Mikor nem kidobott pénz a munkavállalói elégedettségi felmérés?
Az elmúlt 2 évben megnövekedett az igény a munkavállalói elégedettség mérésére, valamint arra, hogy a szervezetfejlesztési beavatkozásokat ennek eredményeire alapozzák a szervezetek. Ez nem meglepő, hiszen amellett, hogy az eredmények célzott fejlesztési tervek kialakítását teszi lehetővé, az elégedettség mérése segítségünkre lehet a munkaerő-megtartásban is, ami napjaink egyik legaktuálisabb szervezeti kihívása. Ahhoz viszont, hogy a felmérés mindezt elérje és ne csak elpazarolt erőforrás és energia legyen a szervezet számára, van néhány fontos dolog, amire nagy hangsúlyt kell fordítani. Márton Mónika és Forrási Boglárka, a Legacy tréningcég két szakértőjének írása.
A szervezetnek már a felmérést megelőzően tudatosítania kell, mire szeretné használni az eredményeket. Mikor elégedettségi felmérés elkészítését kérik tőlünk, az első dolgunk az, hogy ezeknek a céloknak a körvonalazásában támogassuk a megrendelőt. Ezután a HR és a szervezeti kulcsemberek bevonásával teljes mértékben személyre szabott kérdőívet állítunk össze. Ezzel azt biztosítjuk, hogy a kérdéseink illeszkedni fognak a szervezeti valósághoz, valamint a folyamat melletti elköteleződést is növeljük a munkatársak körében. A jól célzott kérdések és az őszinte válaszadás által komplex elemzést tudunk készíteni arról, hogy mi tartja a munkatársakat a vállalatnál, és arról is, hogy mi okozza a fluktuációt.
Mitől jelentenek a munkavállalói elégedettségi felmérés eredményei óriási értéket a szervezetek számára?
Az elégedettségi felmérés eredményei csak akkor adnak tűpontos képet a szervezet helyzetéről, ha azok értékelése túlmutat az átlagszámítások és százalékos eloszlások kimutatásán. Éppen ezért elemzésünk során a legnagyobb hangsúlyt arra fektetjük, hogy az egész szervezetre kiterjedő mintázatokat és összefüggéseket tükrözzünk vissza a megrendelő számára.
Ehhez tudományos statisztikai módszereket alkalmazunk. Korrelációs elemzéssel mérjük a vállalat számára fontos kérdéskörök összefüggését (pl. mennyire függ össze a közvetlen vezetővel és a munkahelyi feladatokkal való elégedettség?), a hatásokat és ellenhatásokat pedig regresszióanalízissel mutatjuk ki (melyik elégedettségi tényező van a legnagyobb hatással a munkáltatói brandre?). Ezeken túl az eredmények szignifikanciájára, a teljes szervezetre vonatkozó relevanciájára is nagy hangsúlyt fektetünk.
- Téma: Munkaerő-megtartás 2023-24-ben, hogyan támogatják a vállalatokat a képzési-fejlesztési programok
- Időpont: 2023. október 3. Helyszín: Anantara New York Palace Budapest Hotel
- Jelentkezés és részletes program: https://www.hrportal.hu/trening-kerekasztal-2023/
Hogyan érdemes az elégedettségi felmérés eredményeit kezelni?
Hisszük, hogy az elégedettségi felmérés akkor éri el a célját, ha a szervezet lépéseket tesz a javulás érdekében. Tanácsadóként ezt azzal támogatjuk, hogy az eredmények kimutatása mellett rövid-, közép- és hosszútávú fejlesztési javaslatokat teszünk a vállalat számára. Amennyiben a szervezet lépéseket tesz a fejlesztés érdekében, ami a munkatársak véleményén és visszajelzésén alapszik, az növeli az elköteleződést, javítja a munkáltatói brandet és a fluktuációt is csökkenti.
A munkavállalói elégedettségi felmérés tehát napjaink egyik legjobb eszköze lehet annak, hogy megismerjük a szervezetben lévő dinamikákat, számszerű eredményekre tudatos beavatkozásokat építsünk, ezáltal pedig támogassuk a munkatársak megtartását. Mindezt viszont csak akkor, ha jól csináljuk.
Legacy
Márton Mónika, Forrási Boglárka
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A magyar cégek 70%-a támogatja az AI munkahelyi használatát, mégis a dolgozók 66%-a képzés nélkül marad – derül ki Török Balázs kutatásából.... Teljes cikk
Érzékelhetően derűlátóbbá váltak tavaly óta a hazai munkavállalók a mesterséges intelligencia munkahelyekre gyakorolt várható hatásaival... Teljes cikk
A hazai versenypályán többre lehetünk képesek, ha tudunk, ha tanulunk, ha az adatok mellé fantáziálunk, álmodozunk, varázsolunk - mondja Csermely... Teljes cikk
- Ez az ára az igazságtalan bérezésnek 2 hónapja
- Felmérés: a boldog vezetők boldogabb csapatokat eredményeznek 3 hónapja
- Tömegesen mennek el a dolgozók – a magyar cégek még mindig nem értik, miért 3 hónapja
- Új korszak a munkahelyeken: a dolgozók és a főnökök is csak túlélni akarnak 3 hónapja
- A munkavállalói élmény ma már nem luxus, hanem alapelvárás: interjú Vincze Mónikával, a CPI Hungary HR vezetőjével 3 hónapja
- A letaglózó igazság a munkavállalói lojalitásról 4 hónapja
- Rekordon a munkával való elégedettség Amerikában, de nem a fiatalok körében 7 hónapja
- Több százezer forintot bukhatnak a fiatalok – miért nem élnek a lakhatási támogatással? 7 hónapja
- Miért mondanak fel, és hogyan tarthatjuk meg őket? 11 hónapja
- Jóbarátok közt 11 hónapja
- Nem akarok nem-elégedetlen lenni 12 hónapja
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja