kapubanner for mobile
Megjelent: 8 éve

Alkalmazottból lesznek a legsikeresebb vállalkozók

A korábbi munkatapasztalat jelentős előnyt jelent azok számára, akik cégalapításba vágnak - derült ki a Budapest Bank kutatásából.

Az eredményesség mércéje az indulásuk után rövid időn belül berobbanó vállalkozások számára elsősorban az ügyfélkapcsolatok minősége. Közös jellemzője ezeknek a cégeknek, hogy az alapítást tudatos tervezés előzte meg, és tulajdonosaik a jövőről is célorientáltan gondolkodnak. Az alapítást a többség a megtakarításaiból finanszírozta, átlagosan 9 millió forintot költve a vállalkozás létrehozására.

A Budapest Bank felmérésében azt vizsgálta, melyek azok a tényezők, amelyek hozzájárulnak egy frissen alapított vállalkozás sikerességéhez. A kutatás olyan pénzügyileg sikeres, 200 millió forint alatti éves árbevétellel rendelkező mikrovállalkozásokat vett górcső alá, amelyeket 2013 és 2015 között alapítottak, és amelyek az alapításuk óta folyamatosan növekvő árbevételt értek el.

A vizsgált sikeres cégekre jellemző, hogy gyakran már a működésük első évében berobbannak: bár a nyereségességet legkorábban jellemzően csak a második évtől várják el az alapító tulajdonosok, kétharmaduk (67%) már az első évben nyereséges volt, és csak 6%-uk volt veszteséges. Az átlagos éves árbevétel a működés első naptári évében 28 millió forint volt, a harmadik évre ez átlagosan 85 millió forintra növekedett.


Szakértelemre alapoznak



A sikeres cégek alapítóinak többségére (58%) jellemző, hogy maga is szakértője annak a területnek, amelyen a vállalkozás működik, hiszen korábban hasonló területen alkalmazottként dolgozott.

A tapasztalat jelentőségét mutatja az is, hogy a legnagyobb arányban (43%) a 40-49 év közöttiek képviseltetik magukat a sikeres vállalkozók között. További 27% mondta, hogy olyan profilt választott, amelyről tanulmányai során ismereteket szerzett. A válaszadók 36%-a a piaci igényt jelölte meg a választott tevékenység fő okaként, 11% pedig hobbijára építette vállalkozását. Fontos motívum ezen cégekkel kapcsolatban a tudatosság: 62% készített üzleti tervet, piacfelmérést vagy más elemzést a vállalkozásindításkor. A korábbi vállalkozói tapasztalat ugyanakkor kevesebb súllyal esik a latba: a megkérdezettek többségének (57%) a mostani az első vállalkozása.


Célok és kihívások



Az alapítók 87%-a úgy gondolja, a legfontosabb célja a vállalkozásának, hogy eltartsa őt és/vagy családját. Ugyanakkor a folyamatos növekedést is szem előtt tartják: 90%-uk mondta, hogy pontosan tudja, hová szeretne cégével eljutni 3-5 éven belül, 87% pedig fontosnak tartja, hogy a vállalkozás folyamatosan növekedjen.

A sikeres vállalkozások számára a legnagyobb kihívást a mindennapokban a megfelelő munkaerő megtalálása jelenti (38%). A likviditás megteremtése (18%) és a pénzügyi források elérhetősége (15%) is relatíve gyakran szerepel a napi problémák között.

Budapest Bank
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mutatjuk, hol vesznek fel és hol építenek le - friss adatok a magyar munkaerőpiacról

A magyar cégek összességében kismértékű létszámnövekedést terveznek 2025 harmadik negyedévére: ebben az időszakban a hazai munkáltatók 28... Teljes cikk

Van egy ország, ahol elérhető álom a négynapos munkahét - mi a titkuk?

Izland forradalmi lépést tett: a négynapos munkahét nemcsak megvalósult, hanem társadalmi és gazdasági sikertörténetté vált. A 36 órás hét ma... Teljes cikk

Kultúra utalvány 2025: maximuma, felhasználása és formai kellékek

A vállalati juttatások világában egyre nagyobb teret nyernek azok a megoldások, amelyek egyszerre támogatják a munkavállalók jólétét és segítik a... Teljes cikk