Ez a baja a munkavállalóknak a hazai SSC-szektorral
A 25 legnagyobb hazai SSC-t (Shared Services Center) üzemeltető cég munkavállalóinak véleményét vizsgálta az online fórumokon az elmúlt egy évben a Follow The Yellow Communications csapata, a Neticle médiaelemző cég együttműködésével. A felmérés eredményei nyomán választ is adnak arra a kérdésre, hogy milyen lépésekre lenne szükségük a cégeknek, hogy vonzóvá tegyék magukat a munkavállalók szemében.

A Follow The Yellow Communications által közzétett kutatásból látszik, hogy pozitívan értékelik a munkavállalók a könnyű elhelyezkedést és a fizetéseket, a hátrányok között pedig a fejlődési, előrelépési lehetőségek- és az érzelmi kötődés hiánya tűnik ki, amellett, hogy a home office és a hibrid munkavégzés már alapvető elvárás.
2023. január 1. és december 31. között ezen cégek említésszámai voltak a legmagasabbak
● A BT ROC 807 említéséből 798 a saját Facebook oldaluknak köszönhető, ezen kívül kilenc újságcikkben említették a céget.
● Hasonló a helyzet a Tata Consultancy Services és az ExxonMobil Hungary esetében, de az arány itt eltérő, saját posztjaikon kívül 90, illetve 87 említésük volt.
● A Deutsche Telekom IT Solutions szintén aktív volt a saját felületein, azonban náluk a saját közösségi média tartalmak már csak az említések felét teszik ki.
Fluktuációt generál az SSC-szektor: előrelépés- és home office hiánya, lélektelen kultúra
A legtöbb munkavállaló úgy érzi, hogy nincs érzelmi kötődése a cégéhez és 84 százalékuk könnyedén váltana, ha jobb hírnévvel rendelkező cégtől kapna ajánlatot. Ebből az következik, hogy az érzelmi kötődés hiánya és a váltásra való hajlandóság között erős a koherencia. Ha ezen változtatni akarunk, építsünk munkahelyi közösséget és ezt tegyük láthatóvá a külvilág felé is. A közös tevékenységek, a célok és az együtt töltött idő mind hozzájárulnak az érzelmi kötődés növekedéséhez, amely csökkenti a fluktuációt – ajánlja a COVA szervezetfejlesztési tanácsadó cég. Az introvertált dolgozóknak azonban – akik pont azért választották az SSC-t, mert elmerülhetnek a táblázatokban –, más kötődési aktivitást kell találni.
„A kutatás eredményei – és a mi tapasztalataink alapján is – a fő probléma a magas fluktuáció, az „istálló” jelleg érzete, a monotonitás és az, hogy nincs érzelmi elköteleződés a cégek felé. Ha megnézzük a customer service/support területek álláshirdetéseit, steril, egységes kommunikációt látunk. Az olyan fórumok, mint a Reddit és Glassdoor lehetőséget adnak, hogy a munkavállalók és a munkáltatók is kibeszéljenek egy-egy szektort. Így van ez az SSC kapcsán is. Ezért az első, hogy legyél jelen ezeken a felületeken, figyeld, hogy mit mond a net rólad, válaszold meg őszintén a különböző véleményeket. Az egyik legforróbb téma ezeken a platformokon a fizetések kérdése, kommunikáld bátran, hogy nálad mennyit kereshetnek a tehetségek.” – foglalja össze a kihívásokat és a fókuszt Tóth-Nagy Péter a Follow The Yellow Communications vezetője.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A legújabb csendes munkaerő-trend lassan aláássa a munkahelyi termelékenységet, és valószínűleg sok vállalat nem veszi észre időben. Teljes cikk
Hol tart a HR 2025-ben? Melyek a nagy témák? Erről beszélgettünk Csépai Martinnal, a Deloitte HR tanácsadási vezetőjével. A szakértő egyebek... Teljes cikk
A Prohuman Group megvásárolta a létesítménygazdálkodással foglalkozó Green Vector Kft. 75%-os, valamint a contact center piacon meghatározó szerepet... Teljes cikk
- Mi a leggyakoribb felmondási ok és miért nem meri kimondani senki? 2 hónapja
- Alkalmazotti LinkedIn aktivitás – fizetni vagy inkább motiválni? 3 hónapja
- Generációkra szabott megoldások: egymás után harmadszor lett Top Employer az MBH Bank 3 hónapja
- Újra Top Employer díjat nyert a Lidl Magyarország 4 hónapja
- Miért mondanak fel, és hogyan tarthatjuk meg őket? 4 hónapja
- "Az számít, amit elérsz, nem az, hogy honnan dolgozol" - így megy ez a Revolutnál 4 hónapja
- Nagy árat fizetnek azok a cégek, akik korlátozzák a rugalmas munkát 6 hónapja
- Benefits 2025 7 hónapja
- A brit dolgozók közel negyede tervezi, hogy jövőre felmond, ez az oka 7 hónapja
- A kékgalléros munkavállalók megtartásának titka - mélyelemzés és a megoldás 7 hónapja
- Három módszer, amivel az AI csökkentheti az alkalmazottak lemorzsolódását 7 hónapja