Megjelent: 2 hónapja

Béremelés nélkül is erősíthető a munkavállalói lojalitás

A SZÉP kártya mellett a céges programok, a telefon vagy laptop, a vállalati autók és a tréningek a legnépszerűbb, sztenderd béren kívüli juttatások a hazai vállalatoknál – derül ki az EY Adókonferencia több mint 250 résztvevője körében készített felmérésből. A tanácsadócég szakértői arra is felhívták a figyelmet, hogy a megszokott megoldásokon túl számos adóhatékony lehetőség kínálkozik – ideértve bizonyos értékpapír programokat is – amelyekkel a vállalkozások a bérköltségek jelentős emelése nélkül is növelhetik a munkavállalók motivációját és lojalitását.

images

Az energiaválság, az infláció és a növekvő kamatok nem várt kihívások elé állították a hazai vállalatokat. Érthető, hogy ebben a környezetben minden cég számára kritikusan fontos a működési költségeinek féken tartása, miközben az alkalmazottak béremeléssel szeretnék megtartani vásárlóerejüket.

A bérfeszültségek enyhítéséhez a döntéshozóknak érdemes megvizsgálni, hogy milyen kedvező adózású, vagy akár adómentes juttatások állnak a rendelkezésükre. Az EY felmérése szerint a SZÉP kártya (95%) mellett a céges programokat (90%), a prémium kategóriás munkaeszközöket (83%), a vállalati autót (79%) és a tréningeket (75%) tartalmazzák leggyakrabban a béren kívüli juttatási csomagok, amelyek jelentősen hozzájárulhatnak a dolgozói elégedettség erősítéséhez is.

„Sok vállalkozás számára jelent kihívást, hogy egyszerre kell kontroll alatt tartani a költségeket és megtartani a tehetséges alkalmazottakat. A tévhittel ellentéteben viszont számos olyan juttatás érhető el, ami nem csak a bérek kiegészítésére, de a munkatársak lojalitásának megerősítésére is alkalmas. A megfelelő kompenzációs csomag kialakításával a fizetések látványos növelése nélkül is erősíthető a dolgozók elkötelezettsége” – hívta fel rá a figyelmet Oláh Veronika, az EY személyügyi tanácsadással foglalkozó területének vezetője.

Nemcsak az alkalmazottak megtartása komoly feladat, hanem az is, hogy a kollégák mentálisan, fejben is jelen legyenek, és megfelelő energiát fektessenek tevékenységükbe. Egyre több cég ismeri fel a dolgozói jóllét jelentőségét, amit már nem csak az irodában töltött idővel kapcsolatban tartanak fontosnak. A résztvevők többsége szerint a megfelelő mértékű javadalmazáson túl (98%), a rugalmasság (80%) és az inspiráló vezetők (72%) a legfontosabb tényezők a munkatársak motiválásában.

„Érdemes odafigyelni arra, hogy a munkavállalók jóllétét mind a négy kulcs területen támogassuk. A pénzügyi mellett a fizikai, érzelmi és szociális szempontból is legyenek olyan juttatások és tágabb értelemben vett vállalati tényezők, amelyek ezt erősítik. Ide tartoznak akár a tanulási-fejlődési lehetőségek, a vezetők kommunikációs stílusa és a közösség megtartó ereje is. Pénzügyileg és a megtartás szempontjából is az a leghatékonyabb, ha a kínált tényezőket a valós dolgozói igényekhez szabjuk, akár külön-külön célcsoportokat figyelembe véve, és közben kiaknázzuk a kevésbé ismert adóhatékony juttatásokban rejlő lehetőségeket is. A teljes kompenzációs struktúra ideális kialakításához sok esetben érdemes külső szakértőt bevonni a folyamatba” – emelte ki Peterson Júlia, az EY Workforce Advisory csapatának szakértője.

 

fotó: unsplash

  • 2023.02.16Lean black belt képzés A képzés során a résztvevő megismerhetik azokat a haladó és új lean módszereket, illetve az Ipar 4.0-hoz kapcsolódó fejlesztéseket, amelyek ráépülnek és kiegészítik a korábbi lean ismereteiket, ezzel szélesebb körben tudják a szervezetüknél folyó lean bevezetést támogatni. Részletek Jegyek
  • 2023.02.16CX-Ray elégedettségfelmérés online workshop A munkahelyi hatékonyság az elégedett kollégákkal kezdődik! Skálázható, szűrhető eredmények - tudd meg, munkatársaid szerint, mik a valóban égető problémák! Részletek Jegyek
  • 2023.02.23CX-Ray teljesítményértékelés online workshop Miért fontos a TÉR? Az egyértelmű egyéni és csapat célok és a folyamatos visszajelzés az elkötelezettséget és motivációt kiemelten meghatározó tényezők. Részletek Jegyek
  • 2023.03.22recruiTECH konferencia A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét. Részletek Jegyek