kapubanner for mobile
Megjelent: 10 hónapja

Mikor nem kidobott pénz a munkavállalói elégedettségi felmérés?

Az elmúlt 2 évben megnövekedett az igény a munkavállalói elégedettség mérésére, valamint arra, hogy a szervezetfejlesztési beavatkozásokat ennek eredményeire alapozzák a szervezetek. Ez nem meglepő, hiszen amellett, hogy az eredmények célzott fejlesztési tervek kialakítását teszi lehetővé, az elégedettség mérése segítségünkre lehet a munkaerő-megtartásban is, ami napjaink egyik legaktuálisabb szervezeti kihívása. Ahhoz viszont, hogy a felmérés mindezt elérje és ne csak elpazarolt erőforrás és energia legyen a szervezet számára, van néhány fontos dolog, amire nagy hangsúlyt kell fordítani. Márton Mónika és Forrási Boglárka, a Legacy tréningcég két szakértőjének írása.

Elégedettségi felmérés munkatárs legacy tréning kerekasztal konferencia-

A szervezetnek már a felmérést megelőzően tudatosítania kell, mire szeretné használni az eredményeket. Mikor elégedettségi felmérés elkészítését kérik tőlünk, az első dolgunk az, hogy ezeknek a céloknak a körvonalazásában támogassuk a megrendelőt. Ezután a HR és a szervezeti kulcsemberek bevonásával teljes mértékben személyre szabott kérdőívet állítunk össze. Ezzel azt biztosítjuk, hogy a kérdéseink illeszkedni fognak a szervezeti valósághoz, valamint a folyamat melletti elköteleződést is növeljük a munkatársak körében. A jól célzott kérdések és az őszinte válaszadás által komplex elemzést tudunk készíteni arról, hogy mi tartja a munkatársakat a vállalatnál, és arról is, hogy mi okozza a fluktuációt.

Mitől jelentenek a munkavállalói elégedettségi felmérés eredményei óriási értéket a szervezetek számára?

Az elégedettségi felmérés eredményei csak akkor adnak tűpontos képet a szervezet helyzetéről, ha azok értékelése túlmutat az átlagszámítások és százalékos eloszlások kimutatásán. Éppen ezért elemzésünk során a legnagyobb hangsúlyt arra fektetjük, hogy az egész szervezetre kiterjedő mintázatokat és összefüggéseket tükrözzünk vissza a megrendelő számára.

Ehhez tudományos statisztikai módszereket alkalmazunk. Korrelációs elemzéssel mérjük a vállalat számára fontos kérdéskörök összefüggését (pl. mennyire függ össze a közvetlen vezetővel és a munkahelyi feladatokkal való elégedettség?), a hatásokat és ellenhatásokat pedig regresszióanalízissel mutatjuk ki (melyik elégedettségi tényező van a legnagyobb hatással a munkáltatói brandre?). Ezeken túl az eredmények szignifikanciájára, a teljes szervezetre vonatkozó relevanciájára is nagy hangsúlyt fektetünk.

Jelentkezzen a Tréning Kerekasztal 2023-as konferenciájára!

  • Téma: Munkaerő-megtartás 2023-24-ben, hogyan támogatják a vállalatokat a képzési-fejlesztési programok
  • Időpont: 2023. október 3. Helyszín: Anantara New York Palace Budapest Hotel 
  • Jelentkezés és részletes program: https://www.hrportal.hu/trening-kerekasztal-2023/

Hogyan érdemes az elégedettségi felmérés eredményeit kezelni?

Hisszük, hogy az elégedettségi felmérés akkor éri el a célját, ha a szervezet lépéseket tesz a javulás érdekében. Tanácsadóként ezt azzal támogatjuk, hogy az eredmények kimutatása mellett rövid-, közép- és hosszútávú fejlesztési javaslatokat teszünk a vállalat számára. Amennyiben a szervezet lépéseket tesz a fejlesztés érdekében, ami a munkatársak véleményén és visszajelzésén alapszik, az növeli az elköteleződést, javítja a munkáltatói brandet és a fluktuációt is csökkenti.

A munkavállalói elégedettségi felmérés tehát napjaink egyik legjobb eszköze lehet annak, hogy megismerjük a szervezetben lévő dinamikákat, számszerű eredményekre tudatos beavatkozásokat építsünk, ezáltal pedig támogassuk a munkatársak megtartását. Mindezt viszont csak akkor, ha jól csináljuk.

Legacy
Márton Mónika, Forrási Boglárka

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mire figyeljünk a külföldi vendégmunkások beillesztésénél?

A harmadik országbeli munkavállalók beillesztése, a kulturális különbözőségek kezelése, kihívásokkal teli folyamat lehet. Hódosi Zoltán két... Teljes cikk

Az üzleti gondolkodás fejlesztése a HR-ben

Az HR és az üzleti gondolkodás összekapcsolása kiemelkedő fontosságú a vállalatok sikere szempontjából. A humán erőforrás szakembernek ugyanakkor... Teljes cikk

Net-Coach ösztöndíjas felnőttképzést indít tavasztól az NMHH

Új felnőttképzési program indul tavasztól a váci Apor Vilmos Katolikus Főiskola és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) együttműködésében. Teljes cikk