Megjelent: 2 éve

A krízishelyzet nem csak szakmailag, lelkileg is kihívás - ezt is kezeli az interim menedzser

Egyre népszerűbb a vezetők körében az a vágy, hogy külső szakemberként dolgozzanak és oldjanak meg helyzeteket cégeknél. Ezek az emberek szeretik a kihívásokat és a vészhelyzeteket, de ez csak az első belépési kód, hogy megfeleljenek az interim lét kihívásainak.

Sokan azt gondolják, hogy 10-20, pláne 30 év profi szervezetekben eltöltött idő bőven elég tudás arra, hogy utána interimként 3-6-9 hónap alatt rendbe tegyenek egy részleget vagy területet egy szervezetben. A szakmai tapasztalat óriási érték az interimmé válásban, és ha közben valaki sokáig vezető is, akkor azt gondolhatja hogy készen van a feladatra.

Egy jelentős dolgot felejtenek el sokszor a jelentkezők azt, hogy azok a helyzetek, amik interim managert igényelnek nem csak szakmai kihívások, hanem lélektanilag krízishelyzetek. Ezenkívül még számos egyéb nehézség is adódik: mit csinálok két projekt között, ha munkamánias vagyok. Ha nincs családom, mit csinálok? Ha van családom, de a második és kicsi a gyerek és a nagyokat se láttam, és a második házam építettem fel, és nem szeretnék 50 km-nél messzebb dolgozni? Mit csinálok, ha egyik projekten napi 16 óra a munka a másikon csak napi 3 óra? Mit csinálok amikor rendkívül jó az ajánlat vagy amikor nagyon alacsony az ajánlott díj? Mit csinálok, ha a családi nyaralás vagy az őszi szünet idejére nem tudok menni a családdal, mert projekten vagyok, és még sorolhatnánk.

A krízishelyzet azt jelenti, hogy a benne résztvevők viselkedése labilis és sokszor kiszámíthatatlan. A hosszútávon krízisben lévő emberek érzelmileg elfáradnak a sok kudarc miatt, és érzékennyé válnak.

Fontos, hogy azok a szakemberek, akik a magas szakmai tudásukat beviszik egy élő (emberek által alkotott) rendszerbe, ne csak folyamat szinten tegyék be a megoldásokat, hanem érzelmi szinten is tartsák meg az embereket, akiknek segíteniük kell.

Két szinten zajlik az életünk:

1. Folyamat szint: mit csinálunk, mi történik, mi a teljesítményünk, hova megyünk
2. Érzelmi szint: hogyan érezzük magunkat miközben zajlanak a folyamatok.

Az interim manager folyamat szinten beviszi a tudását, de közben az első pillanattól kezdve érzelmileg is gyógyítania kell a résztvevőket.
Érzelmileg sokféleképpen lehet támogatni az embereket kezdve attól, hogy meghallgatjuk valaki panaszait odáig hogy kiállunk valakiért egy konfliktushelyzetben.

Hammel&Hochreiter A Hammel&Hochreiter csapata
Egy interim akkor hatékony, ha a szakmai tudásán kívül lélektanilag is fejleszti magát, hogy minél több eszköze legyen, amikor egy bajban levő cégért vagy a benne lévő emberekért dolgozik.

3-6-9 hónap alatt nem csak a folyamatokat, hanem az embereket is helyre kell tenni különben nem lesz önjáró az a változás, amit bevisz az interim.
Elengedhetetlen egy profi interim lélektani felkészültsége.

Az igazán jó szolgáltató már a kiválasztásnál is figyelembe veszi, hogy a csapatának interim menedzserei képesek lesznek megugrani ezeket a kihívásokat is, sőt a projektek alatt és között is támogatja, fejleszti egyéni és csoportos képzésekkel, coaching programokkal is az interimeket.

Ne feledjük Jacques Reijniers holland professzorunk szavait: "A ma Interim menedzser kompetenciái a jövő menedzser kompetenciái."

Tóvári Zsuzsa
sportpszichológus, a Hammel & Hochreiter Chief Relationship Officer munkatársa

  • 2022.02.01Munkaügyi adatvédelem (GDPR HR-eseknek) Blended képzésünk során a tananyag általános elméleti részét, mely tartalmazza az alapfogalmak, jogalapok és törvények összefoglalását először e-learning videó formában sajátíthatja el. A videó megtekintése után egy fél napos konzultáció keretein belül, feldolgozásra kerül a tananyag további része, melyet online vagy tantermi formában hirdetünk meg. Részletek Jegyek
  • 2022.02.11X. Vezetői Best Practice Fórum A HR és a vezetés szerepe és kihívásai a jelenlegi piaci helyzetben. A jelenlegi munkaerő piaci helyzetben hogyan lehet megtalálni és kiválasztani a megfelelő mennyiségű és minőségű munkaerőt? – Hogyan lehet a tehetséges munkaerőt a céghez vonzani és megtartani? Employer Branding. A toborzás csatornái, jó gyakorlatai. Munkatárs ajánló program. Részletek Jegyek
  • 2022.03.04Szemléletváltás a toborzásban Alapítsa meg új modern HR kultúráját! 1. nap - Hatékony toborzás 2. nap - Employer Branding 3. nap - Célcsoportok meghatározása a toborzásban 4. nap - Social Media a toborzásban 5. nap - Folyamatkontroll és Projektmenedzsment a toborzásban Részletek Jegyek
  • 2022.04.22BEMUTATKOZIK A teamwork2022 Képzelj el egy olyan kétnapos csapatépítő képzést, amely minden részletében a Te vállalati csapatodról szól. Jelentkezzetek az ország első csapatépítő eseményére, amelyre háromfős vállalati csapatokat várunk! Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter