Megjelent: 2 hónapja

Melyek a legnagyobb hazai üzleti szolgáltatóközpontok?

Folytatjuk a Budapest Business Journal hetilap által összeállított iparági toplisták bemutatását. Ezúttal a Magyarországon működő nemzetközi üzleti szolgáltatóközpontokat vesszük nagyító alá a 2020. évi adatok alapján. Shared service center (ssc) vagy business service (bsc) center néven is emlegetik ezeket az üzleti egységeket. Már közel 200 működik Magyarországon.

Tizenöt évvel ezelőtt kezdtek gyökeret ereszteni Magyarországon és a volt szocialista országokban az üzleti szolgáltató központok. A multinacionális cégek központosították a több országot kiszolgáló egységeiket, funkciókat, és erre Kelet-Közép-Európa a jól képzett munkaerővel és a nyugatinál alacsonyabb bérszinttel ideális választás volt. A BSC-k virágzását a covidválság sem tudta megállítani.

Kik a legnagyobb szereplők a magyar piacon?


Közel ötezer munkavállalójával a Deutsche Telekom IT & Telecommunications Hungary Kft. (2006-ban IT Services Hungary néven indult és futott sok éven át) őrzi magasan első helyét a létszám szerinti listán. 2019-ben 62,4 milliárd forint árbevétellel zárt, külső és belső ügyfeleknek egyaránt szolgáltat. Négy telephelyen - Budapest, Debrecen, Pécs, Szeged - alkalmaz munkavállalókat.

A negyedikről a második helyre ugrott előre a BP, amely Budapest mellett Szegeden is működtet irodát. 2019-ben 36,6 milliárd forintos bevételt termelt, tavaly augusztus 1-jén 2686 főt foglalkoztatott. A cég átlagosan 52 nap alatt vesz fel új munkavállalót.

Továbbra is harmadik a magyar piacon 20 éve jelen levő Tata Consultancy Services 2500 fős létszámával. Itt 60 nap az átlagos beléptetési idő. Szorosan követi őt a listán a BT (British Telecommunications) 2490 fővel, amely a budapesti mellett debreceni telephellyen is működik.

Tartja ötödik helyét 2000 feletti (2200) létszámával a 2005-ben alapított Citibank shared service centere. Az 1500-2000 fő közötti sávban pedig az Exxonmobil (1840), a Vodafone (1700) az IBM (1691) található. A legújabb SSC-k közül a három éve érkezett Genpact végzett legjobb helyen, 1000 fős létszámával a kilencediken.

Nem szerepel a BBJ listáján a Diageo amelyet sokan szintén shared service centernek tartanak. A cégnek (DIAGEO Üzletviteli Szolgáltatások Kft.) tavaly augusztusban 1404 alkalmazottja volt, ezzel a kilencedik helyen végzett volna.

RangsorCég neveSSC-ben dolgozó alkalmazottak száma 2020. aug. 1-jén
1.Deutsche Telekom IT Solutions4,694
2.BP Business Service Centre Kft.2,686
3.Tata Consultancy Services Ltd. Hungarian subsidiary2,500
4.BT ROC Kft.2,490
5.Citibank Europe plc Magyarországi Fióktelepe/Citi Service Center Budapest2,200
6.ExxonMobil Üzletsegítő Központ Magyarország Kft.1,840
7.VSSB Vodafone Szolgáltató Központ Budapest Zrt.1,700
8.IBM Hungary International Shared Service Centre Kft.1691
9.Genpact Services Hungary Kft.1000
10.Nokia Solutions and Networks Kft.950
11.Unisys Magyarország Kft.879
12.Eaton Enterprises (Hungary) Kft.601
13.CPL Jobs Kft.600
14.IBM Capital Hungary Kft.500
15.Celanese Magyarország Kft.447
16.Lexmark International Technology Hungaria Kft. 344
17.KCI Hungary Kft.300
18.Thermo Services Kft.261
19.Randstad Sourceright Kft.200
NR.AGCO Hungary Kft.NON
NR.Arconic-Köfém Mill Products Hungary Kft.NON
NR.DXC Technology Magyarország Kft.NON


A Budapest Business Journal iparági listái és összes kiadványa a www.bbj.hu/shop oldalon vásárolható meg.

Nyitókép: a BP szegedi irodája. Fotó: Karácsony Zoltán
  • 2021.06.23Visszatérés az irodába, de hogyan? Visszacsöppenni az irodai forgatagba kihívásokkal teli feladat, tudatosan megtervezett lépések mentén azonban viszonylag zökkenőmentessé tehetjük a folyamatot. Részletek Jegyek
  • 2021.06.28Minőségellenőr képzés A minőségellenőrök felkészítése a minőségellenőrzési és fejlesztési tevékenységek eredményes elvégzésére. A minőségellenőrzéshez szükséges alapvető ismeretek és módszerek készségszintű elsajátítása, a résztvevők minőségirányítási kompetenciájának fejlesztése. Részletek Jegyek
  • 2021.08.28Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Melyek a legnagyobb vezetési tanácsadó cégek?

Érdekes helyzetet mutat a Budapest Business Journal üzleti hetilap által összeállított iparági toplista, ami a legnagyobb vezetési tanácsadókat... Teljes cikk

Melyek a legnagyobb hazai üzleti szolgáltatóközpontok?

Folytatjuk a Budapest Business Journal hetilap által összeállított iparági toplisták bemutatását. Ezúttal a Magyarországon működő nemzetközi... Teljes cikk

Melyek a legnagyobb vezetőkiválasztó cégek?

Folytatjuk a Budapest Business Journal hetilap által összeállított iparági toplisták bemutatását. Ezúttal a klasszikus fejvadász - a szaknyelvben... Teljes cikk