3 toborzási tipp, mielőtt elköltjük a pénzt a Facebookon
Nem mindegy, milyen pozícióknál és hogyan vágjunk bele Facebook toborzásba. Kampánycsapatunk 4 éve csak ezzel foglalkozik! Csak az elmúlt negyedévben több mint 100 kampányt bonyolítottak le, amelyekből 3500 konkrét jelentkezőt generáltak partnereinkhez. A kétkedőket is szeretnénk megnyugtatni: a rendszer működik! Hogy hogyan?
Mielőtt elköltjük a pénzt a Facebook-on, az alábbi szempontokat gondoljuk végig!
A) Legyen egyszerű a pozíció. Mit jelent ez?
- lehet könnyen betanítható a munka
- lehet pályakezdőknek való munka
- ne igényeljen több év munkatapasztalatot
- ne igényeljen speciális vagy magas fokú végzettséget
Ezeknek a feltételeknek számos pozíció megfelel, mind a fizikai területen, mind a szellemi területen, például: raktáros, árufeltöltő, betanított munkás, asszisztens, vagy a gyorsan fluktuáló munkakörök, mint az ügyfélszolgálatos vagy büfés, stb.
Mivel a Facebook-ot csak Magyarországon több mint 5 millióan használják aktívan, a nagy számok törvénye alapján könnyen megtalálhatjuk ott azokat, akikre az ilyen jellegű munkák esetén szükségünk van.
Tipp: Gyakran a feleségek, vagy a szülők találnak rá a hirdetésre, akik férjüknek, vagy gyerekeiknek szeretnének munkát találni. Így ezen a felületen olyanokhoz is eljuthatunk, akik nem aktívan keresnek állást, tehát állásportálokon keresztül biztosan nem találkoznánk velük.
B) Minél konkrétabb az ajánlat a hirdetésben, annál többen jelentkeznek.
Az általános bemutatkozó szöveggel nem tudun kitűnni a többi közül. Az olvasót sem fogja meg, hiszen mindenhol "ugyanazt" olvassa, emiatt nincs elegendő információja a döntéshez.
Fogalmazzunk minél konkrétabban. Közöljünk olyan információkat, ami érdekelheti azt, akit keresünk.
-Valószínű nem érdekli, hány telephelyen működik a vállalat. De az érdekelheti, hogy télen van-e fűtés, vagy nyáron van-e légkondícionálás.
-Érdekelheti, hogy pontosan érkezik-e a fizetés. Sőt, bizonyos pozícióknál ajánljuk a bért is kiírni.
-A munkakörülmények pozitívumai is érdekelhetik őket: könnyű-e odajutni? segíti-e a cég a bejárást? kiszámítható-e a munkarend? hány műszak van? és így tovább.
Egyik partnerünk számára nemrégiben kamionsofőr pozícióra kerestünk jelölteket, és a kampány nagyon jól bevált, több mint százan jelentkeztek 1 hét alatt. Pedig itt még a jogosítvány is feltétel volt!
A siker titka nem volt más, mint az, hogy a hirdetésben kiemeltünk néhány konkrét apróságot, ami vonzóbbá tette számukra a lehetőséget a konkurenciához képest: például általában bosszantja, vagy nehezíti a munkakörben dolgozókat, ha a kamion vezetésén kívül rakodniuk kell, vagy más egyéb feladatot is el kell látniuk. Ennél a cégnél ez nem így volt, így meg is indultak a jelentkezések.
Tipp: A Facebook kampányok hatékonysága a munkavégzés helyétől is függ. Minél frekventáltabb helyről van szó, annál könnyebb nagy létszámot megmozgatni. Egy olyan telephely esetén, ami a városoktól távolabb esik, és tömegközlekedéssel nem megközelíthető, ne várjuk el ugyanazt az eredményt!
C) 1-2 napon belül fel kell dolgozni a jelölteket!
Számítani kell arra, hogy a Facebook kampány már az első naptól kezdve megindítja a jelentkezéseket, és pár nap alatt akár 50-100 jelentkezőt is biztosít. Ezeknél a munkaköröknél gyorsnak kell lennünk, mert ha 1-2 napon belül nem vesszük fel velük a kapcsolatot, már bottal üthetjük a nyomát, így kárba veszhet a kampányba fektetett pénz és idő.
Ha szeretne válogatni, de nincs kapacitása ilyen ütemben foglalkozni a jelöltekkel, akkor érdemes külsős partnerre bízni az előszűrést, hogy ne veszítse el a jelentkezőket.
Mit érdemes előszűréskor megkérdezni?
-tényleg megvan-e az a végzettsége, amit meghatároztunk a kiírásban.
