Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 3 éve

Jó tréninget a válságban is rendelnek!

Honnan tudjuk, hogy egy tréning jó? Kitűnőnek kell lennie a tréningnek, módszertanát, eszközeit, a tréningrésztvevők számát tekintve. Elsőrangúnak kell lenni a trénernek, amelyet az elégedett résztvevők és a tréningórák száma bizonyítanak, és végül profinak kell lennie a tréner cégnek, ami viszont a referenciákból, és a piacon eltöltött időből látható. 10 év már kellő tapasztalatot biztosít. A Kopernikus Business Tréning idén érte el ezt a kort. Hogy hogyan sikerült a 10 év alatt egy nemzetközi tréningcéget felépíteni, arról Zeiner Katalin, a cég tulajdonosa beszél.

Zeiner KatalinBátorság, vagy vakmerőség volt 10 évvel ezelőtt új tréningcéget alapítani?

Visszatekintve jogos a kérdés. Az alapítás utáni hónapokban nagy örömömre éppen kezdtek beérkezni a megrendelések, amikor, mint derült égből a villámcsapás, egy multi cég a tervezett tréning kezdete előtt két nappal lemondta a megrendelést, mert az amerikai anyavállalat azt mondta, hogy válság van. Nem is értettem miről beszélnek. Ez persze nem nagyon könnyítette meg a helyzetemet, de a válság éveiben egy dolog mégis bebizonyosodott: jó tréninget válság idején is rendelnek. Az említett cég felkeresett egy évvel később, és akkor meg is valósult a tréning.

Miért alapít valaki saját céget, amikor a jól működő, nagy cégek is szívesen látják a profi szakembereket? Miért vállalja fel valaki az indulás nehézségeit, a versenytársakkal vívott harcot?

Saját vállalkozás alapítása egészen fiatal korom óta foglalkoztat. Akkoriban azonban a lehetőségek igen korlátozottak voltak és persze az anyagiak is. Hosszú, alkalmazotti viszonyban eltöltött évek után merült fel ismét bennem a gondolat, s jó néhány álmatlan éjszaka és mérlegelések hetei után született meg a döntés: önálló vállalkozásba kezdek. Sokak szemében láttam a kérdőjelet, de volt néhány olyan ember a környezetemben, aki megerősített a döntésemben és nem csak biztatott, hanem hosszú ideig mellettem állt és támogatott, amikor áthidalhatatlannak látszó nehézségek merültek fel. Nehéz, és nagyon „munkás” évek következtek, rengeteg tapasztalatot szereztem, tanultam, dolgoztam, és most már elmondhatom: megérte!

Rendkívül jó érzés számomra, hogy látom a munkám eredményét. Nem csak erőt, hanem szárnyakat is kapok tréningjeim résztvevőitől, amikor látom fejlődésüket, hallom megkönnyebbült sóhajaikat: „Ja, ilyen egyszerűen ezt is meg lehet tanulni!” vagy „Végre megmutatta valaki, hogyan érdemes ezt csinálni!”

Ezek szerint tanácsadással is foglalkozol?

Csak ha kérdeznek. Ezt még a gyerekeim nevelésénél megtanultam. Csak akkor érdemes tanácsot adni, ha kérdeznek - mert akkor oda is figyelnek Rád.

Elsősorban tréningeket tartok. Ezt most érdekes kimondani. Miért is? Soha nem gondoltam volna, hogy valaha ezt fogom csinálni, ráadásul óriási lelkesedéssel és remek eredményekkel. Hogy hogyan lehet mérni az eredményeket? Természetesen lehet számszerűsíteni a résztvevők számát, az elégedettségi kérdőívek osztályzatát és a tréningnapokat is. A legnagyobb öröm mégis az, amikor visszatérnek a megrendelők és a résztvevők is. Édesanyám ízig-vérig tanár, akihez negyven évvel később is visszatérnek tanítványi, s bár én sosem akartam tanár lenni, mégis hasonló büszkeséget érzek ilyenkor.

Miért különlegesek a Ti tréningjeitek?

Napjainkban a bőség zavarával kell szembenézniük a vállalkozásoknak, ha a tréningcégek és az általuk nyújtott képzések körében nézelődnek. Számos vonzó és figyelemfelkeltő ajánlattal találkozni a piacon, amelyből végül nagy nehezen, vagy éppen könnyelműen választanak egyet. Majd a tréning megrendezésre kerül, a résztvevők számára - remélhetően - érdekesnek és színvonalasnak is bizonyul, néhány hét elteltével azonban szinte alig emlékszik valaki a tréningen tanultakra, alkalmazni pedig ennek megfelelően alig-alig fogják az ott tanultakat.
Amikor én elkezdtem a céget felépíteni, pontosan odafigyeltem arra, hogy az általunk használt módszerek - a HPS tréning, az EngardE térningek - biztosítsák az átadott elmélet gyakorlását, a gyakorlati alkalmazhatóságot és a fejlődést.

A megbízóink ezért szeretnek bennünket: munkavállalóik, vezetőik úgy térnek haza a tréningekről, hogy a tanultakat már másnap, azonnal, helyesen és hatékonyan képesek alkalmazni a mindennapok kihívásai során is. Látszik a fejlődés.

Résztvevőink körében a képzés után 3 (!) évvel végzünk felmérést a tréning kihatásáról. A visszajelzések azt mutatják, hogy a tréningen elhangzottak 90%-ára emlékeznek és 80%-át még évek múltán is rendszeresen használják!

Milyen eredményedre, eseményre vagy a legbüszkébb a cég elmúlt 10 évéből?

Számtalan pozitív visszajelzés, összekovácsolódott csapat, elismerő levelek jellemzik az eltelt éveket. Arra, hogy mennyire hatékonyak tréningjeink két példával hadd reagáljak:

Egy multinacionális cég igazgatója 7 évvel a tréning után felhívott, és elmondta, hogy „kellene még egy olyan prezentációs tréning, mint a „múltkor”, mert az nagyon jó volt, és most már érdemes lenne újra foglalkozni a témával.” Beszámolt arról is, hogy még mindig jó szívvel emlegetnek bennünket a kollégák - pedig én emlékszem, mekkora ellenállással érkeztek a résztvevők, mondván, hogy „ők már mindent tudnak”. A végén pedig örömmel és hálásan távoztak.

A másik eset egy nyitott tréningen történt: a harmadik nap végén, amikor már elbúcsúztunk, mindenki megkapta a „prezentáció mestere” oklevelet, a 3 nap alatt jó ismerősökké, szinte barátokká kovácsolódott csapat visszaült a helyére. Csodálkozó tekintetemre azt kérdezték, hogy jöhetnek-e holnap is, mert annyi hasznosat tanultak, hogy ők szívesen folytatnák.

Ezek az élmények nem csak jólesők, hanem értelmet is adnak a munkámnak.

10 éves a Kopernikus. Pontosan mikor is volt a születésnapotok?

Találó a többes szám: június 12. a lányom születésnapja és a Kopernikus Business Training hivatalos alapításának dátuma is. A lányom azóta felnőtt, a Kopernikus pedig hasznos tréningekkel bővíti a magyarországi tréningkínálatot. - mondja a cég tulajdonosa.

Mik a terveid a következő 10 évre?

További, a kommunikáció körébe tartozó tréningújdonságok kialakítása egészen professzionális mélységig. Gondolok itt meetingek vezetésére vagy a storypresenting-re. Szeretnénk még több cégnél fejleszteni a munkatársak kommunikációs készségeit, ezzel segítve őket a nyugodtabb élet és még sikeresebb munka irányába.

A tréningekről további információt az alábbi elérhetőségeken kaphat:
info@kopernikus.hu
www.kopernikus.hu


Follow hrportal_hu on Twitter

Budapest Marriott Hotel

A Budapest Marriott Hotel több 25 éve ikonikus helyszíne a hazai és nemzetközi rendezvényeknek. A szálloda festői környezetben, páratlan, folyóra néző kilátással, valamint modern, pezsgő és innovatív belső látványvilággal, a magyar vendégszeretet hagyományaihoz hűen várja vendégeit.