Megjelent: 7 hónapja

A hazai cégek több mint fele tervez év végi juttatást adni munkavállalóinak

A Magyar Utalvány Zrt. októberi online kutatása szerint a hazai cégek 58 százaléka tervez adni év végén valamilyen eseti juttatást a munkavállalóinak. A legnépszerűbb juttatási forma a bónusz, a tárgyi ajándék és az utalvány.

images

images

Lesznek-e idén év végi bónuszok, jutalmak? Amennyiben a korábban hagyományosnak tekintett, de a járványhelyzet miatt tavaly is elmaradt, karácsony előtti céges rendezvények, évzáró partik idén is elmaradnak, számíthatnak-e más jellegű év végi juttatásra a munkavállalók?

A járványhelyzet miatt a juttatások piacán rengeteg a kérdés az év végén, a cégek többsége pedig most mérlegeli lehetőségeit. A Nemzeti Utalvány kibocsátója, a Magyar Utalvány Zrt. azért indított októberben online kutatást a hazai cégek HR szakemberei körében, hogy feltérképezze, mire számíthatnak a magyar munkavállalók.

Korábban adtak, most nem tudnak

A megkérdezett cégek 58 százaléka tervez adni év végén valamilyen eseti juttatást a munkavállalóinak – derül ki a 136 hazai HR szakember által kitöltött felmérésből.

Azon cégek közül, amelyek idén nem terveznek év végi juttatást adni, a legtöbben azzal indokolnak, hogy ez korábban sem volt jellemző. A megkérdezettek 20 százaléka azonban úgy nyilatkozott: korábban adtak, de most nem tudja kigazdálkodni a cég. A vállalkozások közel 4 százaléka pedig jótékony célra fordítja ezt a keretet” – összegzi az eredményeket Ferenczi Róbert, a Magyar Utalvány Zrt. vezérigazgatója.

A legjellemzőbb jutalmazási forma a bérrel megegyező módon adózó kifizetés, például a bónusz, a jutalom – a válaszadók 58 százaléka alkalmazza. A kutatás résztvevőinek 22 százaléka tervez valamilyen tárgyi ajándékot adni, 20 százalékuk pedig az egyéb juttatási körbe tartozó csekély értékű ajándékot ad, utalvány formájában. Utóbbi megoldás előnye, hogy csupán 35,99 százalékkal adózik, szemben a bér jellegű kifizetés 75,94 százalékos közterhével.

Az utalvány egyre népszerűbb juttatási forma a magyar piacon, mert a gazdasági nehézségek idején különösen felértékelődött a munkavállalók számára, hogy a béren kívüli, illetve egyes meghatározott juttatásaikat is a mindennapi kiadások fedezésére fordíthassák. A munkáltatóknak pedig azért előnyös az utalvány alkalmazása, mert komoly költségmegtakarítást érhetnek el vele” – értékel Ferenczi Róbert.

Év végi üzleti ajándék

Ajándékot az év végén a cégek 47 százaléka adna munkavállalóinak, mégpedig jellemzően 5000 és 10 000 forint közötti értékben. Közel 13 százalékuk a 20 000 és 50 000 forint közötti értéket tűzte ki célul.

Üzleti partnereinek a cégek 52 százaléka adna ajándékot, itt azonban a cégek közel fele 5000 forint alatti összegben gondolkodik. A leggyakoribb továbbra is a tárgyi ajándék, de ebben a szegmensben is egyre népszerűbbek az utalványok, illetve akár különféle eseménybelépők is.

 

  • 2022.05.27Lean Fórum – Digitális Transzformáció Konferencia A program kialakítás alatt. A képzésre jelentkezés a jegyek menüpont alatt, vagy a következő telefonszámon: 06-1-201-1237 Részletek Jegyek
  • 2022.05.30AmCham HR Dream Day – motiváció és megtartás Találkozzunk a Kopaszin, ahol a Gallup londoni partnere beszél a nemzetközi HR trendekről, a legelismertebb hazai szakértőkkel együtt gondolkodunk motivációról, megtartásról, produktivitásról és adatvezérelt HR megoldásokról. Részletek Jegyek
  • 2022.07.21 Munkavédelmi technikus Munkavédelmi technikusra lehet szüksége minden olyan cégnek, amelynél kiemelten fontos a munkahelyi egészség és biztonság megvalósítása. A Munkavédelmi technikus ugyanis elősegíti a munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések megelőzését, valamint a munkavédelemre fordított költségek optimalizálást. Támogatja a munkáltatót a munkavédelmi kötelezettségek teljesítésében, ezzel hozzájárul a mulasztások és szabályszegések hátrányos személyi és anyagi következményeinek elkerüléséhez Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
MRP avagy Munkavállalói Résztulajdonosi Program

A Munkavállalói Résztulajdonosi Program egy juttatási eszköz, amellyel a munkavállaló elkötelezettsége, lojalitása ösztönözhető. Az MRP... Teljes cikk

A munkavállalók jól-létéért dolgozunk - Lendvai Mónika, az OTP SZÉP kártya üzletágvezetője

A cafeteria piac az elmúlt években turbulens változásokon ment át, miközben a munkaerőpiac, ahogy a gazdaság is számos hullámhegyet és -völgyet... Teljes cikk

Cafeteria: mi motiválja a munkavállalókat?

A munkavállalók leginkább az alapbér, a jó megközelíthetőség és a vonzó munkakör miatt döntenek egy munkahely mellett. Ugyanakkor a béren... Teljes cikk