi webmenedzser és nosztalgista - ezek a jövő munkahelyei

10 éve Nagyon nehéz előre megjósolni, hogy akár egy-két év múlva, nem hogy 10-20 év múlva mi fog történni. Külföldi egyetemeken, kutatóintézetekben azért több év tendenciáját figyelve, elemezve kísérletet tesznek erre. Cikkünkben egy angliai kutatóintézet kissé utópisztikus kutatásait mutatjuk be a jövő munkahelyeiről, valamint Arató Márkot, az SAP Magyarország kommunikációs vezetőjét és Szende Csabát a Vodafone HR SSC vezetőjét faggattuk, hogy ők mit gondolnak a távoli jövőről. Teljes cikk...


A teljesítményértékelésre nincs ideális recept - optimális viszont van

10 éve A teljesítményértékelés megfelelő kivitelezése egy vállalat sikeres működésének az egyik kulcseleme. Mielőtt azonban az értékelésről beszélnénk, tisztáznunk kell, hogy az milyen célkitűzéseken alapul. Szende Csaba, a Vodafone budapesti HR Szolgáltató Központjának vezetője cikkében felhívja a figyelmet a legnagyobb hibákra, és arra is, mi kell ahhoz, hogy a rendszer működőképes legyen. Teljes cikk...


HR-analitika és metrika a stratégia szolgálatában

11 éve Fejlődő világunkban megnőtt az igény a vállalatok különböző szakterületein történő változtatásokra is. Azonban ezeket a változtatásokat a hatékonyság érdekében mérni és analizálni kell. Ilyen mérőeszközök lehetnek a jól ismert KPI-ok (teljesítménymutatók), melyeket az utóbbi időben egyre több cég használ és elemez stratégiai céljai elérésének érdekében. A következőkben Szende Csabát, a Vodafone budapesti HR szolgáltató központjának vezetőjét kértük meg, ismertesse a HR-analitika és metrika fogalmát a HR-szolgáltatások területén, valamint mutassa be a Vodafone-nál futó Globális HR SSC SLA/KPI projekt főbb pontjait. Teljes cikk...


HR szolgáltatások stabilizációja, avagy a HR SSC elindításának folyamata

11 éve Korábbi cikkünkben a HR szolgáltató központok bevezetési lehetőségéről, működéséről kérdeztük Szende Csabát, a Vodafone budapesti székhelyű HR szolgáltató központjának vezetőjét. Jelen cikkünkben ismét a szakértőhöz fordulunk, és segítségével sorra vesszük, hogy milyen teendők vannak egy HR szolgáltató központban, hogyan lehet az SSC szolgáltatási folyamatokat stabilizálni, valamint miként teljesíti az SSC az elvárásokat. Teljes cikk...


A HR szolgáltató központ, mint a HR jövőjének egyik alternatívája

11 éve A szolgáltató központ (SSC) ötlete az USA-ból indult el, nálunk az 1980-as években jelent meg, majd a 2000-es évek óta pozíciója egyre erősödik. Célja a szolgáltatások javítása, valamint az adminisztratív költségek csökkentése. Kezdetben a pénzügy, IT és beszerzési területeken alkalmazták ezt a modellt, mára azonban nyilvánvalóvá vált, hogy a HR területén is be lehet vezetni. A bevezetés lehetőségeiről és a központ működéséről Szende Csabát, a Vodafone budapesti székhelyű HR szolgáltató központjának vezetőjét kérdeztük. Teljes cikk...