A munkavállalók új luxusa: a radikális rugalmasság a gyártó szektorban? - így látja a fejvadász
Radikális rugalmasság a gyártó szektorban? HR Szubjektív rovatunkban Kiss Bernadett, a H1re-One ügyvezető igazgatója kérdez, miután válaszolt Magyar Melinda, a Veolia Water Technogies&Solutions Szervezetfejlesztési szakértőjének kérdésére, hogy fejvadászként hogy látja a radikális rugalmasságot.

A COVID-nak hosszú távú következményei lettek és ez hatással van a vállalatok és munkavállalók életére is:
- lecsökkent a vezetői külföldi utak száma (kapcsolatépítés?),
- megnövekedett az online interjúk, megbeszélések előfordulása és
- a szellemi munkavállalók nagy része már radikális rugalmasságot szeretne a munkahelyén.
A klasszikus home office korszak után új szintre lépett a rugalmasság: work from anywhere, 4 napos munkahét, aszimmetrikus időbeosztás, projektalapú munkavégzés – ezek már nemcsak a tech szektor privilégiumai.
Mit érzékel ebből a fejvadász a frontvonalon?
1. Toborzási realitás vs. ügyféligény:
A cégek még sokszor az irodai modellt preferálják, miközben a jelöltek már radikálisabb rugalmasságot keresnek. Az igazi kihívás a fiatalabb generáció, akik már az online tanulást is megszokták, mert hónapokon keresztül így „jártak” iskolába is.
2. Megváltozott jelölt prioritások:
A klasszikus bérkérdések mellett egyre gyakrabban jönnek az alábbiak:
„Van remote lehetőség?” „Hány nap a home-office?” „Jellemző a túlóra?”, stb.
Ez jól mutatja, hogy a fókusz egyre inkább a mentális jóllét és a szabad döntés felé tolódik.
3. Vonzó ajánlat vagy vörös zászló?
Ami korábban piacképes munkaadói ajánlatnak számított, ma már lehet, hogy nem elég. A fejvadász az első, aki visszajelzést kap a piactól: „Köszönöm, de ez a cég túl kötött, nem szeretnék továbbmenni a kiválasztásban.”
Tény, hogy a home office hatékonysága nemcsak a munkavállalón múlik: a munkáltatónak is aktív szerepe van abban, hogy az otthon töltött munkanapok valóban eredményesek legyenek. Néhány tipp, ami akár nálunk vagy más vállalatoknál bevált gyakorlat:
KPI rendszer kialakítása és célok egyértelmű meghatározása
Világos KPI-ok és mérhető elvárások – COVID előtti és utáni adatok alapján
Heti prioritáslista kialakítása és használata
Kommunikációs keretrendszer kialakítása
Napi/heti rövid meeting, beszélgetés – de nem túlzó mikromenedzsment
Online chat szerű kommunikáció ösztönzése
Világos szabályok, mikor „elérhető” valaki, mikor van fókuszidő
Csapatkohézió fenntartása
Informális telefonhívások vagy pl. „virtuális” kávészünet
Havi 1-2 alkalom közös bentlét (mindenki együtt!)
Belső hírlevelek, szülinapok ünneplése
Mentális jólét támogatása
Elszigeteltségről legalább évi 1-2 alkalommal beszélgetés – ugyanis olyan is van, hogy egy idő után már „túl sok” a home office
Digitális detox ösztönzése: ebédszünet alatt vagy munkaidő után ne legyen céges megbeszélés
Érdekességek, elgondolkodtató tények:
A home office még egyelőre „nyugati” találmány. Az ázsiai kultúrájú gyártó vállalatoknál nagyon nem elfogadott. Érdekesség, hogy a dolgozni „akarásukat” egyes pályázók le is nézik. „Be kell menni minden nap?!”
A vezetők többsége megégette már magát és volt a csapatában olyan kolléga vagy kollégák, akik visszaéltek a nagy szabadságfokkal.
A vállalati és fejvadász interjúk nagy része home office napokon történik.
A home office-ban valóban ugyanannyit és ugyanúgy dolgozik MINDENKI?
A múltban a kevesebb munka kisebb eredményhez vezetett.
Kérdésem Szilvási Ramónához, a Hartmann Hungary HR igazgatójához szól:
Hogy látja, a gyárto szektorban mennyire nehezíti a fejvadász munkáját a jelöltek home office igénye?
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Nem tudunk szabadulni azon paradigmáinktól, hogy a komplex vállalati struktúrák, bonyolult szervezetek, kapcsolati hálózatok tervezéséhez és... Teljes cikk
Csak úgy nyüzsögnek körülöttünk – de döntő többségükben inkább messze felettünk – a főnökök: cégvezetők, elnök-vezérigazgatók,... Teljes cikk
HR Szubjektív rovatunkban Trencséni Zita, a Trans-Sped Kft. szervezetfejlesztési vezetője kérdez, miután válaszolt Pospischek Berta, a Deloitte Senior... Teljes cikk
- A home office vége? 1 hónapja
- Miért szünteti meg a Mol a home office-t? 1 hónapja
- Miért kerüli a Z generáció a vezetői szerepeket és hogyan változtathat ezen a HR? 2 hónapja
- Egyre kevésbé gondolkoznak home office-ban a munkahelyek 3 hónapja
- A túlélés záloga a rugalmasság kialakítása - Endrei-Kiss Judit, az RTL Magyarország Chief People Officere 3 hónapja
- Az irodában töltött időtől függ a munkahelyi identitás és lojalitás? 4 hónapja
- Hol a lendület? - gyorsabb tempót várnak el a vezetők az irodai visszatérés után 4 hónapja
- A Google vezér szerint csak akkor lehet "áttörés", ha a dolgozók bejárnak az irodába 4 hónapja
- A home office stigmájának eltörlése: a hibrid és a távmunka előnyei 4 hónapja
- Nem kertelt a vezérigazgató: akinek az irodai munka nem tetszik, mehet amerre akar 5 hónapja
- Z generáció a tanácsadó cégeknél: Hogyan tanulhatnak és milyen kihívásokkal küzdhetnek? 5 hónapja