Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 3 éve

"A változás a lehetőségek tárháza"

Személyes küldetésről, a globális munkaerő-piaci trendekről és a közösségi média felértékelődő szerepéről beszélgettünk Törő Edina coach-al, a Princess Cruises HR vezetőjével beszélgettünk, aki előadóként szerepel a Profession.hu idei HR konferenciájának programjában.

images

Miben látja a HR-es legfontosabb feladatát, mi jelent az Ön számára inspirációt?

A HR legfontosabb feladata számomra a motivált, elkötelezett szakmailag megfelelő munkaerő biztosítása a vállalat számára, amely a munkavállalók egyéni karrier elképzelésivel és élethelyzetével összhangban nyújt számokra fejlődési és megújulási lehetőséget. Az inspirál, amikor ez hosszú távon mindkét fél számára fenntartható módon valósul meg.

Mi a személyes küldetése?

Személyesen az motivál, ha szakmailag és emberileg is időről időre új lendületet kapva meg tudok újulni, és adaptálódni az aktuális trendeknek és elvárásoknak megfelelően Küldetésemnek tekintem, hogy coaching kultúra meghonosítását, mert hiszem, hogy a coaching keretein belül tudok a leghatékonyabban segíteni a vezetők személyes és szakmai céljainak megvalósításában.

Melyek voltak a meghatározó sikerek, melyeket még ma is mérvadónak tart pályafutása során?

Eddig szerencsésnek mondhatom magam, hiszen lehetőségem volt sokféle szektorban különböző nemzetiségekkel, valódi multikulturális közegben dolgozni. Számomra a változás a lehetőségek tárházát hordozza, amit mindig igyekezetem megragadni és fejlődni ez által.

Hogyan látja a közösségi média szerepét a HR-ben?

Jelenleg úgy vélem, hogy nem is lehet és nem is szabad megkerülni a Social Media adta lehetőségeket a HR-ben, gondolok itt akár az employer brandingre, vagy a recruitmentre.

Fontosnak tartom azonban, hogy ezeket a felületeket hozzáértő szakemberek gondozzák, és valódi kétirányú kommunikációs csatornává váljon a vállalat és a célközönség között. Ne csak posztolásból álljon, hanem válaszokból és interakciókból az érdeklődőkkel.

A globalizációs folyamat, a nemzetközi mobilitás növekedése milyen hatással van a HR-re?

A globalizáció és a mobilizáció egyre meghatározóbban van jelen a HR mindennapjaiban egy multinacionális vállalat életében. Úgy gondolom ez egy olyan lehetőséget biztosít a cégek számára, amit versenyelőnnyé formálhatnak, ha jól használják. A nemzetközi trendek adaptálása a hazai piacon, illetve a magyar munkavállalók nemzetközi karrier lehetősége, ahonnét megújult személetekkel térhetnek haza csaknem olyan fontos, mint azon külföldi munkavállalókkal való napi szintű együttműködés, akik hasonló céllal érkeznek hozzánk. Ez a kulturális sokszínűség jelentősen tudja növelni a vállalati kultúra adaptációs készségét az újdonságok iránt.

Merre tart a HR? A digitális kihívásokra hogyan reagálhatnak a cégek?

A vállalatok igyekeznek felvenni a lépést a szinte havonta megújuló digitális változásokkal. A LinkedIn, Twitter de akár a Facebook és egyéb social media csatornák, már nem csupán az egyéni információszerzést és kikapcsolódást szolgálják, hanem komoly reklámkampányok, ügyfélreakciók felmérésre is szolgáló lehetőségek. Egy innovatív cégnek nem csupán szavakban és logókban kell innovatívnak lennie, hanem mindenki számára látványosan és elérhetően. Erre a kisebb magyar cégek még most kezdenek ráeszmélni és felismerni ennek szükségességét, még további lehetőségek állnak előttük.

Az Y és a Z-generáció munkaerő-piaci előretörésére hogyan készülhet fel a HR szakma?

A nemzetközi trendek alapján a Y, Z generáció érdeklődése mindinkább a social media és egyéb online felületek felé fog fordulni, ezért e felületek a kiválasztásban is egyre nagyobb szerepet fognak betölteni. Ezen generáció értékrendje és döntési szokásai sokkal impulzívabb, mint akár az X generációsé, ezért olyan felületekre, témára van szükség a fegyelmük felkeltésre, ami mai szemmel talán szokatlan. A LinkedIn legutóbbi kutatása szerint azon cikkekre, amelyek tartalmaznak valamiféle képi megjelenítést kétszer többen klikkelnek, mint amelyek csak szöveget tartalmaznak.

Egyre többen lesznek azok, akik nem egy szakmában egy meghatározott szektorban fognak életük végéig dolgozni, mint szüleink, hanem szeretnék magukat kipróbálni különböző területeken is. Valószínűleg tovább fog azok száma nőni, akik nem iskolai végzettségüknek megfelelően szeretnének elhelyezkedni, vagy 30-40 éves korukban szakmát szeretnének váltani. Ezekre a kihívásokra a mostani HR-eseknek is fel kell készülniük, és meglátni a lehetőséget ezen karrier váltókban, akiket jelenleg az esetek többségében elutasítanak. A kompetenciák, készségek és motivációk valószínűleg fel fognak értékelődni a szektorális tapasztalatokkal szemben.

Még többet tudhat meg az aktuális HR trendekről a Profession.hu szezonnyitó HR konferenciáján. Jegyvásárlás itt.
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Ez most a legmenőbb szakma

A coachok már hazánkban is egyre keresettebbek. A képzés drága, de egy év alatt elvégezhető, és a fizetés rendkívül magas ebben a munkakörben -... Teljes cikk

Megválasztotta első női elnökét a Német Szociáldemokrata Párt (SPD)

Megválasztotta első női elnökét vasárnapi wiesbadeni kongresszusán a Német Szociáldemokrata Párt (SPD), a kormánypártot ezentúl Andrea Nahles... Teljes cikk

Ismét sztrájkolnak az Air France dolgozói és a francia vasutasok

A lakosság továbbra sem támogatja az ágazati tiltakozásokat, az Air France francia légitársaság dolgozói és a francia vasutasok is folytatják... Teljes cikk

Pénzjutalmat kap az a dolgozó, aki eleget alszik

Egy amerikai egészségbiztosítási cégnél 137 ezer fontnak megfelelő összeget kap az, aki kipihenten megy dolgozni - írja az NLcafé. Teljes cikk

Kiss Attila az új elnök-vezérigazgató az E.ON Hungáriánál

Az E.ON SE Igazgatóságának döntése értelmében Dr. Eric Depluet elnök-vezérigazgatót, aki az cég törökországi üzletágának élén folytatja... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár