Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 6 hónapja

Nehéz időszakban is tudták növelni a dolgozói elkötelezettséget - új employer branding filmmel mutatja be pozitív energiáját a Groupama Biztosító

A Groupama Biztosító – az elmúlt időszak nehézségei ellenére is – jelentős fejlődést ért el a munkavállalói elkötelezettség növelésében. A kollégák 96%-a bízik a cég jövőjében és 10%-kal nőtt azok aránya, akik ajánlanák ismerőseiknek a vállalatot. Marton Klaudiával, a cég HR vezetőjével arról beszélgettünk, hogy milyen intézkedéseknek, kezdeményezéseknek köszönhetők ezek az eredmények.

Nehéz időszak volt az elmúlt év mindenütt, hogy érzik most magukat a munkavállalók a vállalatnál? Megkérdezték őket erről?

Csoportszintű elégedettségi felmérés kétévente zajlik a Groupama Biztosító minden leányvállalatánál.  A legutóbbi tavaly tavasszal lett volna esedékes, de a járvány miatt elhalasztottuk egy évvel. Így viszont erről a nehéz időszakról is kaphattunk visszajelzéseket, a válaszok pedig a vállalat erősségeire is rámutattak. Már három éve, hogy a „Jó kezekben vagy” mottóval elindítottuk az erre épülő gondoskodó munkáltatói programot, akciókat, melyeket az elmúlt évben is következesen továbbvittünk.

Külön figyelmet szenteltünk az alulról jövő kezdeményezések felkarolására, az együttműködés erősítésére, ezeket segítő vezetőfejlesztési programot valósítottunk meg, és – bizonyos területeken - áttértünk a keresztfunkcionális működésre, vagyis nem területek, hanem projektek, termékek mentén dolgozunk, operatív csapatokat létrehozva. Fontosnak tartjuk, hogy az új vezetők is illeszkedjenek bele ebbe a kultúrába, vagyis ne hierarchikus szemléletmódban, hanem inkább partnerként működjenek. Emellett az új munkavállalók integrálását is támogatjuk un. ”buddy” programunkkal. Vélhetően ennek köszönhetően is nőtt 10%-kal (60-ról 70%-ra) azok aránya, akik jónak tartják a kooperációt és a kollaborációt a vállalatnál, a tudásmegosztás és a jó gyakorlatok átadása 17%-kal, az innováció értékelése pedig 8%-kal nőtt. 

A háromévnyi munka meghozta a munkavállalói elégedettség terén az eredményeket, amely összességében 79%-ról 84%-ra nőtt. A céget 10%-kal többen ajánlanák ismerőseiknek, mint korábban, így ennél – a talán legfontosabb mutatónál – 84%-os az arány. A bér, a karrierlehetőségek és a munkakörülmények terén is plusz 10% körüli volt a növekedés. A munkavállalók jövőbe vetett bizalma pedig a cég szempontjából kiemelkedő, 96%. Ez a Groupamánál globálisan is a legjobb eredmény. 

A cég stabilitásában az mindenképpen közrejátszott, hogy a biztosítási szektor az elmúlt időszakban, a válság alatt is jól teljesített.

Hogy néz ki a jelenlegi működés a vállalatnál? 

Nálunk nem volt központi döntés a home office-ra vonatkozólag. A vezérigazgató felhatalmazása alapján a szervezeti vezető döntötte/dönti el, a kollégák élethelyzetét és az üzletmenet-folytonosságot figyelembe véve, hogy ki milyen arányban jár be, illetve dolgozik otthonról. Az ügyfélszolgálati irodáinkat a pandémia ideje alatt is nyitva tartottuk a megfelelő óvintézkedések mellett, amit ügyfeleink nagyra értékeltek, hiszen nem estek el a személyes tanácsadás lehetőségétől.

Azt tapasztaltuk, hogy a kollégák is igénylik a személyes megbeszéléseket: amíg az operatív dolgok jól működnek távolról, addig az ötleteket, fejlesztési terveket megosztani sokkal jobb együtt, közösségben. 

Mi tehát eddig is hibrid modellben működtünk, a központban is, így a szó szoros értelmében vett visszatérésről nem is beszélhetünk. A járvány csúcsa környékén körülbelül 25%-os volt a személyes jelenlét, most 60%-os, akár heti két-három otthoni nappal, de ezt is az adott szervezeti egységek vezetői döntik majd el. A lényeg, hogy nincsenek központilag elrendelt egységes intézkedések. Fő szempont, hogy a jelenlegi munkavégzés mellett is remek üzleti eredményeket produkáljunk.

Akkor HR szempontból nem volt szükség stratégiai változtatásokra? 

Egyelőre nem. A stratégia nem változott. A HR fő feladata, hogy támogassa az üzletet. Ez pedig az együttműködés, a gyorsabb, hatékonyabb munkavégzés, az ügyfélközpontúság, a kevésbé hierarchikus szervezet és a munkavállalói jóllét pillérein nyugszik. 

A minőségi munkaerőért – ebben a szektorban - ugyanúgy meg kell küzdeni, mint korábban, ebben sem látok különbséget a járvány előtti állapothoz képest. Egyébként nálunk a pandémia alatt sem volt létszámstop, kerestünk folyamatosan. 

Egy formabontó munkáltatói videóval jöttek ki a közelmúltban, mi volt a koncepció? 

Igazából azt akartuk vele közvetíteni, hogy nálunk jó lenni. Mindezt úgy, hogy kicsit feszegetjük a határokat, a biztosítókról kialakult képet a teleshoppos miliővel (a Groupama pozitív energiáit palackozza és árulja Dr. Energschön). A lényeg, hogy pozitív, színes, érzelmeket vált ki, valamilyen módon lehet hozzá viszonyulni, megragad az emberben. Úgy látjuk, hogy nagyon sokan kíváncsiak is a videóra, nemcsak sokan rákattintanak, de az átlagosan több mint 80%-os nézettségi idő is kiemelkedően jónak számít. 

Már 2018-ban is készítettünk egy videót, ami szintén eltért a megszokott employer brandig-es alkotásoktól. Most is maga a video hivatott közvetíteni, hogy a Groupama egy olyan hely, ami teret enged a kísérletezésre, a formabontásra. Ezzel is azt érzékeltetjük, hogy milyen elvek alapján működünk: semmiképpen sem egy merev, hierarchikus szervezet vagyunk. És ennek leghitelesebb képviselője a biztosító első számú vezetője, aki elkötelezett abban, hogy ezt a képet erősítsük magunkról: ha valaki felhívja a filmben megadott számot, akkor a vezérigazgató hangját fogja hallani.

Nagyon örülök, hogy az employer branding filmünk bemutatásával egyidőben arról is beszámolhatunk, hogy milyen sokat fejlődtünk az elmúlt időszakban. Nagyon inspiráló a jövőre nézve, hogy a kollégáink is pozitívan élik meg és értékelik az elért eredményeket. Bízom abban, hogy a filmbeli pozitív energiát is minél többen megtapasztalhatják.

  • 2022.02.01Munkaügyi adatvédelem (GDPR HR-eseknek) Blended képzésünk során a tananyag általános elméleti részét, mely tartalmazza az alapfogalmak, jogalapok és törvények összefoglalását először e-learning videó formában sajátíthatja el. A videó megtekintése után egy fél napos konzultáció keretein belül, feldolgozásra kerül a tananyag további része, melyet online vagy tantermi formában hirdetünk meg. Részletek Jegyek
  • 2022.02.11X. Vezetői Best Practice Fórum A HR és a vezetés szerepe és kihívásai a jelenlegi piaci helyzetben. A jelenlegi munkaerő piaci helyzetben hogyan lehet megtalálni és kiválasztani a megfelelő mennyiségű és minőségű munkaerőt? – Hogyan lehet a tehetséges munkaerőt a céghez vonzani és megtartani? Employer Branding. A toborzás csatornái, jó gyakorlatai. Munkatárs ajánló program. Részletek Jegyek
  • 2022.03.04Szemléletváltás a toborzásban Alapítsa meg új modern HR kultúráját! 1. nap - Hatékony toborzás 2. nap - Employer Branding 3. nap - Célcsoportok meghatározása a toborzásban 4. nap - Social Media a toborzásban 5. nap - Folyamatkontroll és Projektmenedzsment a toborzásban Részletek Jegyek
  • 2022.04.22BEMUTATKOZIK A teamwork2022 Képzelj el egy olyan kétnapos csapatépítő képzést, amely minden részletében a Te vállalati csapatodról szól. Jelentkezzetek az ország első csapatépítő eseményére, amelyre háromfős vállalati csapatokat várunk! Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Itt a legvonzóbb munkaadók listája - így választanak munkahelyet a fiatalok

Megvannak az idei munkaerőpiaci preferenciákat vizsgáló felmérés eredményei és az Év Legvonzóbb Munkahelye díj győztesei. Teljes cikk

Ismét várják azokat, akik újrakezdenék a karrierjüket

A munkából kiesett évek alatt gyakran nemcsak a szak- és nyelvtudás, de az önbizalom is megkopik. Ennek visszaépítésében és új készségek... Teljes cikk

Így ugrott szintet a Takarékbank employer brandingben

A nagyvállalati kategóriában az Employer Branding Award bronz fokozatát nyerte el június végén a Takarékbank Zrt a Magyar Public Relation Szövetség... Teljes cikk