Megjelent: 4 éve

"A gyermekemként kezelem a béren kívüli juttatásokat" - interjú Az év Cafeteria díj második helyezettjével

2015 végén a Cafeteria TREND magazin hatodszor hirdette meg Az év Cafeteria rendszere díjat. Az ezüstérmes tavaly a Lombard Lízing Csoport lett. A díjról, évváltásról és a siker titkairól Túri Tibor, a humánerőforrás igazgatóság HR szakértőjével Fata László cafeteriaszakértő beszélgetett 2016 elején.

images

Túri Tibor példaértékű munkát végez. A cégnél az elsők közt vezetnek be új juttatásokat, melyeket aztán professzionális alapossággal működtetnek.

Fata László (F.L.): Milyen hatással volt a csapatra, hogy Az év Cafeteria rendszere díjon elismerték a munkátokat?

Túri Tibor (T.T.): Megtisztelő és felemelő érzés volt, és egyfajta visszaigazolás is, hogy a becsülettel és odaadással végzett munkának beérik a gyümölcse. A kollégák részéről is sok gratulációt és dicsérő szavakat kaptunk. Személy szerint pedig nagyon büszke vagyok erre a díjra.

F.L.: Mi lehet a sikeretek titka?

T.T.: Véleményem szerint több összetevője van. Egyik és legfontosabb, hogy a 4 fős HR csapatunk a közvetlen vezetőinkkel együtt igen magas szakmai tudással rendelkezik a saját területén (Adó-, TB-, HR gazdálkodási- és HR szakértő) vagy a vezetői pozíciójában, és a tudásukkal jelentősen hozzájárultak a szabályos és kiegyensúlyozott (munkavállalói és munkáltatói érdekeket figyelembe vevő) cafeteriarendszerhez. Másrészt fontos, hogy jó szoftveres háttérrel rendelkezünk, ami csökkenti az adminisztrációra fordított időt, segíti az adatszolgáltatást a bérszámfejtő modul felé, és felgyorsítja a juttatások megrendelését is. Természetesen az is szükséges, hogy mindezek meg is valósuljanak, tehát a menedzsment támogató hozzáállása is elengedhetetlen. És nem utolsósorban egy kicsit a saját gyermekemként is kezelem a béren kívüli juttatásokat, talán ez is hozzájárulhatott a sikerhez.

F.L.: Mi volt szerinted újdonság, különleges érték a 2015-ös rendszeretekben, ami a díjazottak közé juttatott benneteket?

T.T.: Különleges értékként a rendszer stabilitását, az innovatív lehetőségek gyors beépítését és a lakáscélú támogatások széleskörű felhasználhatóságának lehetőségét emelném ki. Ha újdonság nem is, de különlegesség az, hogy ekkora létszámnál nem kiszerveztünk a hiteltörlesztés támogatását - amit már 2014 óta adunk -, hanem saját hatáskörben vizsgáljuk az adómentesség feltételeit. A kezdeti nehéz, úttörő munka a tavalyi évre egy kiforrott rendszert hozott létre a kollégák nagy megelégedésére. A lakáscélú juttatás a Lombard Csoportnál eleve hosszú évekre nyúlik vissza. Már 1997-ben adtunk lakáscélú kölcsönt a munkavállalóinknak, és ettől az évtől kezdve fordíthatták a cafeteriakeretüket vásárlásra, építésre, korszerűsítésre is.

F.L.: Hogyan áll most, március elején a 2016-os rendszer egy cafeteria díjazott munkáltatónál?


T.T.: Utóbbi évek gyakorlatának megfelelően január elején a munkáltatói jogokat gyakorló igazgatóság elfogadta az idei évre vonatkozó szabályozást, melyet követően paraméterezve lett a cafetériát támogató szoftverünk. Január közepén megnyitottuk a nyilatkoztatást az online felületen, és a hónap végére már olajozottan működött a rendszer. Talán az Erzsébet-kártyák hosszabb legyártási ideje okozott egy kis kellemetlenséget, de természetesen ezt is igyekeztünk minél rugalmasabban megoldani és kommunikálni a munkatársak felé.

F.L.: Milyen újdonságokat vezettetek be 2015-höz képest? Új elem, új keretfeltétel, új munkamódszer?

T.T.: Új elemet nem vezettünk be, sem munkavállalói, sem munkáltató igény nem merült fel ezzel kapcsolatban. Szerencsére a munkamódszerhez sem kellett hozzányúlni, mert ahogy említettem, stabil rendszer alakult ki az évek során. Újdonság az Erzsébet-kártya bevezetése volt, de a jelenlegi hírek birtokában kíváncsian várom, hogy mennyire lesz hosszú életű.

F.L.: Volt-e olyan juttatási elem, mely áldozatul esett az évváltásnak?

T.T.: Minden juttatási elemet megtartottunk, sőt az egészségpénztáraknál a rögzített 5 választható pénztár mellé 2 újabbat emeltünk be, segítve ezzel a lehető legoptimálisabb választást.

F.L.: Szerinted mi az a munkafolyamat (feladat), ami igazán sikeressé tehet egy cafeteria rendszert?


T.T.: Talán nem is folyamatot vagy feladatot emelnék ki, hanem inkább egy szemlélet módot, amelyben a cafeteriáért felelős személy(ek)nek meg kell találni az egyensúlyt a színes munkavállalói kérések, a száraz, tényeket igénylő munkáltató igények, a törvényi keretek adta lehetőségek minél szélesebb körű kihasználása, és az új, innovatív ötletek megvalósíthatósága között. Ez a szakma szeretete nélkül nem megy!

F.L.: Köszönöm, hogy megosztottad velünk a tapasztalataidat. Sikeres évet és elégedett munkatársakat kívánok nektek!
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Cafeteria 2020 - munkáltatói tervek

Bár 2019. november elején a 2020-as adótörvények végleges állapota még nem volt ismert, a munkáltatók nagy része már tervezi, hogy milyen ... Teljes cikk

Alternatív juttatások bevezetésével növelhető a dolgozók elégedettsége

2019-től több változás is történt a béreket érintő közterhek és kedvezmények szabályozásában. Az előírások megfelelő alkalmazásával... Teljes cikk

Kisebb cafeteria keretben gondolkodnak a cégek 2019-ben

Csak kis mértékben csökkentek a vállalatok cafeteria keretei, mert aki eddig adott, nem gondolta meg magát hirtelen 2019-re. Legfeljebb másként adta ki... Teljes cikk