Megjelent: 1 hete

Ezeken a területeken érdemes állást keresni a válság alatt

A Cvonline.hu összeszedte, mely területeken van a legkisebb és a legnagyobb konkurenciaharc az állásokért.

A koronavírus-járvány kitörése óta a legtöbb álláskereső (17 százalék) a szakmunka és fizikai munka területén volt, az emberek 11 százaléka asszisztencia és adminisztráció, 9 százalék pedig értékesítési és kereskedelmi pozíciókban szeretett volna elhelyezkedni. Mindez a Cvonline.hu állásportál legújabb munkaerőpiaci kutatásából derült ki.

Az értékesítés és kereskedelem kategóriába jellemzően a kiskereskedelmi hálózatok tartoznak, és ez az egyetlen terület, ahol a kereslet igazodik a kínálathoz, vagyis nem csak az álláskereső sok, hanem a toborzás is erős. A márciustól szeptemberig tartó időszakban ugyanis az oldalunkon megjelenő álláshirdetések 8 százaléka ebben a kategóriában jelent meg, ami elég magas arány.” - mondta el Balla Zoltán, a Cvonline.hu ügyvezető igazgatója.

Érdemes tehát az értékesítés és kereskedelem területén munkát keresni, mert az álláskereső számára egyáltalán nem mindegy, hogy egy-egy meghirdetett pozícióra rajta kívül hány ember pályázik még. Minél többen jelentkeznek ugyanis egy állásajánlatra, az annál jobb hír a toborzó cégeknek, de nehezíti az álláskeresők helyzetét. Ebben a tekintetben jelenleg a legnagyobb konkurenciaharc az adminisztráció területén van, hiszen ebben kategóriában érkezik a legtöbb jelentkezés egy álláshirdetésre, de ugyanígy az átlagosnál magasabb a jelentkezőszám az ügyfélszolgálatok és szolgáltatások, a marketing és PR, valamint a HR területén.

Ezek az iparágak március óta sajnos egyre nehezebb helyzetbe kerültek, így egyre kevesebb az álláshirdetés, miközben az álláskeresők száma fokozatosan növekszik.” - magyarázta Balla Zoltán.

Ami a regionális eloszlást illeti, a munkaerőpiac továbbra is főváros központú. Az álláskeresők 38 százaléka Budapesten szeretne dolgozni, a koronavírus idején meghirdetett állások legtöbbje (15 százalék) pedig szintén a fővárosban volt. „Érdekesség, hogy megyei bontásban nem találkozik a kereslet a kínálattal. Míg a budapesti állásokon kívül leginkább Pest és Komárom-Esztergom megyében toboroznak a cégek (előbbi régióban az állások 9 százaléka, utóbbiban 5 százalék jelenik meg), addig a legtöbb álláskereső Hajdú-Bihar és Borsod-Abaúj-Zemplén megyében van, 7 illetve 6 százalékkal.” - tette hozzá Balla Zoltán.

fotó: pixabay
  • 2020.11.17Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE A Toborzás a LinkedIn-en és a Facebookon 1 napos workshopon délelőtt kérdést kaphat LinkenInnel kapcsolatos kérdéseire, szó lesz továbbá a vállalati oldal fontos elemeiről, karrieroldalról és oldal-analitikákról. Délután példákkal színesítve ismerkedhet meg a kampánykezeléssel, kapcsolati háló felépítésének kérdéseivel és egyéb, Facebookkal kapcsolatos funkcióval. Részletek Jegyek
  • 2020.11.23Művezető képzés A művezetők szakmai továbbképzése a vezetői feladataik eredményes és hatékony ellátására. A résztvevők vezetői, problémamegoldási és termelékenységfejlesztési készségeinek fejlesztése konkrét feladatokon, szituációs játékokon, esettanulmányokon keresztül. Részletek Jegyek
  • 2020.12.05 Teljesítménymenedzsment és motiváció A résztvevők megtanulják, beosztottjaik teljesítményére ható területek helyes menedzselését. Képessé válnak akár munkavégzés közben hatásos, rövid coaching beszélgetések levezetésére. Megismerik a teljesítmény menedzsment eszközrendszerét. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Ragaszkodnak vagy kapaszkodnak a dolgozók? - itt a friss kutatás

A cégvezetők 79%-a inkább a pozitívumokat, a sok innovációt hangsúlyozza az utóbbi három hónapból, melyben nőtt a dolgozói elköteleződés. 80%... Teljes cikk

Így változott a vállalatok jövőképe - hová érdemes jelentkezni?

Drasztikusan módosult a vállalatok jövőképe, nagy leépítések előtt áll a szállodaipar, a légi közlekedés, az autógyártás, a kiskereskedelem... Teljes cikk

Toborzás marketing a gyakorlatban - Kiaknázható lehetőség vagy feneketlen kút?

A munkaerőpiac teremtette új helyzetekben, már nem csak a szolgáltatásaik vagy termékeik kapcsán kell a marketing eszközeihez nyúlnia egy cégnek.... Teljes cikk