kapubanner for mobile
Megjelent: 2 éve

SWOT-analízis

Angol betűszó (Strenghts-erősségek, Weaknesses-gyengeségek, Oppourtinities- lehetőségek, Threats - veszélyek), mely egy intézményi önértékeléshez használatos, nyitott önértékelési eszközt jelöl.

A módszer célja, hogy közös munka során feltárja az intézményi helyzetet, fény derüljön az intézménynek (vagy kucsterületeinek) azon jellemzőire, melyek az intézmény erősségei, vagyis a belső/külső partnerek szerint elismertségre adnak okot; illetve azokat, amelyek hiányoznak, vagy nem kielégítően fejlődtek.

A SWOT-analízis egy olyan stratégiai tervezési módszer, amely segít meghatározni egy cég, termék, projekt vagy személy erősségeit, gyengeségeit, lehetőségeit és veszélyeit. A SWOT a négy vizsgált terület angol kezdőbetűiből áll: Strengths (erősségek), Weaknesses (gyengeségek), Opportunities (lehetőségek) és Threats (veszélyek). A SWOT-analízis célja, hogy felismerje a belső és külső tényezőket, amelyek befolyásolják a sikert, és alapját képezze a stratégiai döntéshozatalnak.

A SWOT-analízis készítéséhez általában egy táblázatot vagy mátrixot használnak, amely négy negyedre osztja a vizsgált tényezőket. A bal felső negyedben az erősségek, a jobb felsőben a lehetőségek, a bal alsóban a gyengeségek, a jobb alsóban pedig a veszélyek kerülnek felsorolásra. A SWOT-analízis során fontos, hogy a tényezők konkrétak, valósak és relevánsak legyenek, és ne csak általános állításokat tartalmazzanak. A SWOT-analízis eredményeit fel lehet használni a célok meghatározásához, a stratégia kialakításához, az akciótervek kidolgozásához, vagy a teljesítmény értékeléséhez.

A módszert akkor alkalmazhatjuk hatékonyan, ha a csoport létszáma lehetőség szerint nem több 16 főnél, ha van elegendő idő.
Az elemzés irányítását, és az összegzés elkészítését célszerű egy olyan (külső vagy belső személyre bízni), aki rendelkezik SWOT-elemzési gyakorlattal.

  • 2024.03.21recruiTECH 2024 A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.03.26Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.03.27Átfogó projektmenedzsment képzés IPMA és PMI alapokon Klasszikus projektmenedzsment képzés - átfogó, gyakorlati program, egyéni mentorálással.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Gazdaságilag nem aktívak

Gazdaságilag nem aktívak azok, akik nem sorolhatók sem a foglalkoztatottak, sem a munkanélküliek csoportjába. Teljes cikk

Munkanélküliségi ráta

A munkanélkülieknek a gazdaságilag aktív népességen belüli aránya. Teljes cikk

Aktivitási arány

A gazdaságilag aktívak aránya a népességen belül azt mutatja meg, hogy a népesség hány százaléka vesz részt a munkaerőpiacon, azaz a... Teljes cikk