kapubanner for mobile
Megjelent: 6 éve

8 tipp, hogy hasznos és szórakoztató is legyen a csapatépítő

Manapság egyre divatosabb csapatépítőket tartani. Nincsen sikeres cég, csapatépítők nélkül – tartja sok vállalatvezető. Akik így gondolkodnak, szerencsére már számtalan helyszín és program között válogathatnak. Egy ilyen esemény lényege, hogy a munkavállalók számára a program hasznos és szórakoztató legyen – de pontosan hogyan érjük ezt el?

csapatepito

Miért jó dolog egy csapatépítő?

Egy jó csapatépítő nagyon jó befektetés: a világ legsikeresebb vezetői is a munkavállalói elégedettségében és jólétben hisznek. Ha a munkavállalók jól érzik magukat, boldogok a mindennapokban és látják, hogy fontosak a cégnek, akkor a munkahely is nagyobb eséllyel lesz sikeres. Egy jó csapatépítő abban is segít, hogy a munkavállalók jó kapcsolatokat építsenek ki egymással és hatékonyabban együtt tudjanak dolgozni. A jól eltalált és megszervezett programok emellett persze szórakoztató élményt is nyújtanak!

8 tipp, hogy hasznos és szórakoztató legyen a csapatépítő

Legyen fókuszban a kapcsolatépítés!

A munkahelyi környezetben nincs idő és lehetőség mindenkit megismerni. A munkavállalók a megszokott csoportjukban dolgoznak és csak ritkán kerülnek kapcsolatba más szakterületekkel. Egy csapatépítő remek alkalom a kapcsolatépítésre. Egy jól működő szervezetben a kapcsolatfelvétel és a kommunikáció olajozottan működik, a kollégák gördülékenyen tudnak együttműködni egymással. Egy jól megszervezett kellemes, közös program által az emberek egy pozitív élmény közben ismerhetik meg egymást, ami ösztönzi őket a hatékony, jól működő és pozitív jövőbeli együttműködésekre.

Alkossunk önfeledt pillanatokat!

A mindennapos munkavégzés során általában meghatározott rend szerint, nagy tempóban és szoros határidőkkel kell dolgozni. Kevés lehetőség van önfeledten létezni, megélni a pillanatok varázsát. Ezért fontos, hogy a programok alatt legyen szabadidő, amikor önfeledt a létezés, spontán jöhetnek létre beszélgetések. Ezek a pillanatok olyan ötleteket hozhatnak a közös munkához, amikre álmunkba sem gondolnánk!

Fő a jókedv és a szórakozás!

Mi a legfontosabb ismérve egy jól sikerült csapatépítőnek? Mi más lehetne, mint a jókedv! Az öröm biztosan jó hatással lesz a közös célok elérésére. Kovácsoljuk hát össze a kollégákat szórakoztató programokkal! Ilyen lehet például egy különböző pincészeteket és jobbnál jobb borokat felvonultató borkóstoló!

Nyomjuk le a hétköznapi stresszt!

A stressz az örök mumus, folyamatosan súlyokat pakol a munkavállalókra mind fizikailag, mind lelkileg. Ha túl sok a stressz, akkor egy ördögi körben tartjuk a szervezetünket. A stresszes munkavállalók alulteljesítenek, hibáznak, rossz légkört teremtenek. De egy biztos: kreatív ötleteket nem fognak alkotni a cégnek. Egy jó csapatépítő segít a fizikai és a lelki stressz levezetésében, feltöltő hatással van a munkavállalókra.

Szakadjunk ki a megszokott környezetből!

A fejlődés egyik alapja a változás. Kutatások bizonyítják, hogy ha munkavégzés közben helyet változtatunk, ösztönözzük agyunkat a kreatív gondolkodásra. Semmiképpen se tartsuk a csapatépítőt a megszokott irodai környezetben. Egy új, izgalmas helyszínt válasszunk!

Hívjunk profi szervezőket!

Ha valóban sikeres, hatékony és szórakoztató csapatépítőt akarunk, bízzuk a szervezést profi, tapasztalt emberekre! Olyan együttműködő partnert keressünk, akinek van tapasztalata ezen a területen, tréningekben, és a szervezetfejlesztésben is jó!

Legyen ellenállhatatlan a program!

Ha biztos részvételre vágyunk, tegyük ellenállhatatlanná a lehetőséget! Ha olyan programot találunk ki, amit kifejezetten a mi cégünk számára fejlesztenek ki, és a kollégáknak nincsen lehetősége magánemberként részt venni hasonló programon, akkor biztosan vonzóbbá válik a lehetőség. Ilyen lehet egy különleges, sokféle pincészetek borkínálatát felvonultató, a cég személyiségjegyeihez illeszkedő borkóstolóval egybekötött ebéd vagy vacsora.

Ismételjük meg!

Egy csapatépítő nem csapatépítő. Igazi változásokat csak kitartó és következetes munkával lehet elérni. Ha az első szervezés sikeres, ismételjük meg akár évente többször, hogy egymásra építhessük az eseményeket és nyomon követhessük a fejlődést, akár hosszú távú szervezetfejlesztési célokat kitűzve ezzel magunk elé!

Erre is figyeljünk oda!

A programok szervezésénél kiemelten figyeljünk arra, hogy mindenki számára élvezhető, kényelmes és teljesíthető legyen. A különböző életkorú, egészségi állapotú kollégáknak mások az igényeik. Fontos szempont a helyszín megközelíthetősége is. Ne legyen olyan kolléga, akinek kellemetlen és problémás a helyszín megközelíthetősége és a hazautazás.

Ha távoli helyszínt választunk, akkor szervezzünk közös utazást, mivel a program kezdés és befejezés - ami általában az utazással telik - kifejezetten emlékezetes marad. Gyakori hiba a teljesítményhajszolás és a szigorú időbeosztás is. Ne okozzunk még több stresszt a munkavállalóknak és ne akarjunk mindenképpen versenyezni, teljesítést látni.

Mindenképpen megéri tehát befektetni a csapatépítőkbe. A rendszeres események szervezésével hatékonyan fejlődhet szervezetünk, a munkavállalók egyre jobb kapcsolatokat építhetnek ki egymással és hatékonyabban együtt tudnak dolgozni. De ne feledjük, az öröm, a jókedv, és az ellazulás lesz igazán hatékony társunk a csapatépítőn!

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek