Miként használjuk az Internetet toborzásra? - III.rész
Az alábbiakban hasznos ötleteket gyűjtöttünk össze az online önéletrajzi adatbázisok hatékony böngészéséhez:
Használjunk kulcsszavakat és logikai műveleteket az önéletrajzi adatbázis böngészése folyamán, hogy a lehető legrövidebb idő alatt találhassunk rá a keresésnek leginkább megfelelő szakemberre. A megfelelő kulcsszavak és logikai műveletek -'and' (és), 'or' (vagy), 'not' (nem), stb. - alkalmazásával hatékonyan felgyorsíthatjuk a keresést, pl: ha gyógyszeripari területen keresünk értékesítési szakembert, akkor adjuk meg az 'értékesítő' 'and' 'gyógyszeripar' műveletsort.
Az önéletrajzi adatbázis böngészése folyamán a pozícióra leginkább jellemző kulcsszavak segítségével szűkítsük a potenciális jelöltek körét és törekedjük a minőségi jelöltek "kihalászására". Az internetes állásoldalakon több százezernyi önéletrajzot találhatunk és ha nem szűkítjük le az adott pozícióra jellemző keresési kritériumokat, könnyen elveszhetünk az önéletrajzok és az álláshirdetésünkre érkezett pályázatokra küldendő válaszok áradatában. Ezen probléma feloldására az állásoldalak többsége nyújt ún. jelölt-előválogatási szolgáltatásokat, így kiválasztva azon pályázók körét, akikkel komolyan kell foglalkoznunk.
Egyes esetekben érdemes a toborzási projekt kiválasztási szakaszát külső tanácsadókra bízni. A toborzási kampány részleges outsourcing-ja nemzetközi szinten egyre inkább elterjedt módszer. Függetlenül attól, hogy egy vagy több pozíciót hirdetünk-e meg, az állásoldal és a külső toborzási specialista együttes alkalmazása valós költségmegtakarítási alternatívát jelent a hagyományos - cégen belüli - toborzási munkához képest.
Végül, lehetőleg ne tegyünk fel mindent egy lapra! A jelenleg közel félszáz álláshirdetést kínáló oldal közül válasszuk ki a pozíciónknak legmegfelelőbb megjelenési felületet, ami szakmai tapasztalat vagy szakmai tanács nélkül némi időt vehet igénybe. Egy-egy pozícióval ezért próbáljuk ki az egyes szolgáltatókat és folyamatosan kövessük nyomon az álláshirdetés hatékonyságát. Ilyen módon feltérképezhetjük, mely állásoldalak látogatói közönsége egyezik leginkább cégünk, illetve az adott pozíció célközönségével.
A felsorolt metodikák és szerzett tapasztalatok alkalmazásával cégünk online toborzási stratégiáját tudatosan, jól szervezetten és módszeresen fejleszthetjük a hatékony humánerőforrás-gazdálkodás egyik pillérévé.
<< Vissza
A cikk az onrec.com összeállítása nyomán készült.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Mintha jégpáncél borítaná az amerikai munkaerőpiacot: hónapok óta alacsony a toborzás és az elbocsátások száma, a dolgozók pedig úgy érzik,... Teljes cikk
„Százból öt! Te benne vagy?” Ezzel a címmel indított tavaly októberben toborzási kampányt a HungaroControl. A cél legalább 700 jelentkező... Teljes cikk
- Még nincs kimondva, de egyre inkább ez dönti el, ki kapja meg az állást 4 hete
- Óriási szakemberhiány Németországban: itt a hiányszakmák friss listája 4 hete
- Felmérés: egyre több álláshirdetés említi az AI-t, de kontextus nélkül 1 hónapja
- Felpörgeti a toborzást a CATL Debrecenben – duplájára nőhet a dolgozói létszám 1 hónapja
- Fluktuációs kihívásokkal küzd a kékgalléros munkaerőpiac 2 hónapja
- Bértranszparencia másképp 2 hónapja
- Toborzási roham a BMW-gyárban – ekkora bért kínálnak a kezdőknek 2 hónapja
- Így szólítsd meg a Z generációs kékgalléros munkaerőt 2 hónapja
- Számos nemzetközi pozíciót költöztet Budapestre az UNICEF 2 hónapja
- BMW, Lego, Suzuki: toborzás és képzés az automatizálás árnyékában 2 hónapja
- Álommeló helyett rémálom: soha nem volt ekkora biznisz az álláskeresők átverése 2 hónapja


Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja