Így zárják a 2020-as évet a HR vezetők (2.) - Szigeti Barbara, Tesco
Maszk, biztos bizonytalanság és gondoskodás. E három szót említette Szigeti Barbara, a Tesco-Global Zrt. országos HR vezetője, amit 2020-ra legjellemzőbbnek érez szakmájában. Felismerése pedig, hogy az online tér is lehet szerethető. Visszapillantó sorozatunkat vele folytatjuk.

- Azt, hogy járványhelyzet ellenére képesek voltunk sokkal jobban kapcsolódni és reagálni a kollégáink igényeire.
+ Mi volt a legnagyobb kihívás az Ön számára?
- 2020 bipoláris év volt. Egyrészt átszervezéseket hajtottunk végre, támogattuk az üzleti tervek végrehajtását. Emellett, ahogyan a kollégáinkról gondoskodni tudtunk felejthetetlen. Ilyen momentum például az, hogy most karácsonykor a Tesco Angyal Alapítványunk 10 millió forinttal támogatta a nehéz helyzetben lévő kollégáinkat, 200 tablet került kiosztása az otthontanulás támogatásához, de elértük azt is, hogy gyermekenként 45 ezer forint SZÉP Kártya támogatást hagytunk jóvá 540 gyermek szüleinek, hogy felejthetetlen nyaruk lehessen. Fürödni a bizonytalanságban, de nem engedve a növekedési tervekből és a nem engedve abból, hogy az itt dolgozó kollégák biztonságban érezzék magukat. Azt hiszem, ez a kettősség jellemezte ezt az évet.
+ Mi az, amit idén megtanult, miben változott leginkább a HR-en belül a szemléletmódja?
- Meg kellett tapasztalnom és rá kellett jönnöm, hogy az online tér szerethető és megháromszorozta az elérhető hallgatóságot. Idén októberben indult el a hivatalos Facebook csoportunk eddig 2653 taggal, ami tökéles csatornának bizonyult például egy teljes Egészséghét közvetítéséhez a központi irodában felállított pop - up stúdióból. Így tudott például dr. Almásy Kitti, Győrfi Pál vagy Palya Bea eljutni minden kollégánkhoz, tértől és időtől függetlenül. A Facebook mellett számtalan webinart, online híradót tartottam, ezzel hétről hétre kapcsolódva a kollégákhoz és keretet adva munkánknak. Ez a keret rendkívül fontos volt - főleg a home officeban lévő kollégáknak - mint egy köldökzsinór tud működni, amivel lehet számolni és Barbi, akire lehet számítani.
+ Ha 3 szakmai szót kellene említeni 2020-ból, ami új volt vagy gyakran előjött, mi volt az?
- Maszk, biztos bizonytalanság, gondoskodás.
+ Mit vár 2021-től?
- A jövőben továbbra is fókuszban marad a HR technológia fejlesztése, tovább kell dolgoznunk az online tér lehetőségein mind a HR adminisztráció, mind a fejlesztés terén. Ugyanakkor 2021-ben is a munkavállalói élmény növelése a fő célkitűzésem, ami igazán erős kihívás egy ilyen csodás karácsony után.
Visszapillantó sorozatunk első részében Fluck Benedek (MVM Csoport) válaszolt, a cikk itt olvasható.
A nyitóképen Szigeti Barbara