Assessment Center - Szakemberek kiválasztása
Az assessment center a vállalatok szakemberkiválasztásának egyik eszköze. A feladatok között szerepelnek prezentációk, szerepjátékok, csoportos problémamegoldás. A sikerre nem garancia a szakmai ismeret, szükséges a személyes képességek (előadói, stressztűrő képesség, irányítókészség) bevetése is. Az alábbiakban a AC világába adunk betekintést.
Az assessment center a gazdasági szférában működő vállalkozások szakemberutánpótlásának, a kiválasztásnak és értékelésnek egyik eszköze. A csoportos feladatmegoldások során a leendő, vagy különböző posztokra kiemelendő munkatársak képességeit, tudását vizsgálják.
A csoportos munka keretében, általában 1-3 nap időtartamban a résztvevők (6-10 fő) csoportos beszélgetést folytatnak egymással, szerepjátékokban, egyéni feladatokban vesznek részt, teszteket oldanak meg és előadásokat tartanak.
Team-munka a középpontban
Ezek a kihívások általában könnyen megvalósítható feladatot jelentenek bármely diploma birtokában. A szűkebb értelemben vett szakmai ismereteken túl az assessment centerben ugyanis elsősorban a csoportos együttműködés (team-munka) olyan összetevőit kísérlik meg azonosítani, amelyek csak az adott cégnél eltöltött hosszabb idő után kerülnének a felszínre e feladatok alkalmazása nélkül. Ilyen például az empátiás képesség, a konfliktushelyzetek konstruktív megoldására való hajlandóság, a stressztűrő képesség illetve a vezetők számára szükséges irányítókészség.
Az assessment center vagy "értékelő központ" keretében olyan feladatokat alkalmaznak, amelyek speciális szaktudás hiányában, stratégiai gondolkodás segítségével jól megoldhatóak - különösen akkor, ha a csoporttársakat jól be tudja vonni a jelentkező a feladatmegoldás menetébe. Ennek megfelelően a közös feladatmegoldás, döntés és eredmények prezentációja mind olyan feladatot jelentenek, ahol a humán beállítódás, kommunikácós készség és széles látókör kincset érő adottságnak számítanak.
Mi jelent előnyt?
A felnőttképzési törvény tervezett változtatásával párhuzamosan - amely lazítaná a jelenleg hatályos képzési előírások szigorát - terjedőben van az a nézet, hogy a diploma megszerzése - függetlenül annak tárgyától - igazolást és egyben bíztató előjelet képvisel a leendő munkatárs önálló munkavégzési képességére, rendszerességére, kitartására.
Ha a diploma megszerzése során számítástechnikai és nyelvi ismereteit is sikerült fejlesztenie a jelöltnek, akkor a szolgáltató szektorban rövid időn belül jól érvényesülő munkaerővé válhat. Külön jó pontot jelenthet az alkalmazás szempontjából, ha eredeti szakjához csak lazán kapcsolódó, a leendő munkakörhöz azonban közel álló területen gyakorlatot szerzett a jelentkező - mondjuk nyári, vagy szabadidős munka keretében. Külföldi ösztöndíj - bármilyen tárgyban - igazolja a jelölt nyitottságát az interkulturális kommunikáció irányába, nem lebecsülendő képességként a gazdaság várható globalizációjának ismeretében.
Önmagunk bemutatása
A helyzetgyakorlatok a várható munkaköri feladatok bizonyos aspektusait mintázzák, gyakran játékos formában.
