kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

Melyek a legnagyobb hazai üzleti szolgáltatóközpontok?

Folytatjuk a Budapest Business Journal hetilap által összeállított iparági toplisták bemutatását. Ezúttal a Magyarországon működő nemzetközi üzleti szolgáltatóközpontokat vesszük nagyító alá a 2020. évi adatok alapján. Shared service center (ssc) vagy business service (bsc) center néven is emlegetik ezeket az üzleti egységeket. Már közel 200 működik Magyarországon.

Tizenöt évvel ezelőtt kezdtek gyökeret ereszteni Magyarországon és a volt szocialista országokban az üzleti szolgáltató központok. A multinacionális cégek központosították a több országot kiszolgáló egységeiket, funkciókat, és erre Kelet-Közép-Európa a jól képzett munkaerővel és a nyugatinál alacsonyabb bérszinttel ideális választás volt. A BSC-k virágzását a covidválság sem tudta megállítani.

Kik a legnagyobb szereplők a magyar piacon?


Közel ötezer munkavállalójával a Deutsche Telekom IT & Telecommunications Hungary Kft. (2006-ban IT Services Hungary néven indult és futott sok éven át) őrzi magasan első helyét a létszám szerinti listán. 2019-ben 62,4 milliárd forint árbevétellel zárt, külső és belső ügyfeleknek egyaránt szolgáltat. Négy telephelyen - Budapest, Debrecen, Pécs, Szeged - alkalmaz munkavállalókat.

A negyedikről a második helyre ugrott előre a BP, amely Budapest mellett Szegeden is működtet irodát. 2019-ben 36,6 milliárd forintos bevételt termelt, tavaly augusztus 1-jén 2686 főt foglalkoztatott. A cég átlagosan 52 nap alatt vesz fel új munkavállalót.

Továbbra is harmadik a magyar piacon 20 éve jelen levő Tata Consultancy Services 2500 fős létszámával. Itt 60 nap az átlagos beléptetési idő. Szorosan követi őt a listán a BT (British Telecommunications) 2490 fővel, amely a budapesti mellett debreceni telephellyen is működik.

Tartja ötödik helyét 2000 feletti (2200) létszámával a 2005-ben alapított Citibank shared service centere. Az 1500-2000 fő közötti sávban pedig az Exxonmobil (1840), a Vodafone (1700) az IBM (1691) található. A legújabb SSC-k közül a három éve érkezett Genpact végzett legjobb helyen, 1000 fős létszámával a kilencediken.

Nem szerepel a BBJ listáján a Diageo amelyet sokan szintén shared service centernek tartanak. A cégnek (DIAGEO Üzletviteli Szolgáltatások Kft.) tavaly augusztusban 1404 alkalmazottja volt, ezzel a kilencedik helyen végzett volna.










































































Rangsor Cég neve SSC-ben dolgozó alkalmazottak száma 2020. aug. 1-jén
1. Deutsche Telekom IT Solutions4,694
2. BP Business Service Centre Kft.2,686
3. Tata Consultancy Services Ltd. Hungarian subsidiary2,500
4. BT ROC Kft.2,490
5. Citibank Europe plc Magyarországi Fióktelepe/Citi Service Center Budapest2,200
6. ExxonMobil Üzletsegítő Központ Magyarország Kft.1,840
7. VSSB Vodafone Szolgáltató Központ Budapest Zrt.1,700
8. IBM Hungary International Shared Service Centre Kft.1691
9. Genpact Services Hungary Kft.1000
10. Nokia Solutions and Networks Kft.950
11. Unisys Magyarország Kft.879
12. Eaton Enterprises (Hungary) Kft.601
13. CPL Jobs Kft.600
14. IBM Capital Hungary Kft.500
15. Celanese Magyarország Kft.447
16. Lexmark International Technology Hungaria Kft.
344
17. KCI Hungary Kft.300
18. Thermo Services Kft.261
19. Randstad Sourceright Kft.200
20. AGCO Hungary Kft.NON
21. Arconic-Köfém Mill Products Hungary Kft.NON
22. DXC Technology Magyarország Kft.NON

A Budapest Business Journal iparági listái és összes kiadványa a www.bbj.hu/shop oldalon vásárolható meg.

Nyitókép: a BP szegedi irodája. Fotó: Karácsony Zoltán
  • 2025.05.31Gazdasági teljesítmény mérése Napjaink controlling tevékenységének fontos része a tényadatokat szolgáltató számvitel, működését kiemelt szinten kell ismerni. A tanfolyam elvégzése után az elsajátított számviteli ismeretek segítségével a controlling által is használt mutatószámok könnyen értelmezhetőkké válnak.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.02Projektmenedzsment képzés A projektmenedzsment elméletének és gyakorlatának megismertetése a résztvevőkkel. A projektmenedzsment módszereinek begyakorlása példákon és esettanulmányokon keresztül. A résztvevők projektvezetési képességének fejlesztése és felkészítésük projektek önálló, sikeres lebonyolítására.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.04Lean vezetés - Lean coaching A KÉPZÉS CÉLJA: A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.06Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők • megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit • képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján • betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Ismét helycsere a dobogó tetején - itt a legnagyobb relokációs cégek listája

A Budapest Business Journal (BBJ) listáját ismét vezeti a Santa Fe Relocations Kft., ahogy tette ezt a tavalyi évet kivéve rendszeresen. A cég növelni... Teljes cikk

Ők adnak munkát a nyugdíjasoknak: itt vannak a legnagyobb szövetkezetek

Továbbra is toronymagasan vezeti a nyugdíjas szövetkezetek listáját a Szomszédok. Utána három szereplő közel egymáshoz: második a... Teljes cikk

Trendalkotó múlt, inspiratív jövő - Ocskay Szilárd, a NEXON alapító-ügyvezetője

Piacvezető HR-outsourcing és bérszámfejtési szolgáltatás területén a NEXON Kft., amely a Budapest Business Journal iparági toplistáját is rendre... Teljes cikk