Megjelent: 15 éve

Miként használjuk az Internetet toborzásra? - III.rész

Az alábbiakban hasznos ötleteket gyűjtöttünk össze az online önéletrajzi adatbázisok hatékony böngészéséhez:

images

Önéletrajzi adatbázis sikeres böngészése

Használjunk kulcsszavakat és logikai műveleteket az önéletrajzi adatbázis böngészése folyamán, hogy a lehető legrövidebb idő alatt találhassunk rá a keresésnek leginkább megfelelő szakemberre. A megfelelő kulcsszavak és logikai műveletek -'and' (és), 'or' (vagy), 'not' (nem), stb. - alkalmazásával hatékonyan felgyorsíthatjuk a keresést, pl: ha gyógyszeripari területen keresünk értékesítési szakembert, akkor adjuk meg az 'értékesítő' 'and' 'gyógyszeripar' műveletsort.

Az önéletrajzi adatbázis böngészése folyamán a pozícióra leginkább jellemző kulcsszavak segítségével szűkítsük a potenciális jelöltek körét és törekedjük a minőségi jelöltek "kihalászására". Az internetes állásoldalakon több százezernyi önéletrajzot találhatunk és ha nem szűkítjük le az adott pozícióra jellemző keresési kritériumokat, könnyen elveszhetünk az önéletrajzok és az álláshirdetésünkre érkezett pályázatokra küldendő válaszok áradatában. Ezen probléma feloldására az állásoldalak többsége nyújt ún. jelölt-előválogatási szolgáltatásokat, így kiválasztva azon pályázók körét, akikkel komolyan kell foglalkoznunk.



Egyes esetekben érdemes a toborzási projekt kiválasztási szakaszát külső tanácsadókra bízni. A toborzási kampány részleges outsourcing-ja nemzetközi szinten egyre inkább elterjedt módszer. Függetlenül attól, hogy egy vagy több pozíciót hirdetünk-e meg, az állásoldal és a külső toborzási specialista együttes alkalmazása valós költségmegtakarítási alternatívát jelent a hagyományos - cégen belüli - toborzási munkához képest.

Végül, lehetőleg ne tegyünk fel mindent egy lapra! A jelenleg közel félszáz álláshirdetést kínáló oldal közül válasszuk ki a pozíciónknak legmegfelelőbb megjelenési felületet, ami szakmai tapasztalat vagy szakmai tanács nélkül némi időt vehet igénybe. Egy-egy pozícióval ezért próbáljuk ki az egyes szolgáltatókat és folyamatosan kövessük nyomon az álláshirdetés hatékonyságát. Ilyen módon feltérképezhetjük, mely állásoldalak látogatói közönsége egyezik leginkább cégünk, illetve az adott pozíció célközönségével.

A felsorolt metodikák és szerzett tapasztalatok alkalmazásával cégünk online toborzási stratégiáját tudatosan, jól szervezetten és módszeresen fejleszthetjük a hatékony humánerőforrás-gazdálkodás egyik pillérévé.

<< Vissza


A cikk az onrec.com összeállítása nyomán készült.
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
  • 2020.02.20recruiTECH Idén minden eddiginél erősebb programmal, számos külföldi (IRL, UK, PL) és hazai előadóval indítjuk útjára a recruiTECH, 2020.02.20-i eseményünket! Várjuk szeretettel a toborzási szakma színe-javát, és mindenkit, aki felelősséget érez a tehetségek megtalálásában. Részletek Jegyek
  • 2020.03.207 Skills for Assertiveness_Egy napos nyelvi tréning A tréning nap 100%-ban gyakorlati feladatokra és a tapasztalati tanulásra épül. Egyedülálló alkalom, hogy az idegen nyelvi tudást felszínre hozzuk, gyakoroljuk, hasznos panel kifejezéseket rögzítsünk a folyékony és magabiztos megszólaláshoz Részletek Jegyek
  • 2020.03.31Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter