kapubanner for mobile
Megjelent: 7 éve

A jó kommunikáció feltételei: csatorna és tartalom

images




Nagyon fontos, hogy a dolgozók mindig azt érezzék, hogy a vezetők ajtaja nyitva áll, ha kérdésük van. Értsék, amit mondanak nekik, és az őket érintő témákról beszéljenek. Sok esetben a vezetők angol szakkifejezésekkel dobálóznak, mint amilyenek például a „meeting”, a „budget”, sőt, sokszor lekezelő stílusban kommunikálnak a tájékoztatókon. Ez csak olaj a tűzre.


Miből érzik a munkavállalók, hogy a vezetők ajtaja nyitva áll?




1. Csatoljunk vissza minden megvalósult fejlesztésről!



Ehhez remek felületet jelent a belső hírlevél, vagy munkavállalói fórum, akár plakátokkal kiegészítve. Nem szabad azonban beleesünk abba a hibába, hogy csak néhány információról számolunk be ezeken a fórumokon. Igyekezzünk a már megvalósult, és a folyamatban lévő fejlesztésekről is beszélni, és hagyjunk teret a kérdéseknek is.


2. Legyünk következetesek!



Figyeljünk oda arra, hogy ha egyszer kommunikáltunk valamit, de valamilyen okból kifolyólag a dolgok másképp alakultak, arról is tájékoztassuk dolgozóinkat - időben. Ez megadhatja azt a biztonságérzetet, hogy bármi van, számíthatok arra, hogy kapok információt.

3. Jelöljünk ki egy felelőst a belső kommunikáció menedzselésére!


A felelős kijelölésének legnagyobb előnye az, hogy minden munkavállaló tudni fogja: bármilyen kérdése van, akkor hozzá fordulhat, tőle mindenképpen fog kapni információt. Ha egy ember kezében futnak össze a kommunikációs szálak, biztosan nem marad el egy-egy tájékoztatás.


Kommunikációs csatornák - mi maradt kihasználatlanul?



Ha fejleszteni szeretnénk jelenlegi kommunikációs gyakorlatunkon, vegyük fontolóra a kétirányú kommunikációs csatornák adta lehetőségeket is. A faliújság, az intranet és az e-mail a kommunikáció csak egy apró szelete. Több cégnél jól bevált módszer a dolgozók tájékoztatására létrehozott értekezletek, a születésnapok közös megünneplése, vagy épp a családi nap, amely szintén egy remek felület a kommunikációra. A lehetőségek száma szinte végtelen. A szervezeti kultúrán, illetve a munkavállalói igényeken múlik, hogy milyen felület válhat a legerősebb, bevált eszközzé.

A legfontosabb tanulság, amelyet fluktuációkezelő szakértőként látunk, hogy nem szabad alábecsülni a megfelelő kommunikáció megtartó erejét. Munkavállalókat is érintő vállalati döntések, szervezeti változások, fluktuációkezelés céljából eszközölt lépések - ezek mind-mind kommunikációt igényelnek a munkavállalók irányába. Ne várjuk meg, hogy dolgozóink biztonságérzetét megrengető pletykahullám szabotálja a megtartó programunkat!

Csikós-Nagy Katalin, fluktuációkezelő szakértő

Tóth Nikolett, junior HR tanácsadó


Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Kommunikációval a fluktuáció ellen
2. oldal - A jó kommunikáció feltételei: csatorna és tartalom
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Jelentősen visszaesett az állásvesztéstől rettegő magyarok aránya

A magyar munkavállalók bizalmi attitűdje 2023-ban kiegyensúlyozott és stabil volt, emellett bizakodásra adhat okot, hogy idén akár már javuló... Teljes cikk

Felpörgött a monori akkugyártó, átrendeződés a MÁV Csoportnál - létszámtrendek

Egy hónap alatt 160, egy év alatt több mint ezer fővel növelte létszámát a dél-koreai akkugyártó, a Shinheung Sec EU Kft. Monoron. A MÁV Csoport... Teljes cikk

Több mint 60 ezer befektetési banki állás szűnt meg idén

Több mint 60 ezer állás szűnt meg az idén a globális befektetési banki szektorban a Financial Times szerdán ismertetett ágazati felmérése szerint. Teljes cikk