Megjelent: 7 hónapja

Aki válaszol: Szigeti Barbara, a Tesco Magyarország HR igazgatója

HR Szubjektív rovatunkban Szigeti Barbara, a Tesco Magyarország HR igazgatója kérdez, miután válaszolt Tatár-Kiss Klára, a Citi magyarországi HR igazgatója kérdésére: Kereskedelmi környezetben, az irodai munkakörökben, miként jelent meg a home office “forradalma”?

images

Kereskedelmi környezetben, az irodai munkakörökben, miként jelent meg a home office “forradalma”?

2014 óta támogatjuk a home office-t a Tesco központi irodájában, tehát már a pandémia előtt is biztosítottuk, hogy munkatársaink akár otthonról is rugalmasan tudjanak dolgozni. A járvány olyan helyzetet teremtett mindannyiunk számára, ami csak felerősítette a tendenciát, minket pedig arra ösztönzött, hogy hibrid munkaformára váltsunk át. Ennek keretében minden kollégánk a csapatával egyeztetve dönt arról, hogy mennyi időt tölt az irodában vagy mikor végzi otthonról a munkáját.

Funkciója válogatja

A különböző munkakörök – például kommunikáció, beszerzés, készletgazdálkodás, HR, pénzügy – feladatai eltérőek, ami ezt az arányt is befolyásolja. A beszerzési területen dolgozóknak például élesben kell látniuk, tapasztalniuk, hogy mi történik az áruházban. Otthon értelemszerűen nem találkoznak a vásárlókkal, illetve a termékekkel, irodánk viszont budaörsi áruházunk felett található, így közvetlen rálátásuk van az üzletben zajló folyamatokra, és bármikor le tudnak menni az eladótérbe. Ezzel szemben más osztályok munkája inkább az online térben zajlik, így ők főként a csapatmegbeszélések, illetve a közösségépítés miatt iktatnak be irodai munkanapokat.

Klasszikus munkahelyből közösségi tér

Jelenleg mintegy 30 százalékos a Tesco iroda kihasználtsága, de minden nap vannak bent kollégák. Az iroda most sokkal inkább közösségi térként működik, mint korábban. Például az adventi időszakban több irodai aktivitást is szerveztünk, hogy a fizikai, nem szorosan a munkához kapcsolódó találkozókat is ösztönözzük. Így például az aktuális járványügyi szabályok betartása mellett a kisebb csapatok tagjai együtt ebédeltek karácsony előtt a kantinban, melyre a cég meghívta őket. A jótékonysági szervezeteknek és a rászoruló kollégáknak felajánlott adományokat is az irodában gyűjtöttük, így a jó ügyek többeket összehoztak. De a hagyományosan az adventi időszakhoz kapcsolódó Helping Hands kezdeményezésünkben is több alkalommal együtt vettek részt kollégáink. Ilyenkor az irodában dolgozók egy-egy napra besegítenek az áruházi munkavégzésbe olyan feladatokban, amelyeknél az ünnepi feszített hajrában éppen a leginkább szükség van az extra kezekre. Emellett persze az online közösségépítésre is hangsúlyt helyeztünk, bevonva munkatársaink családtagjait is, így volt online Mikulás ünnepség, rendszeres meseolvasás a kollégák gyerekeinek, kézműves foglalkozás vagy díszkészítő verseny.

A jövőben is tervezünk hasonló közös programokat, illetve a járványhelyzet függvényében alakítjuk az irodai munkavégzést. A Tesco brit központja jelenleg is dolgozik a rugalmas, hosszú távú stratégián, de az már jól látszódik, hogy a home office lehetősége meg fog maradni.

Kérdésem Göltl Viktorhoz, a WHC csoport ügyvezető igazgatójához, HR-szakértőhöz szól: 

Az ukrán háborús helyzetnek milyen hatásai lehetnek a munkaerőpiacra?

  • 2022.10.11HR Fest 22 - Forgatókönyvek sűrűjében Újra jön a HR-világ legmeghatározóbb szakmai eseménye. Ősszel újra vár a HR Fest az Akvárium Klubban, ahol ezúttal a gyors változásokra és a közeledő sötét felhőkre fókuszálunk. Neked van már forgatókönyved? Részletek Jegyek
  • 2022.10.11XIX. Magyar Munkajogi Konferencia Atipikus munkajogviszonyok, munkaszerződés és munkajogviszony tartalma, határozott idejű jogviszony sajátosságai. Milyen kihívásokkal kell a cégeknek jelenleg szembenézniük munkaügyi kérdésekben? Nem érdemes hiányoznia a XIX. Munkajogi Konferenciáról. Részletek Jegyek
  • 2022.10.13TÉR workshop - Legyél a teljesítményértékelés szakértője! Miről lesz szó? TÉR bevezetés lépései, szakmai újdonságok, legjobb gyakorlatok, működtetéssel kapcsolatos szakmai titkok. A rendezvény ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött. Részletek Jegyek
  • 2022.11.09Új EU-s irányelvek a Munka Törvénykönyvében Jelentős munkaügyi adminisztratív feladat ősz elején - két irányelv átültetésével módosul a munka törvénykönyve. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Visszatérés a munkahelyre - post vacation blues

A post vacation blues akár egy menő indie banda neve, vagy slágerlistás számának címe is lehetne, de nem az! Hanem a hosszabb szabadságról a... Teljes cikk

Pál, KATA, Péter, jó reggelt! Avagy a foglalkoztatás 22-es csapdájába esve

Csak az állami bevételnövelés volt a célja az új katatörvénynek. A munkavégzés formája, annak rugalmassága, a mai változó világhoz történő... Teljes cikk

Lesz-e aki teljesíteni tudja a KATA feltételeket?

Amikor az utóbbi hetekben a döntéshozók a KATA átalakításáról beszéltek, azt emelték ki, hogy a lakosság számára szolgáltató kisvállalkozók... Teljes cikk