Megjelent: 11 hónapja

Sztrájkkészültség a BKV-nál

A BKV szakszervezetei ma megkezdték a sztrájk előkészületeit, mert keveslik a cégvezetés 5 százalékos béremelési ajánlatát - írja az MTI a BKV közleménye alapján.

A munkavállalói képviseletek kétszámjegyű emelést követelnek, ám konkrét mértéket, 15 százalékot eddig egyedül az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) jelentett be. Napokon belül kiderül, megbénul-e a közeljövőben, rövidebb-hosszabb időre a főváros közlekedése.

A BKV cégvezetése makacsul kitart a kezdeti - és eddig mindössze egyetlen - béremelési ajánlata, az 5 százalék mellett. Ezt a cégnél működő szakszervezetek elfogadhatatlannak tartják, ezért megkezdték a sztrájk előkészítését - jelentette be az Egységes Közlekedési Szakszervezet. Az EKSZ már tavaly ősszel is közölte: 15 százalék alatt nem hajlandó megállapodni.

Volt olyan szervezet, amely időközben csatlakozott ehhez az igényhez, a többség azonban egyelőre csak kétszámjegyű mértéket emleget, konkrét számok nélkül. Az tény, hogy az 5 százalékot egyik szervezet sem tartja elfogadhatónak - szögezte le az elnök, Naszályi Gábor.

A más cégeknél zajló vagy már befejezett sikeres sztrájk hatására a BKV-s munkavállalók közül is egyre többen sürgetik a munkabeszüntetést. Az EKSZ több szakszervezettel együtt ma írásban bejelentette Bolla Tibor vezérigazgatónak a sztrájkbizottság megalakulását, s megkezdték a munkabeszüntetés előkészületeit, egyebek között a sztrájkhajlandóság felmérését a munkavállalók körében.

Ez azt is jelenti, hogy elkezdik gyűjteni a nyilatkozatokat arról, hogy ki hajlandó részt venni az ellenállásban. Naszályi szerint a felmérésből napokon belül ki fog derülni, hogy képesek-e olyan összefogott, hatásos sztrájkot szervezni, ami legalább néhány órára lebénítja a város közlekedését.

A BKV-sztrájkot - akárcsak a többi közszolgálati cég munkabeszüntetését -erősen korlátozza a törvény, amely kimondja, a munkabeszüntetés idején is biztosítani kell az elégséges szolgáltatást, ami 66 százalékot jelent - magyarázza Naszályi. Arról a napokban kell megállapodni a munkáltatóval, hogy az akció ideje alatt melyik vonalon mennyi jármű és milyen gyakorisággal közlekedik majd. Amennyiben ez nem sikerül, bíróságnak kell döntenie az ügyben.

mti


  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
  • 2020.02.20recruiTECH Idén minden eddiginél erősebb programmal, számos külföldi (IRL, UK, PL) és hazai előadóval indítjuk útjára a recruiTECH, 2020.02.20-i eseményünket! Várjuk szeretettel a toborzási szakma színe-javát, és mindenkit, aki felelősséget érez a tehetségek megtalálásában. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Ha az alapok nincsenek rendben, ne akarjunk wellbeinggel foglalkozni

A kiégés, elkötelezettség hiánya a legtöbb vállalatnál előtérbe helyezte a wellbeing kérdését, miközben Csikós-Nagy Katalin, fluktuációkezelő... Teljes cikk

Maradási interjú: olcsóbb, mint a kiválasztás

Már-már közhelyszámba menő bölcsesség, hogy olcsóbb a meglévő munkatársat megtartani, mint újat találni helyette. A kiválasztás jól lefedett... Teljes cikk

Igaz mese egy kultúraváltásról

Igaz mese egy kultúraváltásról, avagy mitől lesz sikeres a szervezeti kultúra átalakítása. Andó Ildikó, a Vezetői Mesterműhely blog szerzőjének... Teljes cikk