Mikor nem kidobott pénz a munkavállalói elégedettségi felmérés?
Az elmúlt 2 évben megnövekedett az igény a munkavállalói elégedettség mérésére, valamint arra, hogy a szervezetfejlesztési beavatkozásokat ennek eredményeire alapozzák a szervezetek. Ez nem meglepő, hiszen amellett, hogy az eredmények célzott fejlesztési tervek kialakítását teszi lehetővé, az elégedettség mérése segítségünkre lehet a munkaerő-megtartásban is, ami napjaink egyik legaktuálisabb szervezeti kihívása. Ahhoz viszont, hogy a felmérés mindezt elérje és ne csak elpazarolt erőforrás és energia legyen a szervezet számára, van néhány fontos dolog, amire nagy hangsúlyt kell fordítani. Márton Mónika és Forrási Boglárka, a Legacy tréningcég két szakértőjének írása.

A szervezetnek már a felmérést megelőzően tudatosítania kell, mire szeretné használni az eredményeket. Mikor elégedettségi felmérés elkészítését kérik tőlünk, az első dolgunk az, hogy ezeknek a céloknak a körvonalazásában támogassuk a megrendelőt. Ezután a HR és a szervezeti kulcsemberek bevonásával teljes mértékben személyre szabott kérdőívet állítunk össze. Ezzel azt biztosítjuk, hogy a kérdéseink illeszkedni fognak a szervezeti valósághoz, valamint a folyamat melletti elköteleződést is növeljük a munkatársak körében. A jól célzott kérdések és az őszinte válaszadás által komplex elemzést tudunk készíteni arról, hogy mi tartja a munkatársakat a vállalatnál, és arról is, hogy mi okozza a fluktuációt.
Mitől jelentenek a munkavállalói elégedettségi felmérés eredményei óriási értéket a szervezetek számára?
Az elégedettségi felmérés eredményei csak akkor adnak tűpontos képet a szervezet helyzetéről, ha azok értékelése túlmutat az átlagszámítások és százalékos eloszlások kimutatásán. Éppen ezért elemzésünk során a legnagyobb hangsúlyt arra fektetjük, hogy az egész szervezetre kiterjedő mintázatokat és összefüggéseket tükrözzünk vissza a megrendelő számára.
Ehhez tudományos statisztikai módszereket alkalmazunk. Korrelációs elemzéssel mérjük a vállalat számára fontos kérdéskörök összefüggését (pl. mennyire függ össze a közvetlen vezetővel és a munkahelyi feladatokkal való elégedettség?), a hatásokat és ellenhatásokat pedig regresszióanalízissel mutatjuk ki (melyik elégedettségi tényező van a legnagyobb hatással a munkáltatói brandre?). Ezeken túl az eredmények szignifikanciájára, a teljes szervezetre vonatkozó relevanciájára is nagy hangsúlyt fektetünk.
- Téma: Munkaerő-megtartás 2023-24-ben, hogyan támogatják a vállalatokat a képzési-fejlesztési programok
- Időpont: 2023. október 3. Helyszín: Anantara New York Palace Budapest Hotel
- Jelentkezés és részletes program: https://www.hrportal.hu/trening-kerekasztal-2023/
Hogyan érdemes az elégedettségi felmérés eredményeit kezelni?
Hisszük, hogy az elégedettségi felmérés akkor éri el a célját, ha a szervezet lépéseket tesz a javulás érdekében. Tanácsadóként ezt azzal támogatjuk, hogy az eredmények kimutatása mellett rövid-, közép- és hosszútávú fejlesztési javaslatokat teszünk a vállalat számára. Amennyiben a szervezet lépéseket tesz a fejlesztés érdekében, ami a munkatársak véleményén és visszajelzésén alapszik, az növeli az elköteleződést, javítja a munkáltatói brandet és a fluktuációt is csökkenti.
A munkavállalói elégedettségi felmérés tehát napjaink egyik legjobb eszköze lehet annak, hogy megismerjük a szervezetben lévő dinamikákat, számszerű eredményekre tudatos beavatkozásokat építsünk, ezáltal pedig támogassuk a munkatársak megtartását. Mindezt viszont csak akkor, ha jól csináljuk.
Legacy
Márton Mónika, Forrási Boglárka
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Kódolás népszerűsítése több generáció körében, étterem és cukrászda működtetése a szakképzésben, társadalmilag hasznos innovációk... Teljes cikk
Kényes helyezetekhez, feszültséghez, széthúzáshoz vezethetnek sokak szerint a generációs különbségek, főleg a munka világában. Szükségszerű-e,... Teljes cikk
- Jóbarátok közt 5 hónapja
- Nem akarok nem-elégedetlen lenni 5 hónapja
- Felmérés: a magyar dolgozók fele elégedetlen a munkahelyével 5 hónapja
- Elégedett munkatársak, stabil csapatok - A munkahelyi boldogság ereje 6 hónapja
- A kékgalléros munkavállalók megtartásának titka - mélyelemzés és a megoldás 7 hónapja
- Ezek a legfontosabbak a magyaroknak a jó fizetés mellett a munkahelyen 7 hónapja
- Nem érzi magát helyén a jelenlegi állásában? Úgy tűnik, nincs egyedül 8 hónapja
- A megtartás képlete: az emberközpontú vezetés az egyik összetevő 9 hónapja
- Az AI és a személyre szabott munkaélmény elégedettebbé teszi a dolgozókat 9 hónapja
- Ez a fizetés utáni legfontosabb dolog, amit egy munkahelynek nyújtania kell 10 hónapja
- Itt a stay interjú: varázsszer lehet a munkatárs-megtartáshoz 10 hónapja