Megjelent: 5 éve

4 alapelv a dolgozói kommunikációhoz

images

images

Néhány éve egy hírlevél olvasóval kitaláltuk, hogy ad 20.000 Ft ajándékutalványt a munkatársainak. Mielőtt azonban a juttatás kiadásra került volna, egy nagyobb hangú dolgozó megkereste a cégvezetőt, és azt mondta: - Nem kérünk ajándékutalványt!

Értetlenül álltunk az eset előtt. Éppen egy olyan juttatást kívánt adni a cégvezetés, melyet szinte minden területen el lehet költeni, mégis valami elképesztő falba ütköztünk.

Némi nyomozás után kiderült, hogy a problémát a dolgozók körében elterjedt rémhírek okozták.
Míg a cégvezetés azt gondolta, hogy mindenki tudja mire, hogyan kell használni ezt a juttatást, a dolgozók nem is sejtették. Ők annyit érzékeltek, hogy a műszakvezető elmesélte nekik, hogy kapnak ilyen juttatást a következő hónapban.

....és valaki behozta a köztudatba, hogy az ajándékutalvány AJÁNDÉKTÁRGYAKRA költhető.
Bőrdíszműves falidísz, kristályváza... Na, ezt aztán nem kérték az üzem dolgozói!

A történet nagyon jól illusztrálja, hogy a legegyszerűbbnek tűnő esetekben is milyen fontos a dolgozók tájékoztatása.

Íme néhány alapelv, amivel sikerre ítélhető a kiadott juttatásunk.

1. Időzítés
A részletes tájékoztatás előzzön meg minden kommunikációt. Ne jusson el a dolgozókhoz az, hogy valami cafeteria lesz, vagy SZÉP vagy éppen nem szép Kártya, vagy operába kell menni...

Az első hír a munkatársak felé már tartalmazza a számukra fontos információkat.
Hogy mik is ezek??

2. Hogyan használja?
Sokszor azt gondolhatjuk, hogy egy papír alapú utalványt, elektronikus fizetőeszközt, számlás elszámolást jól ismernek már a munkatársaink.
Hát nem mindig van így.
Én minden dolgozói oktatás során részletesen elmesélem, hogyan kell használni a juttatást.

Letépem az összegnél kisebb értékű utalványt, átadom a pénztárosnak, és kiegészítem forintokkal..
Odaadom a kártyát, lehúzzák, és aláírom a kapott cetlit...
Kifizetem pénzzel, majd kérek számlát a ...Kft. Alsókárolyfalva Kisbereki út 143. címre, és ezt beviszem a könyvelésre, akkor utalják a bérrel...

Nagyon, nagyon részletesen.
Ez egyrészt csökkenti az újjal szembeni félelmet, ellenérzést. Nem érzi magát a felhasználó előre bénának, mielőtt még megpróbálna fizetni.
Másrészt segít a munkáltatónak is a tervezett rend szerint működtetni a juttatást.

3. Miért jó neki?
Ha nem tudjuk megfogalmazni, hogy miért előnyös ez a juttatás a munkatársunknak, akkor ne számítsunk rá, hogy ő erre magától rájön.
Milyen pénzügyi vagy egyéb előnye származik a juttatásból?
Ha ezt nem tudjuk egyértelműen, tömören, érthetően megfogalmazni, akkor nem biztos, hogy jó juttatást választottunk.

4. Szabályok
Kik kapnak ilyen juttatást és kik nem? Milyen jogosultsági szabályaink vannak? Milyen papírok, nyilatkozatok kellenek hozzá?
Mikor kapja meg, mikor lesz a kártyára, pénztárba utalva a pénz havonta, évente?
Ha csak 10-én adjuk ki a juttatást, akkor ezt mindenképpen mondjuk el, így a dolgozók nem gondolják 3-án, hogy "ezek aztán jól átvertek".

...és persze mindezt megerősíthetjük azzal, hogy írásban is a munkatársaink rendelkezésére állnak ezek az információk.
  • 2020.05.22Asszertív online kommunikáció – Online tréning 100%-ban gyakorlati feladatokra épülő, tréning jellegű képzésünk 3 egységből áll, melyek egymáshoz közeli napokon kerülnek megtartásra és egymásra épülnek, így a tudás elmélyítése az intenzitás és ismétlési lehetőség által garantált, a beszéd gördülékenny, választékos és magabiztos lesz. Részletek Jegyek
  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter