Kötelező képzések - élvezhetően?
Az ARTanácsadó új cikksorozatot indított blogjában, melynek keretében egy-egy konkrét, általuk készített tananyagon keresztül mutatják be, hogy milyen megoldásokat miért alkalmaztak a tananyag elkészítése során.
Ismétlődő képzések elkészítésekor könnyen követhetünk el komoly hibákat. Egy rosszul elkészített tananyag esetében többek között a következő problémák fordulhatnak elő:
- A tanulók azt hihetik, hogy már mindent ismernek a tananyagból, hiszen azt gondolhatja, hogy már többször is elvégezte az adott képzést.
- Ezek a tananyagok sokszor evidensnek vélt információkat tartalmazhatnak, mely a tanulókban azt a téves érzést keltheti, hogy a tananyagot ismerik, és csak tehernek érzik, hogy ismét el kell végezniük.
- A tanulók unalmasnak, monotonnak érezhetik, ezért csak a tovább gombot nyomkodják.
Ezek kisebb-nagyobb odafigyeléssel könnyen elkerülhetőek és a tananyagok élvezhetőbbé varázsolhatóak. Demóinkon keresztül bemutatjuk, hogy pontosan mi hogyan küszöböltük ki ezeket a problémákat. (Tananyagaink demó verzióját itt érhetitek el: Egészségvédelem, Munkavédelem, Tűzvédelem)
Előzetes teszt:
Mindhárom tananyagunkat előteszttel kezdjük. Az előteszt célja nem más, mint a tanulók érdeklődésének felkeltése a tananyag iránt. A kérdésekben érdemes megdöbbentő tényekre rákérdezni, vagy olyan evidensnek tűnő információra, melyeket gyakran el szoktak véteni a tanulók. A válaszadás során a résztvevők rájönnek arra, hogy egy egyszerűnek gondolt témakört sem szabad félvállról venni, mert vannak olyan kérdések, amelyeket nem tud megválaszolni. Ha az információ nem ismerése hátrányt vagy károkat okozhat a cégnek, akkor erre is fel lehet és fel is kell hívni a figyelmet! Az előtesztre adott válaszokat nem tároljuk el, hogy ezzel ne frusztráljuk a tanulókat.
A tananyag felépítése:
A tananyagot több rövid, könnyen feldolgozható fejezetre bontottunk. Ezek a modulok nem függenek egymástól, ezért érdemes a lineáris tananyagstruktúra helyett megadni a tanulónak azt a szabadságot, hogy ő választhassa ki, milyen sorrendben végzi el a fejezeteket. Ezt egy könnyen áttekinthető tartalomjegyzék oldallal váltottuk valóra. Az egyes fejezeteket egy rövid, tömör fejezetcímmel illettük és egy-egy képpel illusztráltuk. Az elvégzett fejezeteket, grafikusan jelezzük a tanulónak: A megtekintett fejezetek képe fekete-fehérből színesre vált: Egyszerű, látványos és még praktikus is.
Egységesség:
A fenti három tananyag egy tananyagcsomag része, ezért törekedtünk az egységesség megőrzésére: ugyanolyan grafikai elemeket, betűtípust és feladattípusokat alkalmazunk mindegyikben. Egyetlen grafikai különbség a színek használatában vehető észre: Mindegyik tananyagnak van egy meghatározó színe, így vizuálisan is jól el tudja különíteni a tanuló, hogy éppen melyik tananyagot végzi el.
Az egységes megjelenés fontos, azért hogy a tanulókat ne zavarjuk meg, így gyorsabban el tudják sajátítani a felület használatát. Az oldalak felépítését megszokják így hatékonyabban képesek kiszűrni a fontos információt és könnyebben felismerik, milyen típusú feladatot kell megoldaniuk, hogyan kell navigálniuk a tananyagban.
Interaktivitás:
A monoton végigkattintgatást interaktív feladatokkal védjük ki. Az unalmasabb, szárazabb információt tartalmazó oldalak közé könnyebb feladatokat szoktunk beszúrni. Például: kipontozott szövegbe be kell húzni a megfelelő választ. Addig nem tud továbbhaladni, amíg nem adja meg a jó megoldást. Ezzel a tanulót kizökkentjük a monoton kattintgatásból, és gondolkodásra késztetjük, ily módon a fontos információkra könnyen visszakérdezhetünk, mely által gyorsabban rögzül a tanulókban a válasz.
Ezen egyszerű megoldásokkal lehet egy-egy tananyagot színvonalassá és élvezhetőbbé változtatni.
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI? Részletek Jegyek
- 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását. Részletek Jegyek
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
A brain drain, azaz „agyelszívás” a magasan képzett munkavállalók elvándorlását jelenti egy fejlettebb, magasabb életszínvonalat biztosító... Teljes cikk
Az Eurostudent legfrissebb felmérése szerint hazánkban a felsőoktatásban tanuló hallgatók egynegyede (25%) közepes anyagi nehézségekkel küzd, míg a... Teljes cikk
A feltörekvő technológiák, például a robotika, a mesterséges intelligencia, a gépi tanulás, a virtuális és kiterjesztett valóság, valamint az... Teljes cikk
- E-Learning: szabadon térben és időben - Nelson Mandelától Arnold Schwarzeneggerig 1 éve
- Milyen munkavállalókra van ma szüksége egy cégnek? Mire fókuszáljon a HR? 2 éve
- KÉPZÉS ÉS FEJLESZTÉS: Modern oktatási formák 2 éve
- CBT távoktatási forma 2 éve
- E-learning 2 éve
- Szinkron e-learning 2 éve
- Aszinkron e-learning 2 éve
- Ingyenes e-learning tananyag készült kkv-k számára 2 éve
- Így fejleszd a hibrid csapatot – a blended learningé a jövő 2 éve
- Hogyan lettem szakácsból Scrum Master? 3 éve
- Alakítsd kedvedre a blended folyamaTHOD! 3 éve