Konfliktust kiírni az ajtóra
Étteremlánc menedzsmentjében dolgozni felérhet egy rémálommal. Erős fluktuáció, folyamatos konfliktusok a beosztások miatt. És ha mindezt ki is írjuk a bejárati ajtóra, akkor könnyen a kapun kívül kerül mindaz, ami nem tartozik a vásárlókra, írja Vas Dóra a Kríziskommunikáció blogon.
A második világháborút követően alapított Taco Bellnek az USA-ban mintegy 6500 üzlete van. A Taco Bell-hálózat, hasonlóan más láncokhoz, franchise rendszerben működik. Ha valahol, itt egészen biztosan protokollok, előírások garmadája foglalkozik a vállalati policynak megfelelő kommunikációval. De a franchise pont ezért izgalmas terület: ahány egység, annyiféle vezető. Területvezető, műszakvezető, étteremvezető: messze van a napi pörgésben a franchise -kézikönyv.
Az Ohio-beli Fairlawn-ban egyik reggel az étterembe bemenni szándékozókat ez a gépelt poszter fogadta:

“Dining room is closed until this store's workers can show up to work on time! We will happily serve you through the drive-thru as quickly as possible. We're very sorry for the inconvenience.” és kisebb betűkkel a lap alján: “Please bare [sic] with us until we find the right team to best serve our community.”
Hevenyészett fordításban: “Az étterem addig zárva tart, amíg a késő éttermi dolgozók nem veszik fel a műszakot! Addig is örömmel szolgáljuk ki önöket az autós ablaknál, amilyen gyorsan csak lehetséges. Nagyon sajánljuk az okozott kellemetlenséget.” és az apró betűs rész: Kérjük, maradjanak velünk, amíg megtaláljuk a vásárlóinkat legjobban kiszolgálni képes csapatot!"
Az egyik vásárló osztotta meg ezt a kissé bőbeszédű magyarázatot Facebook- oldalán, melyet szinte azonnal felkapott a média. Ha megnézzük, alig 250 reakciót és mindössze 148 megosztást (2020.02.16. állapot) kapott az eredeti fotó, de a poszter híre egészen Új-Zélandig , és Magyarországig is eljutott.
Az internet népe azonnal két részre szakadt: voltak, akik a dolgozóktól való nyilvános bocsánatkérést hiányolták az étteremlánc nyilatkozatából, de olyanok is akadtak, akik szerint botrányos, hogy nem lehet megbízható személyzetet találni. A Taco Bell szóvivőjét szinte azonnal megkérdezte a sajtó az esetről. Aki szerint a kiírásnak „nem szabadott volna megtörténnie” és a megfelelő protokoll elsajátítása érdekében továbbképzésre küldték az éttermi csapatot, az éttermet pedig egy órán belül kinyitották. A kellemetlenségért elnézést kért is a vásárlóktól.
Hogy mire világít rá a Taco Bell kiírása, arról a HR Blogon olvashat tovább.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Az őszi Internet Hungary HR-es szekciójában két előadás is a "munkahelyi hamis próféták" témakört járta körül. Milyen hazugságok figyelhetőek... Teljes cikk
Nem kell minden nap erősnek lenned, nem kell mosolyognod, ha fáradt vagy és nem kell eljátszanod, hogy „semmi bajom, csak a hormonok”. Ma van a... Teljes cikk
A munkahelyi konfliktusok elkerülhetetlenek – de nem mindegy, hogyan kezeljük őket. Andrew Bosworth, a Meta technológiai igazgatója négy bevált... Teljes cikk
- Karrierváltás vagy vállalkozásindítás felnőttképzési tanfolyamok segítségével 4 hónapja
- Így alakítják át a pedagógus-továbbképzési rendszert 12 hónapja
- Nem érzi magát helyén a jelenlegi állásában? Úgy tűnik, nincs egyedül 1 éve
- Lucifer-hatás - miért válnak jó emberek gonosz vezetőkké? 1 éve
- Ez a fizetés utáni legfontosabb dolog, amit egy munkahelynek nyújtania kell 1 éve
- Ezek a legidegesítőbb embertípusok a munkahelyen a dolgozók szerint 1 éve
- Erős a felmondási kedv - mire vágynak a dolgozók, ha a munkával való elégedettség már nem elég? 1 éve
- Rekordszámú pályázat érkezett a High-Tech Suli programra az idén 1 éve
- Így hat a dolgozókra a munkahelyi konfliktus 1 éve
- Ingyenes akkreditált továbbképzés indul tanároknak 2 éve
- Több mint 27 éves HR vezetői tapasztalatát viszi be a Corvinus képzésébe 2 éve

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?