Aki válaszol: Szigeti Barbara, a Tesco Magyarország HR igazgatója
HR Szubjektív rovatunkban Szigeti Barbara, a Tesco Magyarország HR igazgatója kérdez, miután válaszolt Tatár-Kiss Klára, a Citi magyarországi HR igazgatója kérdésére: Kereskedelmi környezetben, az irodai munkakörökben, miként jelent meg a home office “forradalma”?

Kereskedelmi környezetben, az irodai munkakörökben, miként jelent meg a home office “forradalma”?
2014 óta támogatjuk a home office-t a Tesco központi irodájában, tehát már a pandémia előtt is biztosítottuk, hogy munkatársaink akár otthonról is rugalmasan tudjanak dolgozni. A járvány olyan helyzetet teremtett mindannyiunk számára, ami csak felerősítette a tendenciát, minket pedig arra ösztönzött, hogy hibrid munkaformára váltsunk át. Ennek keretében minden kollégánk a csapatával egyeztetve dönt arról, hogy mennyi időt tölt az irodában vagy mikor végzi otthonról a munkáját.
Funkciója válogatja
A különböző munkakörök – például kommunikáció, beszerzés, készletgazdálkodás, HR, pénzügy – feladatai eltérőek, ami ezt az arányt is befolyásolja. A beszerzési területen dolgozóknak például élesben kell látniuk, tapasztalniuk, hogy mi történik az áruházban. Otthon értelemszerűen nem találkoznak a vásárlókkal, illetve a termékekkel, irodánk viszont budaörsi áruházunk felett található, így közvetlen rálátásuk van az üzletben zajló folyamatokra, és bármikor le tudnak menni az eladótérbe. Ezzel szemben más osztályok munkája inkább az online térben zajlik, így ők főként a csapatmegbeszélések, illetve a közösségépítés miatt iktatnak be irodai munkanapokat.
Klasszikus munkahelyből közösségi tér
Jelenleg mintegy 30 százalékos a Tesco iroda kihasználtsága, de minden nap vannak bent kollégák. Az iroda most sokkal inkább közösségi térként működik, mint korábban. Például az adventi időszakban több irodai aktivitást is szerveztünk, hogy a fizikai, nem szorosan a munkához kapcsolódó találkozókat is ösztönözzük. Így például az aktuális járványügyi szabályok betartása mellett a kisebb csapatok tagjai együtt ebédeltek karácsony előtt a kantinban, melyre a cég meghívta őket. A jótékonysági szervezeteknek és a rászoruló kollégáknak felajánlott adományokat is az irodában gyűjtöttük, így a jó ügyek többeket összehoztak. De a hagyományosan az adventi időszakhoz kapcsolódó Helping Hands kezdeményezésünkben is több alkalommal együtt vettek részt kollégáink. Ilyenkor az irodában dolgozók egy-egy napra besegítenek az áruházi munkavégzésbe olyan feladatokban, amelyeknél az ünnepi feszített hajrában éppen a leginkább szükség van az extra kezekre. Emellett persze az online közösségépítésre is hangsúlyt helyeztünk, bevonva munkatársaink családtagjait is, így volt online Mikulás ünnepség, rendszeres meseolvasás a kollégák gyerekeinek, kézműves foglalkozás vagy díszkészítő verseny.
A jövőben is tervezünk hasonló közös programokat, illetve a járványhelyzet függvényében alakítjuk az irodai munkavégzést. A Tesco brit központja jelenleg is dolgozik a rugalmas, hosszú távú stratégián, de az már jól látszódik, hogy a home office lehetősége meg fog maradni.
Kérdésem Göltl Viktorhoz, a WHC csoport ügyvezető igazgatójához, HR-szakértőhöz szól:
Az ukrán háborús helyzetnek milyen hatásai lehetnek a munkaerőpiacra?
- 2023.12.07IV. euChance KLUB Negyedik alkalommal és idén utoljára gyűlik össze az euChance Klub! Az izgalmas témák mellett értékeljük majd a Klub első évét is: sikerek és megoldásra váró feladatok számba vétele és a következő év tervezése.
Részletek
Jegyek
- 2023.12.31Készüljön fel a külföldön való jelenlétre a Global Mobility modullal! A külföldi üzleti jelenlét komoly versenyelőnyt kínál, ám egyúttal számos jogi kérdést is felvet. Ha a szervezet nincs tisztában a hatályos jogi háttérrel (pl. nemzetközi közjog, közösségi jog, társasági jog, munkajog, adójog, társadalombiztosítási jog, idegenrendészeti jog), akkor számos probléma, kockázati tényező merülhet fel. Az alap szintű modul tartalmazza a szükséges jogi szabályokat, folyamatábrákat (pl. Közvetlen befektetési lehetőségek, Tartózkodási, letelepedési és munkavállalási közjogi szabályok, Munkajogi szabályok, Adózási szabályok). A plusz szint egy online kurzussal egészül ki.
Részletek
Jegyek
- 2024.03.26Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig.
Részletek
Jegyek
HR Szubjektív rovatunkban Zaharia Gabriella, a Flowserve Hungary Lead HR Business partnere kérdez, miután válaszolt Varga D. Krisztina, a Celanese... Teljes cikk
"Abban biztosak lehetünk, hogy üzleti környezetben nincs az a vevő, amely fizetne a szóközlenyomás műveletéért és az arra szánt időért. Pedig... Teljes cikk
Papp Tamás István HR szakember szerint nincs, tisztelet a kivételnek. Különösen rossz a helyzet a munkavállalók kétharmadát foglalkoztató kkv... Teljes cikk
- Csődeljárás alatt a WeWork - nem működik a coworking? 3 hete
- Tízezer alá esett a Tesco létszáma, 140 fővel dolgoznak kevesebben a Morgan Stanley-nél 1 hónapja
- Rendkívüli dolgozói juttatást kapnak a Penny dolgozói 1 hónapja
- Vissza az irodába? - Miért ragaszkodnak a vezetők még mindig a jelenléti munkavégzéshez? 1 hónapja
- Jól tartják dolgozóikat ezek a kereskedelmi láncok 2 hónapja
- Jelentős fordulatok: már mástól félnek a vezérigazgatók és vége lehet a home office-nak 2 hónapja
- Ki a jó HR Business Partner? Kiválasztás és beillesztési terv 2 hónapja
- Még több fizetett szabadságot ad 35 év alatti dolgozóinak a Tesco 2 hónapja
- Az élelmiszerüzletek dolgozóinak érdekeiért lép fel a CÖF-CÖKA 2 hónapja
- A Nagy Visszatérés 3 hónapja
- Onboarding agilisan: így lehet sikeres az új munkatársak cégbe illesztése 3 hónapja