kapubanner for mobile
Megjelent: 6 éve

A krízishelyzet nem csak szakmailag, lelkileg is kihívás - ezt is kezeli az interim menedzser

Egyre népszerűbb a vezetők körében az a vágy, hogy külső szakemberként dolgozzanak és oldjanak meg helyzeteket cégeknél. Ezek az emberek szeretik a kihívásokat és a vészhelyzeteket, de ez csak az első belépési kód, hogy megfeleljenek az interim lét kihívásainak.

Sokan azt gondolják, hogy 10-20, pláne 30 év profi szervezetekben eltöltött idő bőven elég tudás arra, hogy utána interimként 3-6-9 hónap alatt rendbe tegyenek egy részleget vagy területet egy szervezetben. A szakmai tapasztalat óriási érték az interimmé válásban, és ha közben valaki sokáig vezető is, akkor azt gondolhatja hogy készen van a feladatra.

Egy jelentős dolgot felejtenek el sokszor a jelentkezők azt, hogy azok a helyzetek, amik interim managert igényelnek nem csak szakmai kihívások, hanem lélektanilag krízishelyzetek. Ezenkívül még számos egyéb nehézség is adódik: mit csinálok két projekt között, ha munkamánias vagyok. Ha nincs családom, mit csinálok? Ha van családom, de a második és kicsi a gyerek és a nagyokat se láttam, és a második házam építettem fel, és nem szeretnék 50 km-nél messzebb dolgozni? Mit csinálok, ha egyik projekten napi 16 óra a munka a másikon csak napi 3 óra? Mit csinálok amikor rendkívül jó az ajánlat vagy amikor nagyon alacsony az ajánlott díj? Mit csinálok, ha a családi nyaralás vagy az őszi szünet idejére nem tudok menni a családdal, mert projekten vagyok, és még sorolhatnánk.

A krízishelyzet azt jelenti, hogy a benne résztvevők viselkedése labilis és sokszor kiszámíthatatlan. A hosszútávon krízisben lévő emberek érzelmileg elfáradnak a sok kudarc miatt, és érzékennyé válnak.

Fontos, hogy azok a szakemberek, akik a magas szakmai tudásukat beviszik egy élő (emberek által alkotott) rendszerbe, ne csak folyamat szinten tegyék be a megoldásokat, hanem érzelmi szinten is tartsák meg az embereket, akiknek segíteniük kell.

Két szinten zajlik az életünk:

1. Folyamat szint: mit csinálunk, mi történik, mi a teljesítményünk, hova megyünk
2. Érzelmi szint: hogyan érezzük magunkat miközben zajlanak a folyamatok.

Az interim manager folyamat szinten beviszi a tudását, de közben az első pillanattól kezdve érzelmileg is gyógyítania kell a résztvevőket.
Érzelmileg sokféleképpen lehet támogatni az embereket kezdve attól, hogy meghallgatjuk valaki panaszait odáig hogy kiállunk valakiért egy konfliktushelyzetben.

Hammel&Hochreiter A Hammel&Hochreiter csapata
Egy interim akkor hatékony, ha a szakmai tudásán kívül lélektanilag is fejleszti magát, hogy minél több eszköze legyen, amikor egy bajban levő cégért vagy a benne lévő emberekért dolgozik.

3-6-9 hónap alatt nem csak a folyamatokat, hanem az embereket is helyre kell tenni különben nem lesz önjáró az a változás, amit bevisz az interim.
Elengedhetetlen egy profi interim lélektani felkészültsége.

Az igazán jó szolgáltató már a kiválasztásnál is figyelembe veszi, hogy a csapatának interim menedzserei képesek lesznek megugrani ezeket a kihívásokat is, sőt a projektek alatt és között is támogatja, fejleszti egyéni és csoportos képzésekkel, coaching programokkal is az interimeket.

Ne feledjük Jacques Reijniers holland professzorunk szavait: "A ma Interim menedzser kompetenciái a jövő menedzser kompetenciái."

Tóvári Zsuzsa
sportpszichológus, a Hammel & Hochreiter Chief Relationship Officer munkatársa

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Miért bukik meg a hagyományos HR a munkahelyi panaszok kezelésében?

A 2024-es évben a visszaélés-bejelentések 55%-a HR-hez kapcsolódó panaszokból származott, ami jól mutatja, hogy a hagyományos HR-keretek már nem... Teljes cikk

"Szép munka! Túlteljesítettük a célt! Itt van egy szelet pizza"

Ha bizonyos tényezők teljesülnek, a munkavállalók hajlandóbbak nagyobb erőfeszítést tenni a célok elérése érdekében, ha viszont valamelyik elem... Teljes cikk

A HR-es nem a barátod, de ettől még lehet barátságos

Nincs könnyű feladata a HR-nek egy nagy szervezeten belül, ha arra gondolunk, hogy egyfajta közvetítői szerepet kell betöltenie a munkavállalók és a... Teljes cikk