Megjelent: 14 éve

Tíz ok, amiért érdemes a kiszervezés mellett dönteni

Egyre több vállalat vesz igénybe bérszámfejtési szolgáltatást, ami nem véletlen, hiszen számos előnye van az outsourcingnak. Az alábbi tíz szempont segítséget nyújt abban, hogy megértsük, miért is érdemes a kiszervezés mellett dönteni.

images

images

A vállalkozás működéséhez nélkülözhetetlen, de alaptevékenységétől idegen adminisztrációs feladatok kihelyezésével az adott cég fokozottabban koncentrálhat a szakértelmének megfelelő folyamatokra, növelheti hatékonyságát, csökkentheti költségeit. Hazánk humánügyviteli outsourcing piaca rohamosan nő, és a HR tevékenységek kiszervezése közül a bérszámfejtés áll az első helyen.

Ez a jelenség az ide települő illetve az itt működő multinacionális vállalatoknak is nagyban köszönhető. Az egyes országok eltérő jogi szabályozása miatt, a külföldi vállalatoknak nagy segítséget jelent, ha a helyi jogszabályokat átlátó és jól ismerő szaktudásra támaszkodhatnak. A téma egyik szakértője, Sütő Zsuzsanna, a VT-SOFT Kft. - mely vállalat többek között az Ikea, a Philip Morris, a MOL, a TVK és a Daimler (Mercedes) bérszámfejtését is végzi - pénzügy és outsourcing igazgatója segített nekünk tíz pontban összefoglalni, miért érdemes kiszervezni egy cég bérszámfejtési tevékenységét.


1. Költségcsökkentés



Minden vállalatnak érdemes kiszámolnia, hogy megéri-e kiszerveznie a bérszámfejtési tevékenységét, mivel a legtöbb esetben ez igen költséghatékony megoldás. Az outsourcing szolgáltatás igénybevételével megspórolható a bérszámfejtők munkabére, szakmai továbbképzésük költségei, az általuk használt eszközök működtetésének költségei illetve a szabadságolásukból, esetleges betegség miatti távollétükből eredő helyettesítési problémák és egyéb kiadások.


2. Elkerülhetők a különféle adóhatósági bírságok



Sok vállalat fizet büntetést a határidők be nem tartása vagy egyéb mulasztás miatt. Ezek a bírságok elkerülhetők, ha egy profi külső cég kezébe adjuk a bérszámfejtési és munkaügyi feladatokat. Ha mégis keletkezne hiba, akkor a szolgáltató cég vállalja a felelősséget.


3. Időtényező



A bérszámfejtés időigényes folyamat, ezért annak kiszervezése értékes munkaidőt szabadít fel, amit más, produktív tevékenységekre fordíthatnak a cég alkalmazottai, növelve a vállalat termelékenységét és profitját. Másik nagy előnye a kiszervezésnek, hogy az outsourcing szolgáltató kifejezetten erre a tevékenységre specializálódott, ezért nagy komplexitású, bonyolult feladatokat is képes kis időszükséglettel végrehajtani.


4. Megbízhatóság



Ha házon belül oldjuk meg a bérszámfejtést, akkor az eredmény minősége függ az adott osztályon dolgozó emberek teljesítményétől, ha azonban ezt a feladatot külső szolgáltatóval oldatjuk meg, akkor a hibalehetőségek száma a minimálisra csökkenthető. A feladatok végrehajtása így nem függ a szabadságoktól és betegszabadságoktól valamint egyéb emberi tényezőktől. Az outsorcing szolgáltatás igénybevételének köszönhetően, nem kell értékes időt elfecsérelni arra, hogy a munkatársaknak megtanítsuk a cég bérszámfejtési rendszerét. Ráadásul az oktatásból keletkező időveszteség felborítja szokásos munkamenetet, ami miatt nagyobb valószínűséggel keletkeznek késedelmek és hibák is.


5. Szaktudás



Egy bérszámfejtő cég alkalmazottai kiemelkedő tudással rendelkeznek és ismerik a szakma minden fortélyát, tisztában vannak a legújabb jogszabályváltozásokkal, az azokhoz kapcsolódó rátákkal, illetve az állami és az esetleges speciális helyi szabályozásokkal. A szolgáltatást végző munkatársak magasan képzettek és sűrűn vesznek részt szakmai konferenciákon, tréningeken. A bérszámfejtést végző vállalat munkatársai számos különféle sajátosságokkal foglalkozó cégek bérügyvitelével foglalkoznak, ezért a gyakorlati tapasztalatuk is nagyobb. Az outsourcing szolgáltatás igénybevételével, a vállalat egy állandó szakértőt kap, aki naprakész ismeretekkel, tudással rendelkezik.


6. Biztonság



Ha egy profi szolgáltatóra bízza vállalatának bérszámfejtési feladatait, akkor biztos lehet benne, hogy az minden adatot megfelelően tárol, így azok nincsenek sem fizikai, sem információ biztonsági szempontból veszélynek kitéve. Fontos adatbiztonsági szempont, a privát fizetési információk titokban tartása is, mivel káros lehet a munkamorálra, ha illetéktelen személyek hozzájutnak mások munkabéradataihoz. Egy outsourcing cég alkalmazásával, ezek az adatok titokban maradhatnak.


7. Stressz-faktor



A bérszámfejtési folyamat a legnagyobb jóindulattal is idegőrlő feladatként definiálható. Az a cég, amely kiszervezi ezt a tevékenységet, sok stressztől szabadulhat meg, s ez jótékonyan hathat egyéb feladatainak végrehajtására.


8. Elkerülhetők a változásokból eredő problémák



A vállalatoknak folyamatosan alkalmazkodniuk kell a környezeti változásokhoz, legyen szó jogszabályokról vagy technológiai újításokról. Külső szolgáltató igénybevétele révén az adaptációs problémák mind elkerülhetők.


9. Felmondásokból származó veszélyek



Egy kisebb cégnél a könyvelő hirtelen felmondása esetén, az addigi alkalmazott, magával viszi az évek során felhalmozott tudást - esetleg titkos információkat is -, ami veszélyt jelent a vállalat számára. Ez kockázat a bérszámfejtési tevékenység kiszervezésével csökkenthető, azáltal, hogy a felelősség ilyenkor a szolgáltatóé.


10. Felelősség



Ha bármilyen hiba történik a bérszámfejtési folyamatban az outsourcing cégnek kell megoldani a problémát. A szolgáltató az egyes mulasztásokért anyagilag is felelősségre vonható. Ha saját bérszámfejtőket alkalmazunk, az esetleges, anyagi kárt is okozó mulasztásokért kiszabható büntetést nem, vagy csak nagyon nehezen lehet érvényesíteni.

http://www.vt-soft.hu/
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista

A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk

Muszáj feljebb lépni a munkahelyi "táplálékláncban"!

A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk

Felesleges harcolni ellene: Balogh Petya az MI-forradalomról

Tavaly novemberben a ChatGPT berúgta az ajtót. Már nem lehet a szellemet visszagyömöszölni a palackba, harcolni sem érdemes ellene, inkább... Teljes cikk