kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

Customer Insight manager

A customer insight manager pozíció leginkább a piackutató pozícióhoz hasonlít, azonban mégis merjük azt hinni, hogy óriási szemléletbeli különbség van a kettő között.

Az alábbi munkakör a Telenor jóvoltából kerül bemutatásra. A telekommunikációs iparág sajátossága a termékek, szolgáltatások és az üzemeltetés komplexitása mellett az erre a szektorra jellemző gyors - főleg technológiai - evolúció. Ennek köszönhetően a munkakörök is folyamatosan fejlődnek, sőt nem ritka, hogy újabbak jelennek meg a szervezetben.

Az insight manager célja, hogy a szervezet számára ügyfél insightokat szállítson: ne csupán abban támogassa a stratégiai döntéshozatalt, hogy mi történik, hanem azt is feltárja, hogy miért történik és mik lehetnek a következmények. Sokkal inkább stratégiai partnerként funkcionál a marketing számára, nem csupán eredményeket szállít.

Ebben a munkakörben a kolléga a feladata, hogy megtervezze, koordinálja a különböző ügyféligények megértését célzó marketing kutatási projekteket, illetve felsővezetői döntéseket támogasson ezeknek a kutatásoknak a tanulságaival. Más szóval, a customer insight manager abban segít, hogy minél pontosabb képet kapjunk a különböző ügyfélcsoportok igényeiről, szokásairól, viselkedéséről, elvárásairól, hogy minél inkább olyan szolgáltatást tudjunk nyújtani, ami releváns értéket teremt számukra. A legizgalmasabb kihívás az, amikor olyan igényeket kell feltárni, amik még csak látensen vannak jelen, azaz maga az ügyfél sincs teljesen tudatában annak, hogy mire is vágyik.

Munkája során gyakran működik együtt kifejezetten erre a területre specializálódott külső ügynökségekkel is, akik többek között kérdőíves felmérések, fókuszcsoportok, próbavásárlások, neuromarketing kutatások, UX tesztek és más érdekes módszerek alkalmazásával vizsgálják a területet. Az insight manager stratégiai tanácsadó partnere a vállalat kulcsfontosságú területeinek, mint például a marketing, termék-/szolgáltatásfejlesztés, ügyfélélmény (customer experience, service design, UX), marketing kommunikáció.

A piac megértéséhez ezen túl elengedhetetlen a versenytársak, illetve a globális ügyfél trendek, digitális technológiai trendek figyelemmel kísérése, ami szintén a customer insight manager feladata.
Ebben a munkakörben felsőfokú közgazdasági, szociológus vagy statisztikai végzettség, illetve néhány éves, kutató ügynökségnél szerzett szakmai tapasztalat szükséges. Egy olyan tulajdonság van azonban, ami elengedhetetlen ebben a munkakörben: ez pedig a kíváncsiság. A vágy arra, hogy megértsük a körülöttünk levő jelenségeket, hogy kifürkésszük a jövőbeli trendeket.

A Telenorban jellemzően 2-3 ilyen munkakör van, amit általában 26-45 év közötti kollégák töltenek be. Ebből a munkakörből könnyen el lehet mozdulni a kapcsolódó területekre, mint például a szegmens marketing, a marketing, a termékfejlesztés, a kontrolling, a pricing vagy a stratégia.

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Az ápoló is írhat majd receptet – bővül a szakdolgozók hatásköre

A magasan képzett egészségügyi szakdolgozók a jövőben önállóan, saját jogon is elláthatnak olyan tevékenységeket, amelyeket eddig kizárólag... Teljes cikk

Ezek a szakmák lesznek a munkaerőpiaci átalakulás nyertesei

Egy 2025-ös felmérés szerint a technológiai újdonságok miatt a meglévő készségek 40 százaléka avulhat el vagy alakulhat át 2030-ig. Egy másik,... Teljes cikk

Egyéni kedvezmények helyett erre van szüksége a munkába visszatérő kismamáknak

Az elmúlt két évben többszörösére nőtt a szövetkezeti foglalkoztatásban dolgozó kismamák száma, ami növekvő tendenciára enged következtetni... Teljes cikk