Az AC-k részét képezi minden esetben a jelöltek bemutatkozása. A feladat - arra a kérdésre, hogy mit szeretne a jelenlevőknek önmagáról elmondani - általában egy logikusan felépített, pozitív énképet sugárzó bemutató prezentációt igényel megoldásként. Fontos a verbális és non-verbális kommunikáció szinkronja, a választékos fogalmazás, szóhasználat. Nem feledkezhetünk meg a jó fellépés egyéb részleteiről sem (öltözködés, időkorlátok tiszteletben tartása - teljes mértékű kihasználása mellett)
Csoportos feladatmegoldás
A szűkebb munkaköri teendők modellezésére változatos feladatok várhatóak. Ezek felsorolására nem vállalkozhatunk. Kategorizálásuk egyénileg megoldandó - csoportosan teljesítendő feladatok felosztását eredményezi. A csoportos feladatmegoldás során az értékelési szempontok között vezető szereppel bír a kezdeményező készség (mennyire vezeti a helyzetet a jelölt, hajlandó javaslatok tételére, keretek kijelölésének kezdeményezésére). Fontos a teljesítményorientáció, meggyőzőerő, kooperáció, rugalmasság és az ötletgazdagság.
A követelmények az időkorlátok figyelembevételével, célorientáltan, logikus érveléssel, a munkatársak körében értékelt, elfogadott közlések formájában működő, ötletgazdag, ugyanakkor társaira figyelni képes, a részletekbe nem belevesző "hatékony ember" sztereotípiájában egyesíthetőek.
Kezdeményezőkészség, meggyőzés
A csoportos munka eredményének bemutatása szintén fontos értékelési szempont. A helyes arányokkal felépített, logikus előadás, az időkorlátok betartása, kreativitás, választékos és kongruens verbális - nonverbális közlések jelentik a legfontosabb értékelési szempontokat. Itt sem szabad figyelmen kívül hagyni a társak tevékenységéhez való kapcsolódást - tesz kiegészítő megjegyzéseket, segít, kérdez a jelölt, amennyiben a helyzet ezt indokolttá teszi.
Kiegészíthető az assessment center különféle standardizált tesztek felvételével - ehhez minden esetben szakképzett munkatárs - lehetőség szerint pszichológus - szükséges.
Az értékelő központokban gyakran alkalmazott módszer a csoportbeszélgetés. Ennek keretében egy-egy - általában vitára lehetőséget adó - kérdés felvetése után az AC résztvevői véleményt formálnak. Az értékelés szempontjai itt is a kezdeményezőkészség és meggyőzés fogalmai köré csoportosulnak.
Nem szakirányú diploma: nem hátrány
Összefoglalva: a szűkebben vett szakmai ismeretek mellett a leendő munkatársak kiválasztásában jelentős szerepet kapnak a személyes képességek - mint például az előadói képesség különböző prezentációk megtartása során, valamint a készségek köre - ami felöleli a számítástechnikai ismereteket, nyelvtudást, jogosítványt stb, illetve az általános műveltség - különböző tesztek formájában.
A megfelelő képességek, készségek és a széles körű általános műveltség a nem szakirányú diplomával rendelkezők számára is lehetővé teszik, hogy piacgazdasági feltételek mellett, elsősorban a szolgáltató szektorban sikeresen induljanak a munkahelyért folyó versenyben.
Az assessment centerek összetett vizsgálati helyzete alkalmat nyújt a pályázók "rejtett képességeinek" csillogtatására - ha mer vállalkozni rá, és ismeri a vizsgálat legfontosabb jellemzőit.
Kiss István pszichológus, karriertanácsadó
Az assessment center a gazdasági szférában működő vállalkozások szakemberutánpótlásának, a kiválasztásnak és értékelésnek egyik eszköze. A csoportos feladatmegoldások során a leendő, vagy különböző posztokra kiemelendő munkatársak képességeit, tudását vizsgálják.
A csoportos munka keretében, általában 1-3 nap időtartamban a résztvevők (6-10 fő) csoportos beszélgetést folytatnak egymással, szerepjátékokban, egyéni feladatokban vesznek részt, teszteket oldanak meg és előadásokat tartanak.
