Megjelent: 12 hónapja

Konfliktust kiírni az ajtóra

Étteremlánc menedzsmentjében dolgozni felérhet egy rémálommal. Erős fluktuáció, folyamatos konfliktusok a beosztások miatt. És ha mindezt ki is írjuk a bejárati ajtóra, akkor könnyen a kapun kívül kerül mindaz, ami nem tartozik a vásárlókra, írja Vas Dóra a Kríziskommunikáció blogon.

Kiírni az ajtóra a működési zavar okát

A második világháborút követően alapított Taco Bellnek az USA-ban mintegy 6500 üzlete van. A Taco Bell-hálózat, hasonlóan más láncokhoz, franchise rendszerben működik. Ha valahol, itt egészen biztosan protokollok, előírások garmadája foglalkozik a vállalati policynak megfelelő kommunikációval. De a franchise pont ezért izgalmas terület: ahány egység, annyiféle vezető. Területvezető, műszakvezető, étteremvezető: messze van a napi pörgésben a franchise -kézikönyv.

Az Ohio-beli Fairlawn-ban egyik reggel az étterembe bemenni szándékozókat ez a gépelt poszter fogadta:



“Dining room is closed until this store's workers can show up to work on time! We will happily serve you through the drive-thru as quickly as possible. We're very sorry for the inconvenience.” és kisebb betűkkel a lap alján: “Please bare [sic] with us until we find the right team to best serve our community.”

Hevenyészett fordításban: “Az étterem addig zárva tart, amíg a késő éttermi dolgozók nem veszik fel a műszakot! Addig is örömmel szolgáljuk ki önöket az autós ablaknál, amilyen gyorsan csak lehetséges. Nagyon sajánljuk az okozott kellemetlenséget.” és az apró betűs rész: Kérjük, maradjanak velünk, amíg megtaláljuk a vásárlóinkat legjobban kiszolgálni képes csapatot!"

Az egyik vásárló osztotta meg ezt a kissé bőbeszédű magyarázatot Facebook- oldalán, melyet szinte azonnal felkapott a média. Ha megnézzük, alig 250 reakciót és mindössze 148 megosztást (2020.02.16. állapot) kapott az eredeti fotó, de a poszter híre egészen Új-Zélandig , és Magyarországig is eljutott.

Az internet népe azonnal két részre szakadt: voltak, akik a dolgozóktól való nyilvános bocsánatkérést hiányolták az étteremlánc nyilatkozatából, de olyanok is akadtak, akik szerint botrányos, hogy nem lehet megbízható személyzetet találni. A Taco Bell szóvivőjét szinte azonnal megkérdezte a sajtó az esetről. Aki szerint a kiírásnak „nem szabadott volna megtörténnie” és a megfelelő protokoll elsajátítása érdekében továbbképzésre küldték az éttermi csapatot, az éttermet pedig egy órán belül kinyitották. A kellemetlenségért elnézést kért is a vásárlóktól.

Hogy mire világít rá a Taco Bell kiírása, arról a HR Blogon olvashat tovább.
  • 2021.01.30Videokonferenciás 2 napos Scrum Master képzés A két napos intenzív, gyakorlat-orientált tréning szerepjátékokon és szimulációkon keresztül segít a résztvevőknek megérteni, hogyan alkalmazhatóak a legkülönbözőbb projektekben a Scrum alapelvei. Kitérünk arra is, hogy mikor érdemes használni a Scrumot, és mikor nem. Részletek Jegyek
  • 2021.02.04Stratégiai- és teljesítmény controlling A vezetők elmondása alapján a controlling gyakran utókalkuláció fókuszú, célja a pénzügyi számvitel kiszolgálása. Ez a kutatás is rávilágít arra, hogy kimutathatóan sikeresebbek azok a vállalatok, ahol a vezetők támaszkodhatnak a controller tevékenységére. Részletek Jegyek
  • 2021.02.23 Adatvédelmi tisztviselő képzés Megújult blended képzésünk során a jogi háttér áttekintése mellett gyakorlati példák, megtörtént esetek és a résztvevők által hozott problémák közös elemzése segíti a szabályok értelmezését először e-learning, majd egy online konzultációs nap keretein belül. Részletek Jegyek
  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter