Ez a baja a munkavállalóknak a hazai SSC-szektorral
A 25 legnagyobb hazai SSC-t (Shared Services Center) üzemeltető cég munkavállalóinak véleményét vizsgálta az online fórumokon az elmúlt egy évben a Follow The Yellow Communications csapata, a Neticle médiaelemző cég együttműködésével. A felmérés eredményei nyomán választ is adnak arra a kérdésre, hogy milyen lépésekre lenne szükségük a cégeknek, hogy vonzóvá tegyék magukat a munkavállalók szemében.
A Follow The Yellow Communications által közzétett kutatásból látszik, hogy pozitívan értékelik a munkavállalók a könnyű elhelyezkedést és a fizetéseket, a hátrányok között pedig a fejlődési, előrelépési lehetőségek- és az érzelmi kötődés hiánya tűnik ki, amellett, hogy a home office és a hibrid munkavégzés már alapvető elvárás.

2023. január 1. és december 31. között ezen cégek említésszámai voltak a legmagasabbak
● A BT ROC 807 említéséből 798 a saját Facebook oldaluknak köszönhető, ezen kívül kilenc újságcikkben említették a céget.
● Hasonló a helyzet a Tata Consultancy Services és az ExxonMobil Hungary esetében, de az arány itt eltérő, saját posztjaikon kívül 90, illetve 87 említésük volt.
● A Deutsche Telekom IT Solutions szintén aktív volt a saját felületein, azonban náluk a saját közösségi média tartalmak már csak az említések felét teszik ki.
Fluktuációt generál az SSC-szektor: előrelépés- és home office hiánya, lélektelen kultúra
A legtöbb munkavállaló úgy érzi, hogy nincs érzelmi kötődése a cégéhez és 84 százalékuk könnyedén váltana, ha jobb hírnévvel rendelkező cégtől kapna ajánlatot. Ebből az következik, hogy az érzelmi kötődés hiánya és a váltásra való hajlandóság között erős a koherencia. Ha ezen változtatni akarunk, építsünk munkahelyi közösséget és ezt tegyük láthatóvá a külvilág felé is. A közös tevékenységek, a célok és az együtt töltött idő mind hozzájárulnak az érzelmi kötődés növekedéséhez, amely csökkenti a fluktuációt – ajánlja a COVA szervezetfejlesztési tanácsadó cég. Az introvertált dolgozóknak azonban – akik pont azért választották az SSC-t, mert elmerülhetnek a táblázatokban –, más kötődési aktivitást kell találni.

„A kutatás eredményei – és a mi tapasztalataink alapján is – a fő probléma a magas fluktuáció, az „istálló” jelleg érzete, a monotonitás és az, hogy nincs érzelmi elköteleződés a cégek felé. Ha megnézzük a customer service/support területek álláshirdetéseit, steril, egységes kommunikációt látunk. Az olyan fórumok, mint a Reddit és Glassdoor lehetőséget adnak, hogy a munkavállalók és a munkáltatók is kibeszéljenek egy-egy szektort. Így van ez az SSC kapcsán is. Ezért az első, hogy legyél jelen ezeken a felületeken, figyeld, hogy mit mond a net rólad, válaszold meg őszintén a különböző véleményeket. Az egyik legforróbb téma ezeken a platformokon a fizetések kérdése, kommunikáld bátran, hogy nálad mennyit kereshetnek a tehetségek.” – foglalja össze a kihívásokat és a fókuszt Tóth-Nagy Péter a Follow The Yellow Communications vezetője.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Munkaerő-közvetítésben a contracting egy sajátos foglalkoztatási forma, ami a klasszikus közvetítés és a kölcsönzés között helyezkedik el.... Teljes cikk
A megváltozott munkaképességű emberek foglalkoztatására való nyitottság mögött sokféle szándék és cél húzódhat. Ezeket vette sorra Kappel... Teljes cikk
Már mintegy 100 000-en dolgoznak a shared service vagy business service iparágban, amely az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője volt.... Teljes cikk
- Lemaradtak a középvezetők – csak ennyivel nőtt a fizetésük idén 3 hete
- Dolgozz bárhonnan 30 napot, több hónapos apaszabi, élethelyzethez alkalmazkodó rugalmas munkavégzés 4 hete
- Fluktuációs kihívásokkal küzd a kékgalléros munkaerőpiac 4 hete
- A kékgalléros valóság: élethelyzetek hatása a munka világára 1 hónapja
- Nézz be, így néz ki az AutoWallis új irodája 1 hónapja
- A nő, aki megmutatta: az álommelót nem megtalálni, hanem kitalálni kell 1 hónapja
- Próbaidő: munkavállaló hosszabbítaná, munkáltató elengedné? 1 hónapja
- Tömegesen mennek el a dolgozók – a magyar cégek még mindig nem értik, miért 2 hónapja
- Betanítás vagy pénzégetés? A próbaidő alatt dől el a jövő 2 hónapja
- Digitális HR: UX tervezés a munkáltatói márka szolgálatában 2 hónapja
- "Ez volt a legnehezebb évem a HR-en" - miért hagyják el egyre többen a szakmát? 3 hónapja


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?