Team-munka a középpontban
Ezek a kihívások általában könnyen megvalósítható feladatot jelentenek bármely diploma birtokában. A szűkebb értelemben vett szakmai ismereteken túl az assessment centerben ugyanis elsősorban a csoportos együttműködés (team-munka) olyan összetevőit kísérlik meg azonosítani, amelyek csak az adott cégnél eltöltött hosszabb idő után kerülnének a felszínre e feladatok alkalmazása nélkül. Ilyen például az empátiás képesség, a konfliktushelyzetek konstruktív megoldására való hajlandóság, a stressztűrő képesség illetve a vezetők számára szükséges irányítókészség.
Az assessment center vagy "értékelő központ" keretében olyan feladatokat alkalmaznak, amelyek speciális szaktudás hiányában, stratégiai gondolkodás segítségével jól megoldhatóak - különösen akkor, ha a csoporttársakat jól be tudja vonni a jelentkező a feladatmegoldás menetébe. Ennek megfelelően a közös feladatmegoldás, döntés és eredmények prezentációja mind olyan feladatot jelentenek, ahol a humán beállítódás, kommunikácós készség és széles látókör kincset érő adottságnak számítanak.
Mi jelent előnyt?
A felnőttképzési törvény tervezett változtatásával párhuzamosan - amely lazítaná a jelenleg hatályos képzési előírások szigorát - terjedőben van az a nézet, hogy a diploma megszerzése - függetlenül annak tárgyától - igazolást és egyben bíztató előjelet képvisel a leendő munkatárs önálló munkavégzési képességére, rendszerességére, kitartására.
Ha a diploma megszerzése során számítástechnikai és nyelvi ismereteit is sikerült fejlesztenie a jelöltnek, akkor a szolgáltató szektorban rövid időn belül jól érvényesülő munkaerővé válhat. Külön jó pontot jelenthet az alkalmazás szempontjából, ha eredeti szakjához csak lazán kapcsolódó, a leendő munkakörhöz azonban közel álló területen gyakorlatot szerzett a jelentkező - mondjuk nyári, vagy szabadidős munka keretében. Külföldi ösztöndíj - bármilyen tárgyban - igazolja a jelölt nyitottságát az interkulturális kommunikáció irányába, nem lebecsülendő képességként a gazdaság várható globalizációjának ismeretében.
Önmagunk bemutatása
A helyzetgyakorlatok a várható munkaköri feladatok bizonyos aspektusait mintázzák, gyakran játékos formában.
Az AC-k részét képezi minden esetben a jelöltek bemutatkozása. A feladat - arra a kérdésre, hogy mit szeretne a jelenlevőknek önmagáról elmondani - általában egy logikusan felépített, pozitív énképet sugárzó bemutató prezentációt igényel megoldásként. Fontos a verbális és non-verbális kommunikáció szinkronja, a választékos fogalmazás, szóhasználat. Nem feledkezhetünk meg a jó fellépés egyéb részleteiről sem (öltözködés, időkorlátok tiszteletben tartása - teljes mértékű kihasználása mellett)
Csoportos feladatmegoldás
A szűkebb munkaköri teendők modellezésére változatos feladatok várhatóak. Ezek felsorolására nem vállalkozhatunk. Kategorizálásuk egyénileg megoldandó - csoportosan teljesítendő feladatok felosztását eredményezi. A csoportos feladatmegoldás során az értékelési szempontok között vezető szereppel bír a kezdeményező készség (mennyire vezeti a helyzetet a jelölt, hajlandó javaslatok tételére, keretek kijelölésének kezdeményezésére). Fontos a teljesítményorientáció, meggyőzőerő, kooperáció, rugalmasság és az ötletgazdagság.
A követelmények az időkorlátok figyelembevételével, célorientáltan, logikus érveléssel, a munkatársak körében értékelt, elfogadott közlések formájában működő, ötletgazdag, ugyanakkor társaira figyelni képes, a részletekbe nem belevesző "hatékony ember" sztereotípiájában egyesíthetőek.
Kezdeményezőkészség, meggyőzés
A csoportos munka eredményének bemutatása szintén fontos értékelési szempont. A helyes arányokkal felépített, logikus előadás, az időkorlátok betartása, kreativitás, választékos és kongruens verbális - nonverbális közlések jelentik a legfontosabb értékelési szempontokat. Itt sem szabad figyelmen kívül hagyni a társak tevékenységéhez való kapcsolódást - tesz kiegészítő megjegyzéseket, segít, kérdez a jelölt, amennyiben a helyzet ezt indokolttá teszi.
Kiegészíthető az assessment center különféle standardizált tesztek felvételével - ehhez minden esetben szakképzett munkatárs - lehetőség szerint pszichológus - szükséges.
Az értékelő központokban gyakran alkalmazott módszer a csoportbeszélgetés. Ennek keretében egy-egy - általában vitára lehetőséget adó - kérdés felvetése után az AC résztvevői véleményt formálnak. Az értékelés szempontjai itt is a kezdeményezőkészség és meggyőzés fogalmai köré csoportosulnak.
Nem szakirányú diploma: nem hátrány
Összefoglalva: a szűkebben vett szakmai ismeretek mellett a leendő munkatársak kiválasztásában jelentős szerepet kapnak a személyes képességek - mint például az előadói képesség különböző prezentációk megtartása során, valamint a készségek köre - ami felöleli a számítástechnikai ismereteket, nyelvtudást, jogosítványt stb, illetve az általános műveltség - különböző tesztek formájában.
A megfelelő képességek, készségek és a széles körű általános műveltség a nem szakirányú diplomával rendelkezők számára is lehetővé teszik, hogy piacgazdasági feltételek mellett, elsősorban a szolgáltató szektorban sikeresen induljanak a munkahelyért folyó versenyben.
Az assessment centerek összetett vizsgálati helyzete alkalmat nyújt a pályázók "rejtett képességeinek" csillogtatására - ha mer vállalkozni rá, és ismeri a vizsgálat legfontosabb jellemzőit.
Kiss István pszichológus, karriertanácsadó
A csoportos munka keretében, általában 1-3 nap időtartamban a résztvevők (6-10 fő) csoportos beszélgetést folytatnak egymással, szerepjátékokban, egyéni feladatokban vesznek részt, teszteket oldanak meg és előadásokat tartanak.
Team-munka a középpontban
Ezek a kihívások általában könnyen megvalósítható feladatot jelentenek bármely diploma birtokában. A szűkebb értelemben vett szakmai ismereteken túl az assessment centerben ugyanis elsősorban a csoportos együttműködés (team-munka) olyan összetevőit kísérlik meg azonosítani, amelyek csak az adott cégnél eltöltött hosszabb idő után kerülnének a felszínre e feladatok alkalmazása nélkül. Ilyen például az empátiás képesség, a konfliktushelyzetek konstruktív megoldására való hajlandóság, a stressztűrő képesség illetve a vezetők számára szükséges irányítókészség.
Az assessment center vagy "értékelő központ" keretében olyan feladatokat alkalmaznak, amelyek speciális szaktudás hiányában, stratégiai gondolkodás segítségével jól megoldhatóak - különösen akkor, ha a csoporttársakat jól be tudja vonni a jelentkező a feladatmegoldás menetébe. Ennek megfelelően a közös feladatmegoldás, döntés és eredmények prezentációja mind olyan feladatot jelentenek, ahol a humán beállítódás, kommunikácós készség és széles látókör kincset érő adottságnak számítanak.
Mi jelent előnyt?
A felnőttképzési törvény tervezett változtatásával párhuzamosan - amely lazítaná a jelenleg hatályos képzési előírások szigorát - terjedőben van az a nézet, hogy a diploma megszerzése - függetlenül annak tárgyától - igazolást és egyben bíztató előjelet képvisel a leendő munkatárs önálló munkavégzési képességére, rendszerességére, kitartására.
