Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 2 hónapja

Nincsenek könnyű helyzetben a magyarországi pénzügyi vezetők

Hatékonyság, megfelelés, vezetői készségek - ez a három elem a jövő kulcsa a pénzügyi vezetők szerint. Ezek nélkül ugyanis elképzelhetetlen, hogy a most még csak a múltról beszámoló pénzügyi osztályok a jövőre vonatkozó megállapításokkal, valamint adatalapú működésükkel vállalatuk stratégiai szereplőivé váljanak - írja közleményében a PwC Magyarország.

images

images

A munkaerőhiányt a CFO-k is a saját bőrükön tapasztalják, ezt elsősorban rugalmas foglalkoztatási formákkal és a munkakörülmények javításával kezelnék.

Mi jelenti a legnagyobb kihívást ma egy pénzügyi vezetőnek, milyen sikermutatók mentén dolgozik, hogyan változik ez a jövőben? Milyen elkerülhetetlen lépéseket kell tennie az aktuálisan zajló átalakulási folyamatok közepette? Többek között ezekre a kérdésekre válaszolt 9 iparág 123 pénzügyi vezetője a PwC Magyarország 2019 tavaszán végzett online kutatása során.

A felmérés főbb megállapításaiból:


  • A megkérdezett magyarországi pénzügyi vezetők számára az elmúlt egy évben a legnagyobb kihívást a munkaerőhiány, a számviteli szabályok változásai, illetve az informatikai rendszerek és az üzleti környezet dinamikus átalakulása jelentették.
  • A hatékonyságnövelés egyik kézzelfogható eszköze a kiszervezés; tízből hét cég jelezte, hogy például a bérszámfejtést, illetve az adózást már részben vagy egészben kiszervezték.


  • Fontosnak tartják az informatikát a pénzügyi osztály életében is, ennek ellenére tízből átlagosan kevesebb mint három megkérdezett mondta azt, hogy van két évnél nem régebbi térképe arról, hogy hogyan befolyásolják az informatikai rendszerek a pénzügyi folyamatokat.
  • Alig a vezetők fele (45%) elégedett azzal, hogy milyen adatok állnak a rendelkezésére a vállalkozást fenyegető kockázatokról.
  • A válaszadók 65%-a jelezte, hogy megterhelőnek érzi az adminisztrációs többletkötelezettségek bevezetését (mint például KSH-Elektra rendszer, EKÁER szabályváltozások) a társaság mindennapos működésébe.
  • A megkérdezett CFO-k a következő területeken vezettek már be automatizált folyamatokat: áfabevallás készítése, adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás, EKÁER-bejelentések, KSH adatszolgáltatás, illetve helyi iparűzési adó és társaságiadó-bevallások készítése.

„Idén még a számviteli szabályoknak és standardoknak való megfelelés töltötte ki a CFO-k mindennapjait. Amint ennek eleget tesznek, a fókusz gyorsan átkerül jövőre az olyan égető problémák felé mint például az informatikai rendszerek változása és az automatizáció. A pénzügyi vezetők egyik legfőbb feladata az lesz, hogy ezekre megoldásokat szállítsanak” - mondta Balázs Gábor, a PwC Magyarország cégtársa.
Follow hrportal_hu on Twitter