kapubanner for mobile
Megjelent: 8 éve

Customer Insight manager

A customer insight manager pozíció leginkább a piackutató pozícióhoz hasonlít, azonban mégis merjük azt hinni, hogy óriási szemléletbeli különbség van a kettő között.

Az alábbi munkakör a Telenor jóvoltából kerül bemutatásra. A telekommunikációs iparág sajátossága a termékek, szolgáltatások és az üzemeltetés komplexitása mellett az erre a szektorra jellemző gyors - főleg technológiai - evolúció. Ennek köszönhetően a munkakörök is folyamatosan fejlődnek, sőt nem ritka, hogy újabbak jelennek meg a szervezetben.

Az insight manager célja, hogy a szervezet számára ügyfél insightokat szállítson: ne csupán abban támogassa a stratégiai döntéshozatalt, hogy mi történik, hanem azt is feltárja, hogy miért történik és mik lehetnek a következmények. Sokkal inkább stratégiai partnerként funkcionál a marketing számára, nem csupán eredményeket szállít.

Ebben a munkakörben a kolléga a feladata, hogy megtervezze, koordinálja a különböző ügyféligények megértését célzó marketing kutatási projekteket, illetve felsővezetői döntéseket támogasson ezeknek a kutatásoknak a tanulságaival. Más szóval, a customer insight manager abban segít, hogy minél pontosabb képet kapjunk a különböző ügyfélcsoportok igényeiről, szokásairól, viselkedéséről, elvárásairól, hogy minél inkább olyan szolgáltatást tudjunk nyújtani, ami releváns értéket teremt számukra. A legizgalmasabb kihívás az, amikor olyan igényeket kell feltárni, amik még csak látensen vannak jelen, azaz maga az ügyfél sincs teljesen tudatában annak, hogy mire is vágyik.

Munkája során gyakran működik együtt kifejezetten erre a területre specializálódott külső ügynökségekkel is, akik többek között kérdőíves felmérések, fókuszcsoportok, próbavásárlások, neuromarketing kutatások, UX tesztek és más érdekes módszerek alkalmazásával vizsgálják a területet. Az insight manager stratégiai tanácsadó partnere a vállalat kulcsfontosságú területeinek, mint például a marketing, termék-/szolgáltatásfejlesztés, ügyfélélmény (customer experience, service design, UX), marketing kommunikáció.

A piac megértéséhez ezen túl elengedhetetlen a versenytársak, illetve a globális ügyfél trendek, digitális technológiai trendek figyelemmel kísérése, ami szintén a customer insight manager feladata.
Ebben a munkakörben felsőfokú közgazdasági, szociológus vagy statisztikai végzettség, illetve néhány éves, kutató ügynökségnél szerzett szakmai tapasztalat szükséges. Egy olyan tulajdonság van azonban, ami elengedhetetlen ebben a munkakörben: ez pedig a kíváncsiság. A vágy arra, hogy megértsük a körülöttünk levő jelenségeket, hogy kifürkésszük a jövőbeli trendeket.

A Telenorban jellemzően 2-3 ilyen munkakör van, amit általában 26-45 év közötti kollégák töltenek be. Ebből a munkakörből könnyen el lehet mozdulni a kapcsolódó területekre, mint például a szegmens marketing, a marketing, a termékfejlesztés, a kontrolling, a pricing vagy a stratégia.

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek