Megjelent: 14 éve

Módszertani kézikönyv coachoknak

A közelmúltban jelent meg Komócsin Laura Módszertani kézikönyv coachoknak és coachingszemléletű vezetőknek című könyve. Az elmúlt években számos kötet látott napvilágot angolul és magyarul is, ez mégis hiánypótló a hazai könyvpiacon abból a szempontból, hogy igazi, gyakorlatban használt eszközöket mutat be konkrét eseteken keresztül.

A könyv szerzője, Komócsin Laura az International Coach Federation magyar tagozatának elnöke és a Business Coach Akadémia és az Executive Coach Akadémia megalapítója. A könyv az első magyar coaching modell, a DIADAL (Diagnózis - Iránykijelölés - Alternatívák - Döntés - Alkalmazás - Lezárás) fázisaira épül.

A könyv szerzője osztja Abraham Maslow nézetét, miszerint: "Ha csak kalapácsod van, mindent szögnek nézel", ezért szerepel a könyvben 150 eszköz, amiből minden olvasó, legyen az kezdő vagy gyakorlott coach, kezdő vagy rutinos vezető, ki tudja válogatni saját személyiségének és az ügyfél adott kihívásainak a legmegfelelőbbet.

Vélemények a könyvről

"Első ránézésre a coach felelőssége ijesztően nagy. Hiszen nem akárkik, hanem működő vezetők támogatását vállalta. Úgy tűnhet, 'okosabbnak kell lennie az okosaknál'. Komócsin Laura saját esetei bemutatásával is bizonyítja, hogy nem kell mindentudóvá válnia. Elég, ha arra vállalkozik, hogy coacholtjának empatikus problémamegoldó társa lesz. Ebben a kapcsolatban az a legjobb támogatás, ami nem több ennél, de nem is kevesebb. Az egybegyűjtött módszertani ötleteken túl ezt a tudatos hozzáállást is megismerheti az olvasó."

F. Várkonyi Zsuzsa pszichológus, coach

"Ebben a könyvben a coachok és a coachingszemléletű vezetők a témával kapcsolatos rendszerező, áttekintő ismereteket, érdekes esetleírásokat olvashatnak, melyek eddigi tapasztalataikat megerősíthetik, tudásukat bővíthetik, de talán ennél is fontosabb annak megértése, hogy a coachingfolyamatban vállalt személyes felelősségük tudatában úgy tervezzék meg a beavatkozás módját, hogy az a coachingtól elvárt eredményességgel záruljon."

Dr. Csentericsné Arnold Zsuzsanna HR-vezető, Magyar Nemzeti Bank

"Komócsin Laura könyve könnyed és elegáns rendszert ad mindazoknak, akik a coachingot választották hivatásuknak vagy csak érdeklődnek a téma iránt. A teljes körű nemzetközi elméleti kitekintést remekül ellenpontozzák az esetleírások, melyek szemléltetik és a gyakorlatba ültetik át a piacon ma fellelhető módszereket és eljárásokat."

Bedecs Andrea kiskereskedelem igazgató, MOL

"Átfogó, hiteles, közérthető és gyakorlatias. Ami így együtt különösen nagy erény coaching témában. Aki elolvassa ezt a könyvet, egyszerre vágyik arra, hogy coachingszemlélettel vezessen és egy profi coach támogassa. Mi kipróbáltuk, működik!"

Sekerka Orsolya fejlesztési igazgató, Pannon

  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Milyen az igazi emberközpontú munkahely?

Bár sok cég vallja magáról, hogy emberközpontú, legyen szó, akár az ügyfelekről vagy a munkavállalókról, és valószínűleg bizonyos folyamataik... Teljes cikk

Mi leszel, ha nagy leszel? - miért céltalanok a mai fiatalok és mit tehetünk ellene?

Hogyan vált a fiatalkori céltalanság társadalmi jelenséggé és mit tehetünk ellene? Mennyiben hibás a közösségi média? Ez az cikk segíthet a... Teljes cikk

Így lehet sikeres a karrierváltás 40-en túl

Mely lépések kulcsfontosságúak ahhoz, hogy aki középkorúként karrierváltásra adja a fejét egy biztosan kifizetődő új irányt válasszon? A... Teljes cikk