Ha a diploma megszerzése során számítástechnikai és nyelvi ismereteit is sikerült fejlesztenie a jelöltnek, akkor a szolgáltató szektorban rövid időn belül jól érvényesülő munkaerővé válhat. Külön jó pontot jelenthet az alkalmazás szempontjából, ha eredeti szakjához csak lazán kapcsolódó, a leendő munkakörhöz azonban közel álló területen gyakorlatot szerzett a jelentkező - mondjuk nyári, vagy szabadidős munka keretében. Külföldi ösztöndíj - bármilyen tárgyban - igazolja a jelölt nyitottságát az interkulturális kommunikáció irányába, nem lebecsülendő képességként a gazdaság várható globalizációjának ismeretében.
Önmagunk bemutatása
A helyzetgyakorlatok a várható munkaköri feladatok bizonyos aspektusait mintázzák, gyakran játékos formában.
Az AC-k részét képezi minden esetben a jelöltek bemutatkozása. A feladat - arra a kérdésre, hogy mit szeretne a jelenlevőknek önmagáról elmondani - általában egy logikusan felépített, pozitív énképet sugárzó bemutató prezentációt igényel megoldásként. Fontos a verbális és non-verbális kommunikáció szinkronja, a választékos fogalmazás, szóhasználat. Nem feledkezhetünk meg a jó fellépés egyéb részleteiről sem (öltözködés, időkorlátok tiszteletben tartása - teljes mértékű kihasználása mellett)
Csoportos feladatmegoldás
A szűkebb munkaköri teendők modellezésére változatos feladatok várhatóak. Ezek felsorolására nem vállalkozhatunk. Kategorizálásuk egyénileg megoldandó - csoportosan teljesítendő feladatok felosztását eredményezi. A csoportos feladatmegoldás során az értékelési szempontok között vezető szereppel bír a kezdeményező készség (mennyire vezeti a helyzetet a jelölt, hajlandó javaslatok tételére, keretek kijelölésének kezdeményezésére). Fontos a teljesítményorientáció, meggyőzőerő, kooperáció, rugalmasság és az ötletgazdagság.
A követelmények az időkorlátok figyelembevételével, célorientáltan, logikus érveléssel, a munkatársak körében értékelt, elfogadott közlések formájában működő, ötletgazdag, ugyanakkor társaira figyelni képes, a részletekbe nem belevesző "hatékony ember" sztereotípiájában egyesíthetőek.
Kezdeményezőkészség, meggyőzés
A csoportos munka eredményének bemutatása szintén fontos értékelési szempont. A helyes arányokkal felépített, logikus előadás, az időkorlátok betartása, kreativitás, választékos és kongruens verbális - nonverbális közlések jelentik a legfontosabb értékelési szempontokat. Itt sem szabad figyelmen kívül hagyni a társak tevékenységéhez való kapcsolódást - tesz kiegészítő megjegyzéseket, segít, kérdez a jelölt, amennyiben a helyzet ezt indokolttá teszi.
Kiegészíthető az assessment center különféle standardizált tesztek felvételével - ehhez minden esetben szakképzett munkatárs - lehetőség szerint pszichológus - szükséges.
Az értékelő központokban gyakran alkalmazott módszer a csoportbeszélgetés. Ennek keretében egy-egy - általában vitára lehetőséget adó - kérdés felvetése után az AC résztvevői véleményt formálnak. Az értékelés szempontjai itt is a kezdeményezőkészség és meggyőzés fogalmai köré csoportosulnak.
Nem szakirányú diploma: nem hátrány
Összefoglalva: a szűkebben vett szakmai ismeretek mellett a leendő munkatársak kiválasztásában jelentős szerepet kapnak a személyes képességek - mint például az előadói képesség különböző prezentációk megtartása során, valamint a készségek köre - ami felöleli a számítástechnikai ismereteket, nyelvtudást, jogosítványt stb, illetve az általános műveltség - különböző tesztek formájában.
A megfelelő képességek, készségek és a széles körű általános műveltség a nem szakirányú diplomával rendelkezők számára is lehetővé teszik, hogy piacgazdasági feltételek mellett, elsősorban a szolgáltató szektorban sikeresen induljanak a munkahelyért folyó versenyben.
Az assessment centerek összetett vizsgálati helyzete alkalmat nyújt a pályázók "rejtett képességeinek" csillogtatására - ha mer vállalkozni rá, és ismeri a vizsgálat legfontosabb jellemzőit.
Kiss István pszichológus, karriertanácsadó
Az assessment center a gazdasági szférában működő vállalkozások szakemberutánpótlásának, a kiválasztásnak és értékelésnek egyik eszköze. A csoportos feladatmegoldások során a leendő, vagy különböző posztokra kiemelendő munkatársak képességeit, tudását vizsgálják.
A csoportos munka keretében, általában 1-3 nap időtartamban a résztvevők (6-10 fő) csoportos beszélgetést folytatnak egymással, szerepjátékokban, egyéni feladatokban vesznek részt, teszteket oldanak meg és előadásokat tartanak.
Team-munka a középpontban
Ezek a kihívások általában könnyen megvalósítható feladatot jelentenek bármely diploma birtokában. A szűkebb értelemben vett szakmai ismereteken túl az assessment centerben ugyanis elsősorban a csoportos együttműködés (team-munka) olyan összetevőit kísérlik meg azonosítani, amelyek csak az adott cégnél eltöltött hosszabb idő után kerülnének a felszínre e feladatok alkalmazása nélkül. Ilyen például az empátiás képesség, a konfliktushelyzetek konstruktív megoldására való hajlandóság, a stressztűrő képesség illetve a vezetők számára szükséges irányítókészség.
Az assessment center vagy "értékelő központ" keretében olyan feladatokat alkalmaznak, amelyek speciális szaktudás hiányában, stratégiai gondolkodás segítségével jól megoldhatóak - különösen akkor, ha a csoporttársakat jól be tudja vonni a jelentkező a feladatmegoldás menetébe. Ennek megfelelően a közös feladatmegoldás, döntés és eredmények prezentációja mind olyan feladatot jelentenek, ahol a humán beállítódás, kommunikácós készség és széles látókör kincset érő adottságnak számítanak.
Mi jelent előnyt?
A felnőttképzési törvény tervezett változtatásával párhuzamosan - amely lazítaná a jelenleg hatályos képzési előírások szigorát - terjedőben van az a nézet, hogy a diploma megszerzése - függetlenül annak tárgyától - igazolást és egyben bíztató előjelet képvisel a leendő munkatárs önálló munkavégzési képességére, rendszerességére, kitartására.
Ha a diploma megszerzése során számítástechnikai és nyelvi ismereteit is sikerült fejlesztenie a jelöltnek, akkor a szolgáltató szektorban rövid időn belül jól érvényesülő munkaerővé válhat. Külön jó pontot jelenthet az alkalmazás szempontjából, ha eredeti szakjához csak lazán kapcsolódó, a leendő munkakörhöz azonban közel álló területen gyakorlatot szerzett a jelentkező - mondjuk nyári, vagy szabadidős munka keretében. Külföldi ösztöndíj - bármilyen tárgyban - igazolja a jelölt nyitottságát az interkulturális kommunikáció irányába, nem lebecsülendő képességként a gazdaság várható globalizációjának ismeretében.
Önmagunk bemutatása
A helyzetgyakorlatok a várható munkaköri feladatok bizonyos aspektusait mintázzák, gyakran játékos formában.
