Megjelent: 5 éve

Hogyan oldja meg ezt a 3 tipikus munkahelyi konfliktust?

1. Túl sok beszéd, túl kevés beszéd

Mikor olyan emberek kerülnek egymás mellé, akiknek más a munkahelyi csevegés iránti igénye, a súrlódások borítékolhatóak. Mindkét véglettel lehetnek problémák: ha túl szegényes a kommunikáció, az éppúgy probléma, mintha túl intenzív. Kellemetlen lehet, hogyha egy „Milyen szép időnk van!” felkiáltást síri csend követ, mert a kollégák arra sem veszik a fáradtságot, hogy egy „Ühüm”-öt kipréseljenek magukból. Szintén zavaró, amikor egy Csacsogó Csilla vagy Csaba mellett kell ülnöd napi minimum 8 órát, aki az életének ÖSSZES apró rezdüléséről tudósít neked.

Ilyenkor jöhet a felmentő hadsereg: a fülhallgató és a kedvenc zenéd. Őket bevetheted akkor is, hogyha az irodában mindenki némasági fogadalmat tett és még a légy zümmögését is lehet hallani, valamint akkor is, hogyha úgy éreznéd, hogy munkatársad véget nem érő fecsegése átlépett már mindent határt. A fülhallgató egy modern „ne zavarjanak” táblának felel meg, így a kollégáid nagy valószínűséggel venni fogják a lapot, ha előveszed. Rosszabb esetben viszont 2 másodpercenként megkocogtatják a vállad- ilyenkor próbáld meg elmagyarázni az adott kollégádnak, hogy szükséged van a zenére ahhoz, hogy el tudj merülni a munkádban.

2. Túl sok DE

Napjainkban egyre több „DE” típusú emberrel találkozhatunk, így nagy valószínűséggel munkatársaink, esetleg főnökeink között is akadhat egy-egy ilyen személy. Velük azért nehéz kijönni, mert bármiről is legyen szó, sűrűn közbevágnak egy „DE” felkiáltással és utána végeláthatatlanul hajtogatják a maguk igazát. A „DE” típusú egyének szeretnek élni a kommunikációs korlátozás erejével, a félbeszakítás után csípőből kritizálnak, bírálnak, általában alaptalanul, súlyosabb esetben üvöltöznek és fenyegetőznek is, hogyha valami nem úgy alakul, ahogy elképzelték.

Ilyen esetben – mivel a másik ember viselkedését gyökeresen megváltoztatni nem tudod – érdemes tudatosan arra összpontosítanod, hogy ne idegesítsd fel magad ezekben a szituációkban. Hogyha azt veszed észre a másikon, hogy már megint el kezdte a szokásos „DE” játszmáját, akkor számolj el tízig. Meglátod, ha higgadt maradsz, azt a másik fél nem fogja tudni mire vélni és még az is lehet, hogy előbb-utóbb leszokik arról, hogy veled kekeckedjen, hiszen furcsa lesz neki a kiegyensúlyozottságod.

3. Túl sok dráma

Ahogy Barney Stinson kiválóan megfogalmazta az Így jártam Anyátokkal című sorozatban: az ordításlánc (vagy az ordításkör) az élet része. Aki nem látta volna ezt az epizódot: a főnök leordítja a srác fejét, aki hazamegy és kiabál a barátnőjével, aki történetesen óvónő, így a mérgét az egyik gyereken tölti ki, az a gyerek pedig végül összeveszik az apjával, aki éppenséggel a főnök és a kör szépen bezárul.

Sajnos a hétköznapokban ez efféle szituációk legtöbbször nem viccesek, mint a sorozatokban. A mindennapos, esetenként teljességgel felesleges dráma, vita és hangos szó egyértelműen rontja a munkahelyi morált, akár meg is betegítheti a dolgozókat. Egy ilyen helyen csak a legnagyobb stressztűrő képességgel rendelkező egyének bírják ki, a legtöbben viszont fejvesztve iszkolnak el, hogyha tehetik.

Bien.hu
  • 2021.06.23Visszatérés az irodába, de hogyan? Visszacsöppenni az irodai forgatagba kihívásokkal teli feladat, tudatosan megtervezett lépések mentén azonban viszonylag zökkenőmentessé tehetjük a folyamatot. Részletek Jegyek
  • 2021.06.28Minőségellenőr képzés A minőségellenőrök felkészítése a minőségellenőrzési és fejlesztési tevékenységek eredményes elvégzésére. A minőségellenőrzéshez szükséges alapvető ismeretek és módszerek készségszintű elsajátítása, a résztvevők minőségirányítási kompetenciájának fejlesztése. Részletek Jegyek
  • 2021.08.28Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Minden csúcsot megdöntött a mobilkommunikáció a 2. hullám alatt

A belföldi negyedéves mobilinternet-forgalom 2020 végén túllépte a 126 millió gigabyte-ot (GB), miközben egy évvel korábban még a 100 millió... Teljes cikk

Szerény, de érezhető fejlesztésekre ösztönözte a járvány az ügyfélszolgálatokat

Tízből 3 magyar szerint az ügyintézés még mindig a hétköznapi nyűgök egyik minősített fajtája. Minden második ember viszont úgy véli, a... Teljes cikk

Megszűnik a távirat április végén

A Magyar Posta Zrt. április 30-án, 174 év után kivezeti portfóliójából a belföldi távirat és a Posta-Világfax szolgáltatást. Teljes cikk