Az utóbbi években megjelenő új közlekedési szokások és mobilitási igények felforgatták a szolgáltatók portfólióját. A fogyasztói piacon megjelentek a különböző autómegosztók, de már közösségi kerékpárok, robogók és rollerek is színesítik a városi mobilitást a hagyományos autós- és tömegközlekedési módok mellett.
A változásra már az üzleti életben is nyitottak:
nem csak céges autót várnak a flottakezelők ügyfelei, hanem komplex megoldást keresnek a leghatékonyabb közlekedéshez, melyek cégen belüli juttatásként minden alkalmazottnak fontosak.
Az Arval Magyarország ezért tartós bérleti szolgáltatását
hamarosan e-biciklikkel és e-rollerekkel bővíti vállalati ügyfelei számára.
Az elmúlt 30 évben a BNP Paribas támogatásával az Arval piacvezető, mobilitási szakértő vállalattá vált a teljeskörű gépjármű tartós bérleti szolgáltatók között.
Nemzetközi felmérésük azt igazolta, hogy az utóbbi években megváltoztak az ügyfelek elvárásai a közlekedéssel, a mobilitással és a környezetvédelemmel kapcsolatban. Egyre nagyobb a kereslet új járművek kipróbálására, de a fenntarthatóság sem opció, hanem elvárás már a felhasználók részéről, hiszen saját bőrükön tapasztalják a megváltozott környezeti hatásokat.
„Bár a magyar piac máshol tart, mint a nyugat-európai, már most is sok hazai ügyfél keresi az innovatívabb, zöldebb megoldásokat a flottájuk összeállításakor. Legfőbb feladatunknak azt tartjuk, hogy a nemzetközi vonalak mentén formáljuk, edukáljuk és bevezessük a hazai cégeket a fenntartható és hatékony mobilitás világába” - mondta Gwenael Cevaer, az Arval Magyarország ügyvezető igazgatója.
Bár a gépjárművek továbbra is központi helyet kapnak a cég életében, és 2025 végére a jelenleg nagyjából 1,3 millió gépjárműből álló flottájukat 2 milliósra szeretnék bővíteni, a mikromobilitási törekvéseik már több országban elindultak.
A hazai leányvállalat Magyarországon elsőként tervezi a tartós bérleti szolgáltatások bevezetését költséghatékony e-bicikli és e-roller bérlés keretei között, azonban
nem csak az eszközöket szeretnék rendelkezésre bocsátani, de töltési lehetőséget is biztosítanának majd a tudatos ügyfeleknek.
Autós szolgáltatásaik terén is az elektromos és alternatív meghajtású járművek felé nyit a vállalat: 2025 végére nemzetközi szinten 500.000 elektromos autó bérbeadását tűzték ki célul mindamellett, hogy 2020-hoz képest 30%-kal szeretnék csökkenteni a CO2 kibocsátásukat.
Miközben egyes észak-európai leányvállalatoknál az e-autók részaránya megközelíti a 40%-ot, az elmúlt évben már az hazai ügyfelek által rendelt járművek között is 50 százalékkal nőtt a tisztán elektromos autók száma.