Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 2 éve

Szabó Szilvia, a Deichmann személyzetfejlesztési vezetője

Szabó Szilvia nem a hibát, hanem a tanulságokat keresi. A Deichmann HR területét egy coaching szemléletű vezető irányítja. Önfegyelem, tudatosság, jelenlét és a munka iránti nemes alázat - többek között ezek segítették és segítik ma is Szabó Szilviát a munkájában. A Deichmann Cipőkereskedelmi Kft. személyzetfejlesztési vezetője több, mint 16 éve építi és működteti a közel ezer fős vállalat személyzetfejlesztési tevékenységét.

Villám kérdések-válaszok

Belső vagy külső tréning?
Mindkettő együtt. Nagyon sok olyan szakmai és vezetői tapasztalatot gyűjtöttünk össze az évek során, ami rendkívül értékes, a mi vállalatunkra jellemző és ebből adódóan leghatékonyabban csak egy olyan tréner tudja azokat átadni a kollégáknak, aki ezt személyesen is megtapasztalta és aktív részese volt a mindennapokban. Éppen ezért mindkét belső trénerem korábban az értékesítésben dolgozott területi vezetőként - egyikük nyolc, a másik kolléganő tizenkét éven át. Persze mi is félkarú óriások lennénk külső trénerek nélkül, akik nyilvánvalóan egy-egy vezetési téma szakértői és akik új impulzusokat képesek hozni a cég életébe.

Motiválás jó fizetéssel vagy fejlődési és előrelépési lehetőséggel?
Ez így együtt. A jó fizetés az alap, ami ugyan csak egy ideig tud motiválni, de ha hiányzik, az demotiváló. A Deichmann például a vezetői pozíciókban gyakran belülről építkezik - ezzel is ösztönözve a kollégákat a minőségi munkavégzésre, hiszen látják, érdemes jól csinálni, van előrelépési lehetőség - pozícióban és azzal együtt természetesen anyagiakban is.

HR BP vagy sem?
HR Business Partner.

Személyes meeting vagy konferenciabeszélgetés?
Én a személyes meetinget szeretem jobban. Egyrészt ott érzem jobban magam, másrészt ott még jobban tudok figyelni a partnerre. A személyes kapcsolat, a benyomások, a nonverbális megnyilvánulások a HR területén különösen fontosak.

Irodai munka ülve vagy állva?
Mindkettő. Természetesen én is a laptopom előtt ülve végzem a munkám jelentős részét, de ha egy kollégával beszélnem kell, szívesebben megyek át hozzá az irodájába, mintsem telefonáljak vagy e-mailt írjak.

Kiszervezés vagy házon belüli megoldás?
Én a házon belüli megoldás híve vagyok. Kiszervezésben is dolgoztam együtt még a kezdetekkor bérszámfejtőkkel, de a munkatársaknak akkoriban nem volt olyan közvetlen viszonyuk velük, mint most, amikor saját szakembereink segítik a munkánkat és tapasztalatom szerint ez a megoldás előnyösebb a cégnek és a kollégáknak is.

Belső toborzás vagy külső toborzás?
Mindkettő. A megüresedett álláshelyeket meghirdetjük belső és külső fórumokon is, mert mi a legjobb munkatársakat keressük.

Csapatmunka vagy egyéni teljesítmény?
Egyértelműen csapatmunka. Én abban hiszek, hogy együtt sikeresebbek vagyunk, mint egyénileg.

Főzés vagy étterem?
Főzés. Bár nem vagyok mestere a konyhaművészetnek, amit szeretek, azt igyekszem megtanulni, elkészíteni és szívesen főzöm meg azután nem csak magamnak, de a hozzám közel állóknak is.

Konditerem vagy kerti munka?
Konditerem. Sajnos nincs kertem, de ha lenne, szívesen ápolnám a kertem szépségét.

Könyv vagy e-book?
Egyértelműen könyv. Egyszerűen szeretem már az illatát is. Otthon is több könyvespolcnyi könyvem van, melyek nélkül üresebbnek érezném a lakásomat.
Ez idáig négy mérföldkő volt Szabó Szilvia életében, ezek közül az első egy gimnáziumi történelem tanárhoz kapcsolódik. A Deichmann Cipőkereskedelmi Kft. személyzetfejlesztési vezetőjének egy maximalista tanára volt, aki sokat követelt, mindenki félt tőle. Szilvia elhatározta, megmutatja, hogy a szigorúságra nem csak félelemmel lehet reagálni. Sokat tanult, a kiváló eredmények mellé elnyerte a tanár elismerését is, sőt, a kiváló töri tudása révén döntött úgy, hogy történelem-német szakos tanár lesz. Bár három évet dolgozott is pedagógusként, az első héten tudta, ez nem az a hivatás lesz, amelyből ő majd nyugdíjba megy. Az alulfizetettség mellett leginkább az frusztrálta, hogy mindig mindenki jobban tudja, hogyan kell tanítani, ám a katedrára kiállni mégiscsak a tanárnak kell. Tanári munkája mellett szerezte meg a következő diplomáját, közgazdász lett.

Két év külkereskedelemben eltöltött év után pedig elérkezett élete következő mérföldkövéhez. Gazdasági ismeretekkel, német nyelvtudással felvértezve 2001-ben megpályázta a Magyarországra épp akkor érkező Deichmann Cipőkereskedelmi Kft. személyzetfejlesztési osztályvezető pozícióját és el is nyerte azt. Kőkemény mégis nagyon is szerethető évek jöttek: Szabó Szilvia ugyanis közel 7 évig egyedül vitte a személyzetfejlesztést és az értékesítési koordinációt. Mindent nulláról épített fel, eleinte az összes üzlet megnyitásánál is ott volt, végezte a nehéz munkát, az üzlet feltöltését is, egyszerűen, mert jó volt a hangulat és a csapat. Ma már nem fér bele az életébe minden boltnyitás, de ha teheti, elmegy, mert a hangulat ma is magával ragadja. Izgalmas és egyben nehéz kihívás volt az életében a 2009-es év, amikor létszámban és boltszámban is a legnagyobb növekedést érte el a cég. Erősségei, - a tudatosság, a fókuszáltság és a munka iránti nemes alázat-, jól jöttek ahhoz, hogy ezt az időszakot sikeresen teljesítse, és azóta is remek eredményekkel működjön. Az, hogy a munkáját sikerül flottul végeznie, a Deichmann vezetői csapatának is köszönhető. Az ügyvezetővel és a vezetőtársaival ugyanis kitűnő a kapcsolata, ha probléma merül fel, le tudnak ülni, megbeszélni, ötletelni, és ilyenkor mindig a megoldásra fókuszálnak. Talán ennek is köszönhető, hogy a Deichmannt elkerülték a krízisek; a vezetői csapat a változások kezelését is brainstorminggal kezdi, a nézetkülönbségekből nem konfliktusok, hanem konstruktív és jóízű beszélgetések lesznek.

Ugorjunk még vissza az időben. Szilvia életében a szakmai vezetőből leaderré válás volt a következő mérföldkő. 2009-ben kezdte el felépíteni a csapatát, jelenleg öt közvetlen beosztottja van, így most már nem egyedül, hanem kollégákkal viszi a közel ezer fős Deichmann valamennyi személyzetfejlesztési feladatát. A kezdetekben, sok segítséget kapott az anyavállalat vezetőitől, valamint a cég regionális személyzetfejlesztési szakembereitől.

Ő volt anno a „próbababa” is, rengeteg képzésen részt vett ahhoz, hogy el tudja dönteni, milyen tréninget, kurzust válasszon a munkatársak fejlesztéséhez. Végül néhány év múlva arra az elhatározásra jutott, hogy legalizálja a tudását és 2009-ben megszerezte harmadik diplomáját is humánmenedzsment szakon. A vezetés művészetét a gyakorlatban tanulta és tanulja ma is, igaz, ahhoz, hogy jól tudjon delegálni, információkat megosztani, jól jött az a pár év is, amíg egyedül vitte a területet. Hatalmas tapasztalatot gyűjtött össze, átlátja a folyamatokat, így ha kérdezik, illetve ha úgy látja, hogy szükség van az általa nyújtott támogatásra, akkor gyorsan tud megoldást javasolni vagy épp hasznos kérdést feltenni. Ez utóbbihoz jól jön a fejlett értő figyelme. Nem hisz a túlkontrollálásban, sőt, igyekszik coaching szemléletű vezetőként működni a mindennapokban. Építő visszajelzéseket ad, kommunikációja példaértékű, amit több vezetőtársa is elismer. 2016-ban elvégezte az Executive Coach és Coachingszemléletű Vezető Képzést. Azóta még inkább igyekszik coachingtechnikákat is alkalmazni egy-egy munkatársi elakadás vagy konfliktus esetén. Azt mondja, ez a legutóbbi, a negyedik mérföldkő az életében.


Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Szabó Szilvia, a Deichmann személyzetfejlesztési vezetője
2. oldal - Nem lehet hátradőlni
Follow hrportal_hu on Twitter