A munkavállalói értékajánlat szerepe és megjelenítése
Az volna az ideális, ha a vállalatnak egy elfogadott és támogatott szervezeti kultúrája lenne, elkötelezett munkavállalói és zökkenőmentes beléptetési folyamata, megfelelő munkáltatói értékajánlattal (EVP), mely összhangban van a vállalati küldetéssel, az értékekkel és a HR stratégiával. Az Universum felmérése alapján a világ legvonzóbb vállalatainak 84%-a rendelkezik EVP-vel. A másoktól való megkülönböztetésben azonban kiemelt szerepe van annak is, hogy ezt milyen formában mutatjuk be. A vizualitás révén tudják ugyanis a vállalatok a saját egyéniségüket, személyiségüket megmutatni, és másoktól megkülönböztetni magukat.
A hagyományos csatornák helyét a közösségi média veszi át
A People matters és a Monster.com kutatása alapján még mindig nagy szerepe van a cég karrier oldalának, de ez ma már bőven nem elég. A legvonzóbb vállalatok erőteljesen növelik a jelenlétüket a közösségi médiában is. A különböző generációkhoz tartozó és az eltérő tapasztalattal rendelkező pályázókat másképpen kell megszólítani, más és más tartalom szükséges, és ezt csupán hagyományos csatornákkal már nem lehet megoldani. A vizuális megjelenés is meghatározza a közösségi média formáját: ami működik a Twitteren, nem biztos, hogy működik a Facebookon vagy a Youtube-on.
Mit érdemes ezeken a trendeken felül egy vállalatnak tekintetbe venni?
• A munkáltatói márka stratégiád legyen összhangban az üzleti stratégiával!
• Közelítsd egymáshoz a munkáltatói márkát és a termékmarketinget!
• A munkáltatói márka alakításába vond be a HR-t, a marketinget és a funkcionális, üzleti területeket!
• Legyen egy dedikált munkáltatóimárka-vezetőd vagy legalább dedikált munkatárs a területre!
• Nevezz ki „munkáltatóimárka-nagyköveteket” a munkatársaid közül, akik megosztják saját történetüket a többiekkel!
• Kommunikálj folyamatosan és célzottan, használj vizuális anyagokat! A tartalom lehet szöveg, kép, videó, életkép a cégről, közös rendezvények!
Szerzők:
Kádár Balázs Torjai Csaba
Managing Partner Senior HR expert
Bindermann I The Employer Branding Company
MPRSZ Employer Branding Tagozat vezetője
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - A munkáltatói márkaépítés globális trendjei
2. oldal - A munkavállalói értékajánlat szerepe és megjelenítése