Az AC-k részét képezi minden esetben a jelöltek bemutatkozása. A feladat - arra a kérdésre, hogy mit szeretne a jelenlevőknek önmagáról elmondani - általában egy logikusan felépített, pozitív énképet sugárzó bemutató prezentációt igényel megoldásként. Fontos a verbális és non-verbális kommunikáció szinkronja, a választékos fogalmazás, szóhasználat. Nem feledkezhetünk meg a jó fellépés egyéb részleteiről sem (öltözködés, időkorlátok tiszteletben tartása - teljes mértékű kihasználása mellett)
Csoportos feladatmegoldás
A szűkebb munkaköri teendők modellezésére változatos feladatok várhatóak. Ezek felsorolására nem vállalkozhatunk. Kategorizálásuk egyénileg megoldandó - csoportosan teljesítendő feladatok felosztását eredményezi. A csoportos feladatmegoldás során az értékelési szempontok között vezető szereppel bír a kezdeményező készség (mennyire vezeti a helyzetet a jelölt, hajlandó javaslatok tételére, keretek kijelölésének kezdeményezésére). Fontos a teljesítményorientáció, meggyőzőerő, kooperáció, rugalmasság és az ötletgazdagság.
A követelmények az időkorlátok figyelembevételével, célorientáltan, logikus érveléssel, a munkatársak körében értékelt, elfogadott közlések formájában működő, ötletgazdag, ugyanakkor társaira figyelni képes, a részletekbe nem belevesző "hatékony ember" sztereotípiájában egyesíthetőek.
Kezdeményezőkészség, meggyőzés
A csoportos munka eredményének bemutatása szintén fontos értékelési szempont. A helyes arányokkal felépített, logikus előadás, az időkorlátok betartása, kreativitás, választékos és kongruens verbális - nonverbális közlések jelentik a legfontosabb értékelési szempontokat. Itt sem szabad figyelmen kívül hagyni a társak tevékenységéhez való kapcsolódást - tesz kiegészítő megjegyzéseket, segít, kérdez a jelölt, amennyiben a helyzet ezt indokolttá teszi.
Kiegészíthető az assessment center különféle standardizált tesztek felvételével - ehhez minden esetben szakképzett munkatárs - lehetőség szerint pszichológus - szükséges.
Az értékelő központokban gyakran alkalmazott módszer a csoportbeszélgetés. Ennek keretében egy-egy - általában vitára lehetőséget adó - kérdés felvetése után az AC résztvevői véleményt formálnak. Az értékelés szempontjai itt is a kezdeményezőkészség és meggyőzés fogalmai köré csoportosulnak.
Nem szakirányú diploma: nem hátrány
Összefoglalva: a szűkebben vett szakmai ismeretek mellett a leendő munkatársak kiválasztásában jelentős szerepet kapnak a személyes képességek - mint például az előadói képesség különböző prezentációk megtartása során, valamint a készségek köre - ami felöleli a számítástechnikai ismereteket, nyelvtudást, jogosítványt stb, illetve az általános műveltség - különböző tesztek formájában.
A megfelelő képességek, készségek és a széles körű általános műveltség a nem szakirányú diplomával rendelkezők számára is lehetővé teszik, hogy piacgazdasági feltételek mellett, elsősorban a szolgáltató szektorban sikeresen induljanak a munkahelyért folyó versenyben.
Az assessment centerek összetett vizsgálati helyzete alkalmat nyújt a pályázók "rejtett képességeinek" csillogtatására - ha mer vállalkozni rá, és ismeri a vizsgálat legfontosabb jellemzőit.
Kiss István pszichológus, karriertanácsadó
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
További cikkek
Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés
Mintha jégpáncél borítaná az amerikai munkaerőpiacot: hónapok óta alacsony a toborzás és az elbocsátások száma, a dolgozók pedig úgy érzik,... Teljes cikk
Közel 1000 pályázót hozott be ez a toborzási kampány - esettanulmány
„Százból öt! Te benne vagy?” Ezzel a címmel indított tavaly októberben toborzási kampányt a HungaroControl. A cél legalább 700 jelentkező... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?