Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 14 éve

HR kommunikációs terv

A HR kommunikációs terv olyan mint egy útvonaltérkép, amelynek mentén a HR kommunikációs stratégia megvalósul. A HR kommunikációs terv három célt szolgál.

Tisztázza a terv kivitelezésének a részleteit, vázlatként szolgál a HR-en belüli feladatok koordinálásához, és tisztázza a szerepeket a HR-en és a szervezet azon osztályain belül is, amelyektől a HR függ (a PR vagy az IT részleg, ez utóbbi többek között a HR kommunikációs terv megvalósításához szükséges internetcsatlakozás zavartalan működését biztosítja) .

Elsőként tisztáznunk kell a HR kommunikáció céljait és szándékait. Meg kell határoznunk a közönség lehetséges szegmenseit, és meg kell határoznunk a kommunikáció fő üzenetét. Ezt az üzenetet kell a célcsoportoknak legmegfelelőbb módon eljuttatni úgy, hogy befogadják és meg is értsék azt.
Nagy hangsúlyt kell fektetni a kommunikációs csatornák (szemtől szemben, telefonos, webes, e-mail üzenetek) megfelelő használatára, és folyamatosan biztosítani kell a visszajelzés, a kétoldalú kommunikáció lehetőségét.

A HR kommunikációs terv megalkotásakor fontos, hogy HR-eseink tisztában legyenek a szervezet éves üzleti tervével és stratégiájával. A HR-t valamennyi olyan eseményről tájékoztatni kell, amely az eredeti terv elkészítésénél még nem volt megjósolható. A HR kommunikációs terv a szervezet hosszú- és rövidtávú céljait egyformán képes kezelni, de megfelelő belső információáramlás híján a kommunikáció összehangoltsága csorbulhat, ami árthat a szervezet külső és belső megítélésének egyaránt.
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
3 tipp a munkavállalók motiválására

Egy olyan munkahelyen, ahol az egyén nem érez megbecsülést, nem érzi magát nélkülözhetetlen, fontos elemnek, ott a csapatmunka motivációja is... Teljes cikk

7 készség, amit nem veszélyeztetnek a robotok

Az automatizációrót, a robotok térhódítását gyakran „mumusként” emlegetjük, amelyek elveszik a munkát, azonban a helyzet azért ennél jóval... Teljes cikk

Így építhetjük tudatosan énmárkánkat az online térben

A METU szakértői összeszedtek öt olyan tippet, melyeknek segítségével a legelőnyösebb képet alakíthatjuk ki magunkról a munkáltatók előtt az online világban. Teljes cikk