Megjelent: 3 éve

A munkáltatói márkaépítés globális trendjei

Átnéztünk néhány globális kutatást, melyek legfontosabb megállapításait megosztjuk az olvasókkal. Manapság már szerencsére nem kell elmagyarázni a címben lévő két szakszó jelentését a HR és kommunikációs szakemberek számára. Ha meghalljuk, tudjuk mit jelent, mi van mögötte. Azt azonban kevesebben tudják, mit is kezdjenek vele. Éppen ezért érdekes lehet egy összefoglalás arról, merre tart ez a szakterület a nagyvilágban.

A különböző kutatásokból látszik, hogy az elmúlt években a munkáltatói márkaépítés fontossága még erőteljesebb lett a vállalatok körében. A People matters és a Monster.com közös kutatása szerint a vállalatok 61%-a elsősorban azt várja a munkáltatói márkaépítéstől, hogy minél erősebb pályázókat vonzzanak be magukhoz, majd ezt követi a kiválasztás hatékonyságának növelése az időtartam és a költségek csökkentése által.

Mindezen célok elérése érdekében természetesen megfelelő nagyságú anyagi forrás biztosítása is szükséges, és erre hajlandóak is áldozni a vállalatok. Szintén a fent említett kutatás szerint globálisan növekszik a munkáltatói márkára fordított kiadások aránya a teljes márkákra fordított összköltésen belül.

Érthető ugyanakkor, hogy felmerül a kérdés, kifizetődik ez a vállalatnak valamikor? Egyértelműen, igen. Amennyiben a vállalatok alaposan megtervezett munkáltatói márkaépítésre költenek, akkor a fenti célok elérésével a befektetett összeg bőven megtérül.

A pozitív munkáltatói márka hatása



A Betterteam felmérése szerint a jelöltek 62% utánanéz az adott vállalatnak a jelentkezés előtt és nagyon nem mindegy, mit hall vagy talál róla. 10-ből 7-en ugyanis elfogadják azt, amit a munkavállalók a vállalatról mondanak. Amennyiben egy vállalatnak pozitív a megítélése a piacon, úgy egy adott állásra általában kétszer annyi jelentkező pályázik, mint a negatív hírnévvel jelentkezőkhöz, így nekik átlagosan 10%-kal kevesebbet kell költeniük a toborzásra. Ezzel szemben egy kétes hírnevű vállalathoz még a piacinál magasabb fizetésért sem szívesen jelentkeznek az álláskeresők.

Mire költsünk, hogy jobb legyen a vállalat hírneve, és megkülönböztessük magunkat másoktól? Mit csinálnak a legjobbak manapság? Mit mutatnak a trendek?

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - A munkáltatói márkaépítés globális trendjei
2. oldal - A munkavállalói értékajánlat szerepe és megjelenítése
  • 2020.09.24Adókonferencia Jöjjön el a SALDO Adókonferenciájára és ismerje meg az új TB törvény szabályait, valamint a külföldi partnereivel kötött szerződések ÁFA előírásait! Szerezzen biztos tudást, kreditpontokat, tájékozódjon szakértőinktől. Országosan 7 helyszínen várjuk. Részletek Jegyek
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Óriási magyar siker: nemzetközi COVID-projekt élén a SZTAKI

A Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézet (SZTAKI) vezetésével 21 tagú uniós COVID-projekt indul az európai gyártóipar és... Teljes cikk

Felére estek a tréningcégek bevételei - merre tovább, fejlesztők?

A koronavírus-járvány hónapjait a szervezetfejlesztők is hullámvasútként élték meg volt. A vállalati megrendelések leállása, a gyors digitális... Teljes cikk

Figyelj oda a legjobb embereidre! A túlélést is jelenthetik

Akad vezető, aki a koronavírus okozta új helyzetben máris váltott. Fenyegető hangnemmel, rosszabb feltételekkel akarja rövid pórázon tartani az újra... Teljes cikk