kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

Ergonomikus irodát szeretne? Megmondjuk, mire figyeljen!

Amint ezeket a sorokat olvassa, a számítógép előtt ülve töltött évi 2032 óra egy-egy percét pergeti éppen. Az egészsége múlik rajta, milyen körülmények között üldögéli végig az évet!

images

Az idén hivatalosan 254 munkanapot dolgozunk, és ha nem számoljuk a szabadnapokat és levonjuk azokat a rövid sétákat, amit az íróasztaltól a központi nyomtatóig teszünk meg, viszont hozzáadjuk azokat az órákat is, amelyeket otthon a gép előtt töltünk, legalább 2032 órát ülünk.

Nyugodtan elhihetjük a fenti számok ismeretében, hogy egy fűtött, kényelmes irodában hosszú távon nagyobb veszélynek lehet kitéve az egészségünk, mint egy építkezésen, a magas állványzaton dolgozó embernek.

Az egészségkárosodás kiküszöbölésére – ami ellen azért sporttal is tennünk kell - fejlesztették ki az ergonomikus irodákat, melyeknek több alapkövetelménynek kell megfelelniük.



„A legfontosabb szempontok egyike a szem egészsége, melyet meghatároz az ablak elhelyezkedése, a természetes fény és a mesterséges világítás aránya. A másik nagyon fontos tényező a pszichés komfort, ami múlik a színeken, a fal és a padló árnyalatain (világos fal, sötét padló), de a terek méretén és a zaj mértékén is. Kihagyhatatlan a mozgásszervi prevenció is, melynek legfontosabb tényezői a szék és az asztal.”– mondja Bogárdi Adrienn, aki a The Showroom tanácsadójaként nemcsak számos iroda, de kollégiumok, iskolák, könyvtárak berendezésében vett részt.

A szakértő szerint az ergonomikus szék gázrugós, szinkronmechanikás, fékezett görgős, derékhajlathoz igazítható, állítható fej és kartámasszal rendelkezik. Az ergonomikus asztal lényege az asztal állítható magasságban rejlik. Bogárdi Adrienn azonban felhívja a figyelmet, ez nem összekeverendő azzal, mikor az asztalláb 0-5 cm közötti állítható magasságot tud, hiszen ez a talaj egyenetlensége miatti beállítást hivatott szolgálni. Az ergonomikus asztal a standard 74 cm magason – ülőmagasság - lévő asztaltop további, általában 60-110 cm-rel növelő emelhetőségét jelenti. Ezzel az emelhető terjedelemmel érjük el az álló helyzetű munkavégzés lehetőségét, amely csökkenti a gerincoszlop terhelését, hiszen a gerincnek az ülőhelyzet a legnehezebb pozíció.



„Az irodabútorokban nagyon nincs új a nap alatt, ülni kell valamin és dolgozni kell valamin, így a gyártók többnyire a meglévő funkciók finomra hangolásával fejlesztenek, valamint az anyagok felhasználásában és a designban újítanak. Ma a kifejezetten ergonomikus fejlesztés tudomásom szerint az emelhető asztalnál kimerült. Azt pedig, hogy mindenféle multimédiás eszközt beépítünk a bútorokba, nem sorolnám az ergonomikus megoldásokhoz.” – mondja Adrienn.



Hogy a munkáltatónak miért érheti meg beruházni egy, az ergonómiai alapkövetelményeknek valóban megfelelő irodába?
„A forintban mérhető pontos adatokat csak becsülni lehet, ám az biztos, hogy az évek során kialakult mozgásszervi panasszal, 2-4 hét betegszabira lehet számítani. Nem beszélve a munkaidőbe csúszó terápiás elfoglaltság miatti kiesésre. Műtét esetén pedig akár 3 hónap is lehet a betegszabadság. Egy ergonomikus iroda kialakításához ingyenes felmérést készítünk, s habár a standard asztalok árának kb. háromszorosa egy emelhető asztal, ami nem olcsó, azonban a cégek prevenciós beruházása bizonyosan megtérül.” – vázolja a lehetőségeket a The Showroom irodaszakértője.

(A képek forrása a Délity Bútor és a Quadrifoglio)
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Kihirdették Az Év Irodája verseny győzteseit - mutatjuk a legtrendibb munkatereket

Folyamatos az innováció az irodapiacon, amely az elmúlt évek változásaira új megoldásokat és alternatívákat kínál. A legfontosabb trendek... Teljes cikk

Honnan tudhatjuk, hogy már nem egészséges az, amennyit dolgozunk?

"Ha elfelejtjük, hogy kell feltöltődni. Elfelejtjük, hogy az este nem arra való, hogy hazavigyük a munkát és otthon folytassuk, hanem arra, hogy... Teljes cikk

Hogyan támogassuk a stresszel küzdő kollégát? - Ezt tanácsolja a mentálhigiénés szakértő

Egy friss felmérés szerint az Egyesült Királyság tízből kilenc dolgozó érzett magas vagy extrém mértékű nyomást és stresszt az elmúlt egy... Teljes cikk