kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

Hogyan indítja az évet Az év Cafeteria rendszere díj tavalyi nyertese?

2015 végén a Cafeteria TREND már hatodszor hirdette meg Az év Cafeteria rendszere díjat azoknak a munkáltatóknak, akik elkötelezettek a szabályosan, hatékonyan működő cafeteria rendszerek mellett. Minden évben vizsgáljuk a siker titkát és természetesen a tavalyi díjnyertest is erről faggattuk.

Az NI Hungary Kft. cafeteria rendszerének működtetéséért Boda Piroska, HR specialista felel, aki évről évre folyamatosan fejleszti a vállalat cafeteria rendszerét. Ennek köszönhetően a 2014-es siker után 2015 végén újra elnyerték a díjat. Ennek a győztes rendszernek az idei működéséről beszélgettett Fata László, cafeteria szakértő.

Milyen hatással volt a csapatra, hogy másodszor is elnyertétek Az év Cafeteria rendszere díjat?

A díj megítélése elismerés és visszajelzés volt az egész HR csapatnak a szakmai zsűritől, hogy továbbra is jó úton haladunk és példamutatóan működtetjük a cafeteria juttatási rendszerünket. Nagyon örültünk, ugyanakkor ez egy nagy felelősség is, hogy minden nap olyan szolgáltatást nyújtsunk, ami egy másodszoros győzteshez méltó. Én pedig személy szerint büszke voltam arra, hogy az NI Hungary Kft. képviselőjeként tarthattam előadást arról, hogy milyen előrelépések, fejlesztések voltak az elmúlt egy évben.

Mi lehet a TARTÓS sikeretek titka?

A tartós siker titka a vállalati alapértékeinkkel szoros összefüggésben van, úgy, mint őszinteség, tisztelet, vevőközpontúság és folyamatos fejlesztés, fejlődés. Évről évre figyelembe véve a munkatársak igényeit, a vállalati célokat, a rendszer adta lehetőségeket, a törvényi változásokat, teszünk azért, hogy a legjobb megoldásokat vezessük be és kiváló módon üzemeltessük. Soha nincs megállás, előre meghatározott célokkal vágunk bele az új évbe, és év közben is folyamatosan vizsgáljuk, hogy mit tudunk tenni egy még magasabb színvonalú rendszerért és a munkavállalók elégedettségért.

Mi volt szerinted újdonság, különleges érték a 2015-ös rendszeretekben, ami a díjazottak közé juttatott benneteket?

Színesítettük a cafeteria juttatási rendszer elemeit, többek között a lakáscélú hiteltörlesztési juttatás bevezetésével. Nem engedtük el a munkavállalók kezét, tájékoztató előadásokat tartottunk, amibe bevontuk a szolgáltatóinkat, folyamatosan ügyfélszolgálatot tartottunk, lehetővé téve, hogy a munkavállalók biztonsággal tudják választani ezt az egyébként nem egyszerűen megérthető, új juttatást. Amitől mi különlegesek vagyunk, az a folyamatos gondoskodás és támogatást, amit a munkavállalóknak nyújtunk, hogy nem csak a „mit”, hanem a hogyan is legalább olyan fontos számunkra.

Hogyan áll most, március elején a 2016-os rendszer egy cafeteria díjnyertes munkáltatónál, milyen újdonságok kerültek bevezetésre?

Az első adandó lehetőséggel élve felszámoltuk a papír alapú utalványokat és helyette elektronikus kártyákat vezettünk be. Ezzel nem csak a munkavállalóknak könnyítettük meg a választott elem felhasználását, hanem számos munkaórát takarítottunk meg a HR csapat, a bérszámfejtés és pénzügy számára is.

Óriási sikert aratott a minden munkavállalót érintő, papírmentes nyilatkozás bevezetése is. Ezzel a felhasználóbarát megoldással környezetvédelmi törekvéseinket is segítettük.

Volt-e olyan juttatási elem, mely áldozatul esett az évváltásnak?

Nem, nem volt ilyen juttatásunk.

Szerinted mi az a munkafolyamat (feladat), ami igazán sikeressé tehet egy cafeteria rendszert?

A cafeteria egy olyan komplex juttatás, mely számos pilléren alapul. Fontos szem előtt tartani a munkavállalói elvárásokat, a munkáltatói érdekeket, a törvényi szabályok és végül, de nem utolsó sorban a csökkentett adminisztrációs terheket és hatékony folyamatokat.

Ha egy dolgot mégis ki kell emelni, az számomra nem egy feladat, hanem egy érzés. Az az érzés, hogy aki működteti a rendszert, legyen elkötelezett, élvezze, amit csinál és akarja mindig jobbá tenni. Én ezt érzem nap, mint nap. Számomra a sikert ez az érzés adja, és persze az, ha a munkavállaló elégedett.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Éleslátás adómentesen: így juthat a munkához szükséges szemüveghez a munkavállaló

Ha kiderül a foglalkozás-egészségügyi vizsgálaton, hogy a munkavállalónak szemüveg szükséges a képernyő előtti munkavégzéshez, akkor azt a... Teljes cikk

Milyen juttatásokkal segítheti a munkaadó a tanévkezdést?

Közeledik az iskolakezdés, ami a családoknak akár százezer, de gyermekenként biztosan több tízezer forint nagyságú kiadás is lehet. Hogyan segíthet... Teljes cikk

SZÉP-kártya 2025: új rekordok, erősödő belföldi turizmus

A SZÉP-kártya, a 2024-es rekordévet követően, idén is a belföldi turizmus egyik legfontosabb hajtóereje: 2025 júniusában, az előző évit csaknem 27... Teljes cikk