Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 12 éve

A dolgozói igények beépítésével hatékony lehet a cafeteria

images

images

A Cascade Engineering Europe-nál például a juttatások kedvező fogadtatása érdekében nagy hangsúlyt fektettek a kommunikációra: vállalati újságban, fali hirdetőkön, e-mailekben, műszakértekezleteken, sőt személyes konzultációkon ismertették a munkavállalókkal a cafeteria rendszer működését, illetve előnyeit. Sárközi Tamás HR-vezető úgy véli, ezzel ráadásul azt is elérték, hogy nemcsak ők maguk fejlesztik tovább a legnépszerűbb juttatásokat (étkezési utalvány, üdülési csekk, önkéntes egészség- és nyugdíjpénztár, iskolakezdési támogatás) hanem már maguk a munkatársak is próbálják különféle ötletekkel, javaslatokkal tökéletesíteni a rendszert.

A dolgozói igények előzetes felmérésének a fontosságát hangsúlyozta Sztaskó Györgyi, az Euroexpert Holding Rt. HR-vezetője. A szakember szerint a juttatási rendszer hatékony működésének az egyik garanciája lehet, ha a legtöbbek által preferált elemeket építik be a juttatások közé. Főként azok a juttatások válnak leginkább népszerűvé, amelyeknek előnyeit folyamatosan, havonta megtapasztalják a munkavállalók (pl. étkezési utalvány, a helyközi bérlet, internet-hozzájárulás) - bár ennek ellenére az üdülési csekk, valamint az iskolakezdési támogatás is meglehetősen felkapott juttatási elem. A dolgozók választását továbbá a jogszabályváltozások is erőteljesen befolyásolják: amióta például szűkítették az egészségpénztári megtakarítások felhasználási lehetőségeit, az alkalmazottak szívesebben fizetnek a nyugdíjpénztárak kasszáiba.

A Credigen Bank Zrt.-nél csak ez év januárjától vezették be a béren kívüli juttatásokat, ezért meglehetősen frissek a tapasztalatok a rendszer kialakításáról. Hajtó Zoltán HR és jogi ügyvezető igazgató a bevezetést megelőző tervezési időszakot tartja a legkritikusabb szakasznak, elvégre ekkor kell eldönteni, hogy milyen munkavállalói körnek, mekkora értékű és milyen elemekből álló juttatást is biztosítunk. A kedvező fogadtatás érdekében ők is előre "megdolgozták" az alkalmazottakat, utalványszolgáltató partnerük segítségével prezentációkon keresztül mutatták be, hogyan is működik, illetve milyen előnyökkel jár a rendszer alkalmazása. Hajtó Zoltán szerint az adminisztratív lépések is jelentős terhet róttak a HR-részlegre: a cafeteria-rendszer szabályzata és a bérszámfejtési rendszer kezelése sok álmatlan éjszakát okozott mind nekik, mind a velük együttműködő külső bérszámfejtőknek. A sok munka azonban meghozta gyümölcsét, a dolgozók elégedettek a rendszerrel, különösen az internet-hozzájárulással és az étkezési utalvánnyal élnek rendszeresen.

Világgazdaság
Follow hrportal_hu on Twitter