- megnézte-e, hogy hol van a munkavégzés, meg tudja-e oldani a bejárást.
-tisztában van-e a kiírás alapján a műszakokkal és egyéb munkafeltételekkel, tudja-e azokat vállalni.
mi a bérigénye, és a vállalat milyen bérsávban gondolkozik, ez elfogadható-e számára.
-ezen kívül egyeztetünk bármi egyéb kompetenciát vagy előfeltételt, ami esetleg a kiírásban nem szerepelt, de fontos lehet.
- valamint válaszolunk az őt érdeklő további kérdésekre is.
Az előszűrés végére tehát kiderül, kik azokat a potenciális munkavállalókat, akik ténylegesen megfelelnek a meghatározott feltételeknek, és fennáll a szándékuk is arra, hogy oda menjenek dolgozni.
Most már indulhat a kiválasztás!
Akinek nincs kedve mindebbe beletanulni, csapatunk készen áll, hogy kampányát sikerre vigye!
Például így:
"Gépkocsivezetőket toboroztunk, melyhez már két alkalommal is igénybe vettük a Tesk szolgáltatásait, illetve a kezelt Facebook kampányukat. Gyorsak, segítőkészek, precízek voltak, melynek meg lett az eredménye, a több száz jelentkező közül sokkal „egymásra is találtunk”. Ha ismét segítségre szorulunk, biztosan jelentkezni fogunk újfent :) Köszönjük és további sok sikert kívánunk!"
Rakita Zoltán
Ügyvezető igazgató
Beta-Trans Plusz Kft.
Szolgáltatás részletei itt: http://www.tesk.hu/Facebook-kampanyok
Ha szeretne profiktól tanulni, akkor ajánljuk Facebook konzultációnkat is!
„Hónapok óta toboroztunk raktárosokat a Facebook segítségével, és elégedett is voltam sokáig az eredménnyel. Úgy gondoltam, még mindig a legolcsóbb megoldás a toborzásra, és jó pár kollégát tudtunk felvenni ezzel az eszközzel. Azonban ahogy telt az idő, úgy csökkent a jelöltek száma, mi pedig bővíteni akartuk az állományunkat. A TESK csapat megkeresésekor elgondolkodtam, a marketinges kollégának, és nekem is hasznos lenne a Facebook képzés, még akkor is, ha elsőre sokaltam a képzés árát. Az eredmény viszont számunkra is meglepő volt, a képzés árát visszanyertük pár hét alatt. A korábban hirdetésekre, kampányokra elköltött összeg töredékéért annyi új raktáros kollégát tudtunk felvenni pár héten belül, hogy nem csak a büdzsémet tudtam megóvni, de a raktár hatékonyságát is rövid időn belül növeltük. Csak ajánlani tudom ezt a képzést minden HR szakembernek, aki még nem mélyült el a Facebook adta lehetőségekben!”
Kántor Emília
HR vezető
Láng Kereskedelmi Kft.
Konzultáció Időpontfoglalás itt: http://www.tesk.hu/FB-konzultacio
Trajtler Kata
marketing vezető
TESK Csoport
www.tesk.hu
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI? Részletek Jegyek
- 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását. Részletek Jegyek
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
Megjelent az új idegenrendészeti törvény végrehajtási rendelete, újra be lehet nyújtani tartózkodási engedély iránti kérelmeket az Országos... Teljes cikk
A vállalatoknak 2024-ben is nagy kihívásokkal kell szembenézniük a munkaerőtoborzás, valamint munkaerőmegtartás tekintetében, hiszen a... Teljes cikk
Minden betöltetlen kulcspozíció veszteségforrás, mert jelentős termeléskieséssel jár, a meglévő állományra nehezedő többletterhelés okozta... Teljes cikk
- Egy átfogó fizikai bérfelmérés margójára 7 éve
- Szigorú elvárásoknak kell megfelelniük a Hankook dolgozóinak 16 éve
- Érdemes mérni a toborzási források hatékonyságát 17 éve
- Cser Annamária, a Bosch HR Generalistája 17 éve
- Motivációs levél: kevésbé lényeges, mint gondolnánk? 17 éve
- Vidéken is közvetít munkaerőt a TESK 17 éve
- Tokár Péter, a TESK Tanácsadó Kft. ügyvezető igazgatója 17 éve
- A túl hosszú kiválasztást komolytalannak tartják a pályázók 17 éve
- A Tesk értéktényezői: megértés, prioritás, tudás, jelenlét, innováció 17 éve
- 2,5-szeres növekedés a Tesknél 17 éve
- Mérnökökkel, nemzetközi ügyféltámogató munkatársakkal az élmezőnybe 17 éve