kapubanner for mobile
Megjelent: 7 éve

A keresetért elhullani - hogyan tartható fenn az ember és a munkahely együtt?

Sok munkahelyi szokás - a hosszú munkaidő, a munka-magánélet konfliktus, a kiszámíthatatlan munkaórákból és elbocsátásokból eredő anyagi bizonytalanság, a munkakör feletti kontroll hiánya vagy a társadalmi támogatottság hiánya- ugyanannyira káros az egészségre és kapcsolatba hozható a halálozással, mint a passzív dohányzás, amely egy ismert rákkeltő. A vezetői gyakorlatok, a munkahelyi stressz és az egészségügyi kiadások közötti összefüggéseket kutatja Jeffrey Pfeffer, a Stanford Egyetem professzora, aki elnyerte a Rajk László Szakkollégium Herbert Simon-díját.

A vezetői gyakorlatok megváltoztatásával csökkentené az egészségügyi kiadásokat a Stanford Egyetem professzora, Jeffrey Pfeffer.

Számítások szerint a nem megfelelő munkahelyi szokások felelősek mintegy 120 000 halálesetért és mintegy évi 180 milliárd dollár felesleges egészségügyi kiadásért az Egyesült Államokban, de bizonyos munkahelyi szokások a világ minden pontján kínozzák az embereket.

A túlzott munkaterhelés például mintegy 600 ezer és 1 millió közötti halálesetért felelős Kínában évente. Ironikus, de a munkahelyen túlterhelést okozó munkahelyi szokások a munkáltatóknak sem előnyösek.

Idén májusban veszi át Budapesten Jeffrey Pfeffer, a Rajk László Szakkollégium diákjai által odaítélt Herbert Simon-díjat, amelyet 2004-ben alapítottak a Rajk László Szakkollégium diákjai. A díjjal a kollégium tagsága azokat az elméleti szakembereket kívánja elismerni, akik munkássága kiemelkedően hozzájárult üzleti problémák megoldásához, illetve jelentős hatást gyakorolt a kollégisták gondolkodására, szakmai fejlődésükre.
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nagyot nőtt a takarítócég, már több mint 11 ezren dolgoznak náluk: létszámtrendek

Tavaly decemberről idén januárra az épületek takarításával és facility managementjével foglalkozó B + N Referencia Zrt-nél nőtt legnagyobbat az... Teljes cikk

Mennyibe kerül egy sikertelen munkaerő-felvétel?

Ne csak a hirdetési költségeket számoljuk egy munkavállaló felvételénél, hanem a toborzó munkaóráinak költségét és a próbaidő alatti... Teljes cikk

Új fogalom a HR-ben: a határfelületi vezetők

Van egy olyan vezetői réteg az iparban, akikről, ha nem vesszük tudomásul, hogy egészen más bánásmódot igényelnek, mint a többi vezető, akkor... Teljes cikk