Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 7 hónapja

10-30%-kal csökkenthetik a cégek a táppénzes napok számát

2020-ra a mentális betegségek jelentik majd a munkaképesség-csökkenés első számú okát. A krónikus distressz - azaz a káros stresszhatás - az európai dolgozók 22 százalékát érinti: ez okozza a mentális betegségeknek tulajdonítható hiányzások 50-60 százalékát - hangzott el a Vienna Life Biztosító „Egészségfejlesztés a munkahelyen” témájú, vállalati HR-szakembereknek tartott múlt keddi szemináriumán.

images

Mivel a vállalatok kiemelkedően hatékonyan képesek befolyásolni munkavállalóik egészségi állapotát, a munkaadóknak a jövőben még nagyobb hangsúlyt kell fordítaniuk a különböző egészségprogramokra, amelyek révén akár 10-30 százalékkal is csökkenthetik a táppénzes napok számát - mondta el előadásában dr. Zsolnai Gábor, a Vienna Life Biztosító vállalati értékesítési igazgatója, aki egyébként általános orvos végzettséggel rendelkezik.

„A kollégánk jógaoktató, ő majd megoldja”

A biztosító vállalati értékesítési igazgatója előadását néhány megmosolyogtató, ám sajnos gyakorta elhangzó idézettel vezette fel, amelyek a munkavállalók egészségfejlesztéséért és az ezt célzó egészségprogramok lebonyolításáért (is) felelős alkalmazottaktól származnak. Íme, a legviccesebb rossz példák:


  • „Az egészségnap egy jó vállalati buli”
  • „Létrehoztuk a tekeklubot”
  • „Megszerveztük a céges síelést”
  • „Voltunk már egyszer kirándulni”
  • „A kollégánk jógaoktató, ő majd megoldja ingyen”
  • „Az éttermünkben már kapható paleo süti”

Vienna LifeZsolnai Gábor és a vicces példák

Így épül fel egy jó vállalati egészségprogram

Zsolnai Gábor a rossz példák szemléltetése után kiemelte, hogy az egészségprogramnak az adott vállalatra és a munkavégzés körülményeire szabottnak kell lennie, ezért első lépésként fel kell állítani a munkavállalók egészség- és életmódállapotát, valamint szükségleteit leképező „szervezeti diagnózist”.

Ezt követően fontos, hogy

  • a vállalati egészségprogram közösségépítő legyen - és a dolgozók családját is bevonja;
  • rendszeres legyen - számos kezdeményezés ennek hiánya miatt nem lesz sikeres;
  • mérhető legyen - a program egyes szakaszaiban gyorstesztek, teljesítménytesztek és eszközös mérések által;
  • jutalmazó és ösztönző legyen - például sporteszközök biztosításával a kollégák számára.



Így működik a hatékony egészségprogram

A hatékony vállalati egészségprogram három fő területre fókuszál: a mozgásra, a táplálkozásra és az egészség-szolgáltatásokra - mondta el a Vienna Life Biztosító vállalati értékesítési igazgatója.

A mozgás esetében költséghatékonyan támogathatja a vállalat a dolgozók hozzáférését különböző sportlétesítményekhez, ahol az egyéni állapotfelmérést követően, szakedző bevonásával, egyéni és csoportos foglalkozásokon vehetnek részt a munkavállalók.
Vienna Life

A táplálkozással kapcsolatban az egyéni dietetikai konzultáció szerepét és a táplálkozási napló vezetését emelte ki Zsolnai Gábor, amelyek alapján kialakítható a személyes étrend, illetve akár étlapreformra, főzőtanfolyamok szervezésére, egészséges ételek kóstoltatására is lehetőség nyílik a munkahelyen.

Az egészség-szolgáltatások területén az adómentesen nyújtható csoportos, vállalati egészségbiztosítások jelentenek költséghatékony megoldást a cégek számára. Ezek részeként a biztosító többek között egészség-fejlesztő oktatást és egészségprogramokat, szakszerű betegirányítást, komplex szűrővizsgálatokat, járóbeteg-szakellátást, diagnosztikát, ambuláns- és egynapos beavatkozásokat finanszíroz a cégek számára. „Az aktív réteg egészségügyi problémáinak 90-95 százalékára megoldást nyújt a csoportos, vállalati egészségbiztosítás” - húzta alá Zsolnai Gábor.

Így lesz még „egészségesebb” a vállalat

Zsolnai Gábor számos praktikát is felsorolt, amelyekkel a vállalatok hatékonyan támogathatják az egészségprogramokat. Ilyen a

  • gyalog vagy kerékpárral történő munkába járás támogatása,
  • sétáló meetingek bevezetése,
  • lépcsőhasználat ösztönzése,
  • tartásjavító, stresszoldó- illetve célzott gyakorlatok elsajátításának segítése,
  • relaxációs helyiségek és szolgáltatások (például masszázs) biztosítása.


Follow hrportal_hu on Twitter

Digitális átalakulás előtt a családi vállalkozások

Az újgenerációs családi üzleti vezetők háromnegyede nagyszabású tervekkel rendelkezik vállalkozásuk jövőjével kapcsolatban, ám a korosztályok közötti ellentétek itt is megjelennek. A PwC 21 országból 35 újgenerációs családi üzleti vezetővel készített mélyinterjút, és az új nemzedék további 100 tagjának megkérdezésével végzett felmérést, amelyből kiderült, hogy a vizsgált csoportnak a generációs szakadék mellett a kultúra változásával is számolniuk kell.tovább..

További cikkek
A MOL ismét kiáll a sokszínűség mellett

A MOL az idei évben ismét csatlakozott az Európai Sokszínűségi Karta Magyarországhoz. A vállalat 2030-ig tartó üzleti stratégiájának egyik... Teljes cikk

Új vezetők a Lapcomnál

Új vezetőket nevezett ki a Bors, a Kisalföld és a Délmagyarország napilapok élére a Lapcom Zrt., valamint új szakember tölti be a stratégiai... Teljes cikk

Új vezető a Telenor HR-divíziójának élén

November 1-től HR igazgatóként Kiss Judit irányítja a Telenor Magyarország humánerőforrás divízióját. Elődje, Németh Zoltán HR... Teljes cikk

Visszatért a képernyőre az M1 pityókás riportere

Letelt három hónapos képernyőről való eltiltása Bencze Péternek, az M1 riporterének - írja a HVG. Teljes cikk

Letartóztatta a rendőrség az Agrokor volt vezetőit

Nagyszabású akcióban letartóztatta a rendőrség Horvátország legnagyobb magántulajdonú vállalata, a súlyos pénzügyi gondokkal küzdő Agrokor volt vezetőit Teljes cikk