kapubanner for mobile
Megjelent: 5 éve

A hazai vállalatok inkább a hagyományosabb tényezőkre fókuszálnak

Míg a hazai vállalatvezetők és tulajdonosok hagyományosabb irányt képviselve a költséghatékonyságra és piaci lefedettségre fókuszálnak, a nemzetközi vállalatok vezetői inkább a felforgató technológiai trendekben rejlő lehetőségek feltérképezését és kiaknázását preferálják. A hazai és közép-európai magánvállalkozások is kénytelenek azonban a régi, bevett eszközök és stratégiák, valamint az új trendek, technológiai megoldások között egyensúlyozni - derül ki a Deloitte Private globális kutatásából.

30 ország, 2500 magántulajdonú vállalkozás vezetőjét és tulajdonosát kérdezték meg arról, hogyan látják az előttük álló időszak növekedési lehetőségeit és kihívásait a globális piacokon.

A cég közleményében ismerteti: a cyber-támadások, kereskedelmi korlátozások és geopolitikai bizonytalanságok jelentős kockázatot képviselnek a növekedésre nézve, ami a magántulajdonú vállalkozások irányítóit arra kényszeríti, hogy régóta fennálló és hosszútávú stratégiai elképzeléseiket óvják, mégis nyissanak a rövid-, középtávon azokat alapjaiban átíró fejlesztések, megoldások irányába.

A megkérdezett magánvállalkozások vezetői a felmérés szerint magabiztosnak tűnnek vállalkozásaik rugalmassága, stressztűrő képessége és kilátásai tekintetében. A résztvevők közel háromnegyede érezte magát biztosnak, vagy kiemelkedően biztosnak abban, hogy az általa irányított szervezet következő 12 hónapja sikeres lesz, az árbevétel, a profitabilitás és a tőkebefektetés terén is nőhetnek a következő évben. A válaszadók 48 százaléka gondolta úgy, hogy a súlyos munkaerőhiányos környezetben is nőni fog teljes idejű munkavállalóik száma a tavalyi évhez képest.

Kóka Gábor, a Deloitte Private közép-európai vezető partnere szerint a megkérdezett európai magánvállalatok vezetői jellemzően tisztán látják a nemzetközi versenyt alapjaiban alakító felforgató trendek jelentőségét. Erősen szór azonban azoknak a megoldásoknak a köre, amelyekre fókuszálva ezeket a kihívásokat kezelhetőnek látják: a válaszadók 42 százaléka mondta Európában a régióban, hogy elsődlegesen új üzleti modellt terveznek kialakítani, 33 százalékuk fókuszált belső erőforrást szentelt ezekre a célokra, míg közel harmaduk elegendőnek ítélte a témák felső vezetői testületekben való megvitatását.

Általánosan jellemző, hogy a magánvállalatok vezetői és tulajdonosai a folyamatosan erősödő és gyorsuló kihívások ellenére erős alapokat látnak szervezeteikben a változások kezeléséhez. A magabiztosság okaként a legtöbben az új szolgáltatások és termékek kifejlesztését, a magas produktivitást és az üzleti modell innovációját emelték ki.

A megkérdezett magyar magánvállalatok vezetői körében azonban ezek a szempontok csak a harmadik-ötödik helyen szerepeltek. A jellemzően konzervatívabb álláspontot képviselő hazai vállalatvezetők 44 százaléka szerint a termelékenység növelése, 26 százaléka szerint a költségszerkezet javítása, míg 22 százalékuk szerint a meglévő piacok fejlesztése lehet a legfontosabb növekedési pályát támogató stratégiai irány. Náluk is megfigyelhető ugyanakkor, hogy ezek mellett az alkalmazkodó készséget növelő tulajdonságként hivatkoztak a magánvállalkozásokra régóta jellemző személyes elhivatottságra és erős vállalati kultúrára is - mutat rá Erdei Márton, a Deloitte Private szenior tanácsadója.

MTI
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Új fogalom a HR-ben: a határfelületi vezetők

Van egy olyan vezetői réteg az iparban, akikről, ha nem vesszük tudomásul, hogy egészen más bánásmódot igényelnek, mint a többi vezető, akkor... Teljes cikk

Közel 30 ezer üres állás a weben: itt a friss statisztika

Egy év alatt 13 százalékkal kevesebb a magyar weboldalakon az álláshirdetés az Állásportál.hu friss statisztikája szerint. Január közepén 29 172... Teljes cikk

Kilőtt egy munkaerő-kölcsönző cég, többen lettek a postások: létszámtrendek

Szeptemberről októberre egy munkaerő-kölcsönző cég, a HR Direkt Kft. 70 százalékkal, 1400 fővel növelte alkalmazotti létszámát. Hosszú idő... Teljes cikk