Megjelent: 5 éve

Sztrájkkészültség a BKV-nál

A BKV szakszervezetei ma megkezdték a sztrájk előkészületeit, mert keveslik a cégvezetés 5 százalékos béremelési ajánlatát - írja az MTI a BKV közleménye alapján.

A munkavállalói képviseletek kétszámjegyű emelést követelnek, ám konkrét mértéket, 15 százalékot eddig egyedül az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) jelentett be. Napokon belül kiderül, megbénul-e a közeljövőben, rövidebb-hosszabb időre a főváros közlekedése.

A BKV cégvezetése makacsul kitart a kezdeti - és eddig mindössze egyetlen - béremelési ajánlata, az 5 százalék mellett. Ezt a cégnél működő szakszervezetek elfogadhatatlannak tartják, ezért megkezdték a sztrájk előkészítését - jelentette be az Egységes Közlekedési Szakszervezet. Az EKSZ már tavaly ősszel is közölte: 15 százalék alatt nem hajlandó megállapodni.

Volt olyan szervezet, amely időközben csatlakozott ehhez az igényhez, a többség azonban egyelőre csak kétszámjegyű mértéket emleget, konkrét számok nélkül. Az tény, hogy az 5 százalékot egyik szervezet sem tartja elfogadhatónak - szögezte le az elnök, Naszályi Gábor.

A más cégeknél zajló vagy már befejezett sikeres sztrájk hatására a BKV-s munkavállalók közül is egyre többen sürgetik a munkabeszüntetést. Az EKSZ több szakszervezettel együtt ma írásban bejelentette Bolla Tibor vezérigazgatónak a sztrájkbizottság megalakulását, s megkezdték a munkabeszüntetés előkészületeit, egyebek között a sztrájkhajlandóság felmérését a munkavállalók körében.

Ez azt is jelenti, hogy elkezdik gyűjteni a nyilatkozatokat arról, hogy ki hajlandó részt venni az ellenállásban. Naszályi szerint a felmérésből napokon belül ki fog derülni, hogy képesek-e olyan összefogott, hatásos sztrájkot szervezni, ami legalább néhány órára lebénítja a város közlekedését.

A BKV-sztrájkot - akárcsak a többi közszolgálati cég munkabeszüntetését -erősen korlátozza a törvény, amely kimondja, a munkabeszüntetés idején is biztosítani kell az elégséges szolgáltatást, ami 66 százalékot jelent - magyarázza Naszályi. Arról a napokban kell megállapodni a munkáltatóval, hogy az akció ideje alatt melyik vonalon mennyi jármű és milyen gyakorisággal közlekedik majd. Amennyiben ez nem sikerül, bíróságnak kell döntenie az ügyben.

mti


  • 2024.07.10GDPR A HR-BEN: ADATVÉDELEM A MUNKAHELYEN Programunkon gyakorlati oldalról tekintjük át a munkaviszonnyal összefüggésben leggyakrabban előforduló kérdéseket, tipikus buktatókat és lehetséges hibákat, melyek az elmúlt 6 év során a GDPR szabályozás létrejöttét követően felmerültek.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.05Business Beach Conference Az Ingatlan Regatta már 8 éve köti össze az ingatlanpiac legfontosabb szereplőit egy különleges sporteseménnyel. Az idei évtől kezdve, Litkey Farkassal közös szervezésben “új” eseményként csatlakozik hozzánk a Bankár Kupa.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.26Best Practice Fórum - Roto A Fórum Célja: A Digitalizációs és Lean szemléletű folyamatfejlesztések sikeres vállalati megoldásainak, jó gyakorlatainak megosztása a fórum résztvevői között. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Kiderült, mennyire dolgoznak hatékonyan és a magyar fehérgallérosok

A hibrid munkavégzésre hosszabb távon is fel kell készülnünk: a magyar szellemi munkát végzők több mint egyharmada legalább egy-két napot... Teljes cikk

Dolgozói motiváció 2024 - top 10 nem pénzbeli motivációs eszköz

Nem csak a pénz számít - a vállalatok folyamatosan dolgoznak azon, hogy különböző, béren kívüli motivációs eszközökkel is javítsák a... Teljes cikk

Végre egy jó hír: meglepően gyorsan alkalmazkodtak a polikrízishez a női felsővezetők

Megnövekedett munkaterhelésük ellenére optimisták a női felsővezetők a vállalati növekedést, a társadalmi változásokat, a nemek közötti... Teljes cikk