kapubanner for mobile
Megjelent: 8 éve

Sokféle forrása lehet a munkahelyi konfliktusoknak

A munkahelyeken gyakran nagyon különböző emberek vannak összezárva, akiknek ráadásul együtt is kell működniük, de gyakran versenyhelyzetben is vannak az előrejutásért folytatott harcban. Ezért az óhatatlan munkahelyi konfliktusokat kezelni kell, írja a munkajog.hu.

Sok konfliktus csak jóval a valódi megszületése után, konfrontáció formájában kerül felszínre. Ezek eredhetnek különböző szocializációból, személyes konfliktusokból, versenyhelyzetből, vagy éppen a vezető által nem megfelelően delegált feladatokból.

A vezetőnek ezért például nem árt ismernie a dolgozóit, azok személyiségtípusát, hogy kezelhesse vagy akár megelőzhesse a konfliktusokat. Ahogy az sem mindegy, hogy maga a vezető milyen személyiség, hiszen ha maga is kerüli a konfrontációt, akkor nehezen fogja tudni feloldani mások konfliktusait.

Nem csak a dolgozók lelkiállapota, hanem értékes munkaórák is kárt szenvedhetnek a feloldatlan konfliktusok miatt, így egyértelmű gazdasági érdek is a konfliktuskezelés. Ennek egyik kulcsa a megfelelő kommunikáció, például ÉN üzenetekkel, amelyeknek a lényege, hogy a beszélő személyről szólnak, és nem a másik felé lesznek sértőek vagy bántóak. Vagyis nem a másikat hibáztatja, hanem azt mondja el a vezető, hogy rá milyen hatással volt az adott probléma, esemény, így egyértelműek lesznek a következmények, mégsem sérül a dolgozó önbecsülése.

Ha a vezető nem tudja kezelni a konfliktust, akkor lehet külső mediátorhoz fordulni, aki kívülálló szakemberként léphet be a probléma kezelésébe.

munkajog.hu
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A dolgozók kétharmada heti 1-2 meetinget időpocsékolásnak tart

Magyarország első országos reprezentatív produktivitás kutatása egyebek közt arra keresett választ, hogy a hazai fehérgalléros dolgozók napi... Teljes cikk

Az empatikus munkahelyi vezetés sokkal hasznosabb, mint egy szál nőnapi virág!

Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk

Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat

Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk