Megjelent: 3 éve

A munkáltatói márkaépítés globális trendjei

Átnéztünk néhány globális kutatást, melyek legfontosabb megállapításait megosztjuk az olvasókkal. Manapság már szerencsére nem kell elmagyarázni a címben lévő két szakszó jelentését a HR és kommunikációs szakemberek számára. Ha meghalljuk, tudjuk mit jelent, mi van mögötte. Azt azonban kevesebben tudják, mit is kezdjenek vele. Éppen ezért érdekes lehet egy összefoglalás arról, merre tart ez a szakterület a nagyvilágban.

A különböző kutatásokból látszik, hogy az elmúlt években a munkáltatói márkaépítés fontossága még erőteljesebb lett a vállalatok körében. A People matters és a Monster.com közös kutatása szerint a vállalatok 61%-a elsősorban azt várja a munkáltatói márkaépítéstől, hogy minél erősebb pályázókat vonzzanak be magukhoz, majd ezt követi a kiválasztás hatékonyságának növelése az időtartam és a költségek csökkentése által.

Mindezen célok elérése érdekében természetesen megfelelő nagyságú anyagi forrás biztosítása is szükséges, és erre hajlandóak is áldozni a vállalatok. Szintén a fent említett kutatás szerint globálisan növekszik a munkáltatói márkára fordított kiadások aránya a teljes márkákra fordított összköltésen belül.

Érthető ugyanakkor, hogy felmerül a kérdés, kifizetődik ez a vállalatnak valamikor? Egyértelműen, igen. Amennyiben a vállalatok alaposan megtervezett munkáltatói márkaépítésre költenek, akkor a fenti célok elérésével a befektetett összeg bőven megtérül.

A pozitív munkáltatói márka hatása



A Betterteam felmérése szerint a jelöltek 62% utánanéz az adott vállalatnak a jelentkezés előtt és nagyon nem mindegy, mit hall vagy talál róla. 10-ből 7-en ugyanis elfogadják azt, amit a munkavállalók a vállalatról mondanak. Amennyiben egy vállalatnak pozitív a megítélése a piacon, úgy egy adott állásra általában kétszer annyi jelentkező pályázik, mint a negatív hírnévvel jelentkezőkhöz, így nekik átlagosan 10%-kal kevesebbet kell költeniük a toborzásra. Ezzel szemben egy kétes hírnevű vállalathoz még a piacinál magasabb fizetésért sem szívesen jelentkeznek az álláskeresők.

Mire költsünk, hogy jobb legyen a vállalat hírneve, és megkülönböztessük magunkat másoktól? Mit csinálnak a legjobbak manapság? Mit mutatnak a trendek?

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - A munkáltatói márkaépítés globális trendjei
2. oldal - A munkavállalói értékajánlat szerepe és megjelenítése
  • 2020.11.17Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE A Toborzás a LinkedIn-en és a Facebookon 1 napos workshopon délelőtt kérdést kaphat LinkenInnel kapcsolatos kérdéseire, szó lesz továbbá a vállalati oldal fontos elemeiről, karrieroldalról és oldal-analitikákról. Délután példákkal színesítve ismerkedhet meg a kampánykezeléssel, kapcsolati háló felépítésének kérdéseivel és egyéb, Facebookkal kapcsolatos funkcióval. Részletek Jegyek
  • 2020.11.23Művezető képzés A művezetők szakmai továbbképzése a vezetői feladataik eredményes és hatékony ellátására. A résztvevők vezetői, problémamegoldási és termelékenységfejlesztési készségeinek fejlesztése konkrét feladatokon, szituációs játékokon, esettanulmányokon keresztül. Részletek Jegyek
  • 2020.12.05 Teljesítménymenedzsment és motiváció A résztvevők megtanulják, beosztottjaik teljesítményére ható területek helyes menedzselését. Képessé válnak akár munkavégzés közben hatásos, rövid coaching beszélgetések levezetésére. Megismerik a teljesítmény menedzsment eszközrendszerét. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Mi lesz velünk és a csapattal? - fontos szerepben a középvezetők

Jóval több személyes odafigyelés szükséges a vezetőktől és a HR-től a koronavírus-járvány idején. A csapatok és a cég túlélése nagyban... Teljes cikk

Hogyan működjünk jól hibrid rendszerben? - itt az új kihívás a HR-ben

A veszélyhelyzet elmúltával most a hibrid rendszerek működtetése okoz fejtörést a HR-vezetőknek. A munkatársak egyik része már bejár, míg a... Teljes cikk

Óriási magyar siker: nemzetközi COVID-projekt élén a SZTAKI

A Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézet (SZTAKI) vezetésével 21 tagú uniós COVID-projekt indul az európai gyártóipar és... Teljes cikk