Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 14 éve

Célcsoportok

Egy szervezet célcsoportja olyan embereket jelöl, akik leginkább fogékonyak egyes termékekre, szolgáltatásokra, üzenetekre. A kommunikációs stratégia egy vagy több célcsoportot kíván befolyásolni oly módon, hogy a célszemélyek a közvetített üzeneteket befogadják, megértsék, és ez a kommunikátorok által kívánt hatást érje el.

Marketingkommunikációs szempontból a kívánt hatás legtöbbször közvetlen cselekvésre való ösztönzés a szervezet termékeinek, szolgáltatásainak igénybevételére.

A humánerőforrás menedzsment oldaláról nézve egy szervezet célcsoportjai az aktuális üzleti és munkaadói célok alapján kerülnek meghatározásra. Minél több információval rendelkezik a szervezet a célcsoportjairól, annál inkább képes lesz olyan munkaadói márkát kialakítani, ami vonzó lehet számukra. A HR kommunikáció biztosítja, hogy a munkaadói márkáról/ajánlatról tudjanak a célcsoportok, és a kommunikációs stratégia célja szerint cselekedjenek. Más üzenetet és megközelítési módot alkalmazunk például a diákok, a gyakorlottal rendelkező álláskeresők, vagy a konkurenciánál dolgozó potenciális szakemberek megszólítására. Ha a kommunikáció megkezdése előtt elmarad a célcsoport meghatározása, nem csak többlettköltségre számíthatunk, de téves üzeneteinkkel akár negatív hatást is elérhetünk.
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
3 tipp a munkavállalók motiválására

Egy olyan munkahelyen, ahol az egyén nem érez megbecsülést, nem érzi magát nélkülözhetetlen, fontos elemnek, ott a csapatmunka motivációja is... Teljes cikk

7 készség, amit nem veszélyeztetnek a robotok

Az automatizációrót, a robotok térhódítását gyakran „mumusként” emlegetjük, amelyek elveszik a munkát, azonban a helyzet azért ennél jóval... Teljes cikk

Így építhetjük tudatosan énmárkánkat az online térben

A METU szakértői összeszedtek öt olyan tippet, melyeknek segítségével a legelőnyösebb képet alakíthatjuk ki magunkról a munkáltatók előtt az online világban. Teljes cikk