Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 10 éve

Jobban igénybe kellene venni a mediátorokat

A Munkaügyi Közvetítői és Döntőbírói Szolgálatnak (MKDSZ) van létjogosultsága Magyarországon, az érintetteknek érdemes volna a szolgáltatást az eddiginél jobban igénybe venni - mondta Herczog László szociális és munkaügyi miniszter egy keddi szakmai workshopon.

A Munkaügyi Közvetítői és Döntőbírói Szolgálatot az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) 1996. július 1-jei hatállyal hozta létre, hogy segítse - felkérés esetén - a szociális partnereket a kialakult kollektív munkaügyi rendezésében a közvetítés és a döntőbíráskodás eszközével.

Herczog László- aki minisztersége előtt éveken át részt vett a szolgálat munkájában - az MKDSZ-ben szerzett tapasztalataira utalva úgy vélekedett: az alternatív vitarendezés formájára szükség van, mert a bíróságok túlterheltek, költségesek, az MKDSZ igénybe vételével létrejövő megállapodást a felek magukénak érzik.

A miniszter szerint nagy mértékben segítené a szolgálat munkáját, ha az MKDSZ önálló jogi személyi lenne, és főállású munkatársai lennének. Herczog László úgy vélekedett, hogy a sztrájk idején nyújtandó elégséges szolgáltatásra vonatkozó szabályozásban a döntőbírói szolgálatnak is szerepet kellene kapnia.

Nacsa Beáta, az ELTE adjunktusa vitaindítójában sikeres intézménynek nevezte az MKDSZ-t, mert érdemben hozzá tud járulni a vitás kérdések rendezéséhez. Ugyanakkor viszonylag alacsony az esetszám, ebben a jövőben előre kell lépni, és jogszabályozással is elő kell segíteni, hogy a felek egyre inkább válasszák a vitarendezést segító fórumot.

Zsoldos Marianna, a MÁV Zrt. humánerőforrás igazgatója elmondta, hogy az MKDSZ fontos szerepet játszott a MÁV-nál a munkaügyi konfliktusok rendezésében.
  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Gyászkommunikáció a szervezetekben

Mindenszentekkor aktulitása van minden elmúlással, veszteséggel és gyásszal foglalkozó témának, mellyel sokféle szerepben találkozhatunk az élet... Teljes cikk

10 irritáló embertípus az irodában

A munkahelyen a legkülönfélébb módon bosszanthatnak minket a kollégáink - és te magadra ismersz? Az Eureka Games blog gyűjtése a HR Blogon. Teljes cikk

Hogyan (ne) tálaljuk a visszajelzést?

Hamburger, naked burger avagy milyen menüvel kritizáljuk a másikat? Teszi fel a kissé szokatlan kérdést az Eureka Games blogja. Érdemes a "menüt" végigenni. Teljes cikk